no włąsnie temperatura jest non stop taka sama nie wzrasta itd;) no ale musze własnie dojeżdzać do pracy i nie wiem co w tym przypadku teraz robic? szybko do mechanika czy co?
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 16:57 ]
przed chwilką znowu byłem przu aucie odpaliłem go i nagrzałem do stałej temperatury trzymałem go na 4-5 tys obrotach i auto nie chciało wogule się nagrzać do takiej temperatury przy której włancza sie wentylator wskazówka cały czas pod polowa . pozatym zgasiłem go i sprawdziłem bagnet kolor oleju Złocisty . brak jakich innych kolorków. tylko bagnet pokazuyję olej na przed ostatnim krzyzyku?? czy to nie za dużo? sprawdzałem węrze itd nie widac wycieku może to pompa wody bo obok rozrządu mam jakis delikatny czarny wyciek ze smarem??
_________________ koniu
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 16:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Prawdopodobnie masz walniętą uszczelkę na kolektorze dolotowym. Płyn który dostaje sie przez ową uszczelke jest od razu spalany z tąd wzmożone dymienie. KOszt takiej uszczelki do 20 zł. Załóż sam albo mechanior 40zł.
yamaha Ty czytaj uważnie posty bo kolega przed Tobą napisał że płyn i olej są czyste a ty w kóło to samo powtarzasz! Płyta Ci się zacieła?
Wracając do tematu to również może być pęknięta obudowa termostatu. Zrób tak że jak gdzieś pojedziesz i wyłączysz silnik to wstaw kawał kartonu pod auto i zobacz później czy gdzieś nie ma plamy na papierze. Jak będzie plama gdzieś w połowie szerokości samochodu za silnikiem to prawdopodobnie termostat i tyle!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
dzięki wielkie jutro bede miał zamiar to zrobić i jesli termostat to dam odrazu znać . a ta uszczelka na kolektorze znajduje sie gdzies koło rozrządu bo tam mam dalikatnie zaciemnione miejsce;( pozatym chciałem sie zapytać czy może to pompa wody nie daje w dupe?
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 21:56 ]
a co do dymienia ono nie jest wzmożone poprostu normalnie dymi z rury białym dymkiem:)
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 22:08
kolego poziom oleju to sie sprawdza na zimny silniku najlepeij rano gdy auto postoi kilka godzin.. i wtedy jego poziom powinien byc na tym karatowanym polu... na cieplym silniku nie ma co patrzec na poziom oleju...
jesli nie wiesz gdzie jest uszczelka kolektora dolotowego to nawet w razie w nie bierz sie sam za jej wymiane bo jeszzce miske olejowa odkrecisz
co to wiatraka sprawdz czy on sam dziala wystarczy wypiac dolny czujnik temperatury wtedy wiatrak zalaczy sie i powinien caly czas pracowac bedzie to znak ze dziala...
termostat tez latwo sprawdzic jak odpalisz auto to weze od chlodnicy powinno byc zimne dopiero jak osignie temperature powinien sie rozgrzwac pwooli gorny waz chlodnicy ( otwarcie duzego obiegu)
pompa wody tez moze byc przyczyna ubytku plynu , ale nawet sam korek zbiorniczka wyrownawczego... w moim przypadku i korek i pompa wody byly w zlym stanie... zeby zobaczyc pompe musisz zdjac oslone rozrzadu i poszukac wyciekow... a korek latwo sprawdzic owin jakas szmatka zbiorniczek wyrownawczy przejedz sie jesli szmatka bedzie mokra to wszystko jasne... inaczej ciezko stwierdzic ze to korek bo plyn gdy ucieknie to odrazu wyparowuje...
samym osadem pod korkiem sie nie przejmuj jesli robisz krotkie dystanse zawsze tak bedzie ... nie wiezysz przyjedz do mnie jest to samo
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
co to wiatraka sprawdz czy on sam dziala wystarczy wypiac dolny czujnik temperatury wtedy wiatrak zalaczy sie i powinien caly czas pracowac bedzie to znak ze dziala...
Jesłi juz to górny czujnik bo to on jest od ECU i to on odpowiada miedzy innymi za włączenie wiatraków. Dolny czujnik jest od deski rozdzielczej i pokazuje na skali temperature!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
termostat na 100 % sprawny . tylko musze sprawdzic czy nie cieknie z niego a co do wiatraku którą wtyczke dokładnie trzeba odłąnczyć? aby wiatrak działa? ma ktoś może zdjęci aby mi ułatwiło samodzielnie to sprawdzenie . a co do pompy to ona chyb daje w dupe bo własnie zauwazyłem że delikatnie obudowa jest mokra od rozrządu
odkręć obudowe rozrządu i sprawdz jak pompa cieknie to nie czekaj tylko cały rozrząd wymieniaj bo pasek jak Ci sie zacznie slizgac i przestawi rozrząd to różnie się może skończyć.
Czujnik to jest ten co jest z prawej strony na rurce od cieczy chłodzącejtroszke na lewo od aku ma dwa przewody pod spodem tez jest czujni ale z jednym kablem. wyciagnij ten z dwoma kablami i jak odpalisz samchod to wiatraki powinny non stop działać!!!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
acha ok jutro jak wróce z krakowa podskocze do mechanika aby obadał sprawe:) dzieki wielkie za rady jutro dam zanc jak to wygląda
[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 22:37 ]
z dwoma kablami a jak te kable są pryzmocowane jeden od przodu od strony chłodnicy drugi jakoś od doału?? jutro to sprawdze? i to jest ten czujnik który jest przy samej górze czy trzeba grzebać na dole?
Ja tez miaem problem bo ginoł mi płyn chłodniczy juz myślałem że to HGF. a co się okazało pęknięta obudowa termostatu w miejscu uszczelniacza (oringa). co gorsze płyn gorący który wyciekał płynoł po bloku silnika wpływając pod mocowanie stalki oleju i tamtendy do misy olejowej. Objawem był płyn chłodniczy w oleju (śmietanka). Dlatego trzeba dokładnie wyszukac usterkę a potem wymieniać to co potrzeba.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 121 Skąd: jelenia góra
Wysłany: Pią Sty 29, 2010 23:58
vesper nie czepiaj sie powtarzasz niektore slowa ktore ja juz napisalem ten czlowiek co przekornik nie ma pojecia o budowie silnika w aucie wiec co bys mu nie poiwiedzial to nie zorzumie jak niewie gdzie jest uszczelka kolektora to o oczym tu rozmawiac odrazu oddaj autko do warsztatu to ci zrobia te usterki bo sam niedojdziesz ladu jak niewiesz co i jak przepraszam jesli cie urazilem zeby pozniej nie bylo ze jestem zlosliwy albo cos
ok dzięki wielkie. odam do mechanika i napisze jaka była przyczyna ale wydaje mi się że pompa wody termostatu dalej nie moge zlokalizować ; ( ale nie miałem nic mokrego pod autem. a jesli odepne wiatrak podczas pracy silnika to tez się włonczy?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 121 Skąd: jelenia góra
Wysłany: Sob Sty 30, 2010 14:39
przekornik napisalem ci jak by gdzie sie znajduje termostat w roverku i dalej nie mozesz go zlokalizowac lepiej nie grzeb w tym poczciwym aucie to jeszcze mu zaszkodzisz masz racje oddaj do mechanika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum