Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:20 [R75] Biegi nie wchodzą
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy R75.
Problem pojawił się nagle zatrzymałem się na skrzyżowaniu i biegi zaczęły ciężko wchodzić zmieniając biegi prz około 2000obr/m biegi zmieniają się jednym palcem przy około 3000obr/m jest problem ze zmianą a przy wyższych obrotach biegi wcale nie wchodzą i przykład :jadąc 70 na V bieg wchodzi jednym palcem jadąc 80 V wchodzi ciężko a jadąc 100 piątego biegu nie włączę wcale po prostu się nie da i tak na każdym biegu zaznaczę ze wymieniłem olej w skrzyni chociaż wycieków nie było sprawdziłem płyn w pompce ale było ok odpowietrzyłem sprzęgło ale nie było zapowietrzone a i jeszcze chyba istotna rzecz przy zmianie biegów nie zgrzyta i sprzęgło bierze na tej samej wysokości co przed problemem POMOCY bo nie wiem od czego zaczac naprawę i co trzeba wymienić!!!!![/b]
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 11:30, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
czy dotyczy to wszystkich biegów? bo to może być synchronizator ale nie wiem czy na wszystkie biegi jest jeden czy do każdego osobny.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Pon Mar 01, 2010 11:13, w całości zmieniany 1 raz
Gdzieś kiedyś słyszałem ze jest w skrzyniach synchronizator głównego przełożenia (ale to co piszę to mogą być bzdury bo tylko tak mi się coś kojarzy) i wtedy on by odpowiadał za wszystkie biegi.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Jeden pakiet synchronizatora na dwa biegi 1/2, 3/4, 5/R. Każdy pakiet posiada dwa sprzęgła przesuwne, po jednym na stronę.
Nie ma synchronizatora głównego przełożenia w tego typu skrzyniach. Synchronizator głównego przełożenia, czy też grupy stosuje się w skrzyniach wielobiegowych gdzie występuje dodatkowy reduktor, który pozwala zwiększyć rozpiętość przełożeń. W ten sposób na jednej parze kół w skrzyni podstawowej można uzyskać dwa przełożenia całkowite poprzez zmianę przełożenia reduktora.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Mar 02, 2010 16:41
Przewód od wysprzeglika łączony jest z pompką pod akumulatorem. Wysprzęglik i przewody nie są przykręcone. Wysprzęglik jest włożony na wałek sprzęgłowy.
Ja miałem coś takie w swoim R75 i zrobiłem następująco. Ogólnie potrzebne do tego są dwie osoby.
Po 1. Pod kierownicą przy pedałach masz taką czarną klapkę. Odkręć ją. Tam jest zbiorniczek tylko musisz go wyczuć. Teraz odkręcasz pokrywkę o musisz czymś wyciągnąć ten płyn.
Po 2. Pod maską najlepiej zdjąć całą obudowę filtra powietrza i dostaniemy się do wysprzęglika. Trzeba go trochę popuścić i za pomocą ja tak robiłem zbiorniczka od spryskiwaczy i silniczka wpompować płyn do układu aż przez zbiorniczek nam nie wyleci.
Po 3. Odpowietrzyć układ i gotowe.
Mi to pomogło i jest ok Pozdrawiam i życzę powodzenia
Koledzy poratujcie.
Wczoraj nagle pedał wpadł mi w podłogę. Na szczęście okazało się, że tylko przewód mam nadpęknięty zaraz przy pompce.
Nie wiem jak to się stało, może od mrozów, może sam kiedyś naruszyłem przy częstym nurkowaniu pod kierownicą przed wymianą wysprzęglika. Chwilowo lutownicą zapaćkałem i poksyliną. Trzyma ale nie wiem ile będzie to skuteczne.
Może ktoś z was ma niepotrzebny przewód od pompki do odstąpienia?
Jeżeli tak, to proszę o info na PW
Ostatnio zmieniony przez Pieta Sro Mar 03, 2010 22:19, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Mar 03, 2010 22:22
Napisz do Boncky. Regenerował już parę sztuk to możne ma.
[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 22:22 ]
Patryk1987 napisał/a:
wyciągnąć ten płyn.
Po 2.
Trzeba go trochę popuścić i za pomocą ja tak robiłem zbiorniczka od spryskiwaczy i silniczka wpompować płyn do układu aż przez zbiorniczek nam nie wyleci.
Przeczytaj na spokojnie i sam się przekonasz. Jeżeli chcesz aby ktoś z tego skorzystał. Tobie łatwo się czyta bo to robiłeś, mi też bo wiem jak to zrobić, ale jak ktoś kto nie ma pojęcia to nie zrozumie o jaki płyn i skąd te pompki.
No więc tak.
Wyciągnąć płyn z tego zbiorniczka za pomocą jakiejś pompki
A następnie na odpowietrzniku mamy dwie śrubki jedną trzeba przytrzymać a drugą troszkę poluźnić ( tą pierwszą od brzegu). Następnie zrobić sobie pompkę ze zbiorniczka do spryskiwaczy i nowy płyn wtłoczyć do układu, tak długo aż ze zbiorniczka koło nóg wycieknie płyn.
Płyn może być DOT4 i jedna butelka 0,5 litra powinna wystarczyć. Ale możesz kupić dwie bo to nie drogie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum