Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Biegi nie wchodzą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Biegi nie wchodzą

ale takiego problemu nie znalazłem na forum
Autor Wiadomość
maxus56 




Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Bobrowniki



  Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:20   [R75] Biegi nie wchodzą
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy R75.
Problem pojawił się nagle zatrzymałem się na skrzyżowaniu i biegi zaczęły ciężko wchodzić zmieniając biegi prz około 2000obr/m biegi zmieniają się jednym palcem przy około 3000obr/m jest problem ze zmianą a przy wyższych obrotach biegi wcale nie wchodzą i przykład :jadąc 70 na V bieg wchodzi jednym palcem jadąc 80 V wchodzi ciężko a jadąc 100 piątego biegu nie włączę wcale po prostu się nie da i tak na każdym biegu zaznaczę ze wymieniłem olej w skrzyni chociaż wycieków nie było sprawdziłem płyn w pompce ale było ok odpowietrzyłem sprzęgło ale nie było zapowietrzone a i jeszcze chyba istotna rzecz przy zmianie biegów nie zgrzyta i sprzęgło bierze na tej samej wysokości co przed problemem POMOCY bo nie wiem od czego zaczac naprawę i co trzeba wymienić!!!!![/b]
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 11:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:25   

Na jakiej wysokości bierze? Puka coś może?
 
 
maxus56 




Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Bobrowniki



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:31   

nic nie puka a bierze gdzieś w połowie
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:37   

Obawiam się że sprzęgło. Docisk lub wysprzęglik nie może dobrze wysprzęglic przy wyższych obrotach.

[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 18:37 ]
Jaki masz przebieg?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:44   

czy dotyczy to wszystkich biegów? bo to może być synchronizator ale nie wiem czy na wszystkie biegi jest jeden czy do każdego osobny.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Pon Mar 01, 2010 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:48   

sknerko :ok:
 
 
maxus56 




Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Bobrowniki



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:51   

tak problem dotyczy wszystkich biegów

[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 18:51 ]
140 000 tys
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 28, 2010 18:54   

Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć. Jak nie pomoże to pozostaje skrzynię wywalać.

http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Mar 01, 2010 11:16   

Gdzieś kiedyś słyszałem ze jest w skrzyniach synchronizator głównego przełożenia (ale to co piszę to mogą być bzdury bo tylko tak mi się coś kojarzy) i wtedy on by odpowiadał za wszystkie biegi.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 01, 2010 12:01   

Jeden pakiet synchronizatora na dwa biegi 1/2, 3/4, 5/R. Każdy pakiet posiada dwa sprzęgła przesuwne, po jednym na stronę.

Nie ma synchronizatora głównego przełożenia w tego typu skrzyniach. Synchronizator głównego przełożenia, czy też grupy stosuje się w skrzyniach wielobiegowych gdzie występuje dodatkowy reduktor, który pozwala zwiększyć rozpiętość przełożeń. W ten sposób na jednej parze kół w skrzyni podstawowej można uzyskać dwa przełożenia całkowite poprzez zmianę przełożenia reduktora.
 
 
maxus56 




Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 6
Skąd: Bobrowniki



Wysłany: Wto Mar 02, 2010 15:12   

koledzy aczy przypadkiem nie mogą to byc wybieraki

[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 15:12 ]
a czy przewody od wysprzęglika są odkręcane przy wysprzęgliku? bo chyba najpierw zmienię całą srzynię
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 02, 2010 16:41   

Przewód od wysprzeglika łączony jest z pompką pod akumulatorem. Wysprzęglik i przewody nie są przykręcone. Wysprzęglik jest włożony na wałek sprzęgłowy.
 
 
Patryk1987 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań



  Wysłany: Sro Mar 03, 2010 16:55   

Ja miałem coś takie w swoim R75 i zrobiłem następująco. Ogólnie potrzebne do tego są dwie osoby.
Po 1. Pod kierownicą przy pedałach masz taką czarną klapkę. Odkręć ją. Tam jest zbiorniczek tylko musisz go wyczuć. Teraz odkręcasz pokrywkę o musisz czymś wyciągnąć ten płyn.
Po 2. Pod maską najlepiej zdjąć całą obudowę filtra powietrza i dostaniemy się do wysprzęglika. Trzeba go trochę popuścić i za pomocą ja tak robiłem zbiorniczka od spryskiwaczy i silniczka wpompować płyn do układu aż przez zbiorniczek nam nie wyleci.
Po 3. Odpowietrzyć układ i gotowe.

Mi to pomogło i jest ok :) Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 17:13   

Patryk1987 pomysł dobry, ale żeby zrozumieć to trzeba co najmniej 3 razy przeczytać. Popraw ten opis :wink: W CDT nie trzeba zdejmować obudowy filtra.
 
 
Patryk1987 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań



  Wysłany: Sro Mar 03, 2010 22:14   

Jak kolega nie będzie czegoś wiedział niech pyta :) W miarę możliwości udzielę odpowiedzi :)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 22:17   

Jakbyś napisał zrozumiale to nie trzeba by było pytać. Cały czas będziesz na forum? raczej nie. :wink:
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 03, 2010 22:17   

Podepnę się, aby nie zakładać nowego tematu

Koledzy poratujcie.
Wczoraj nagle pedał wpadł mi w podłogę. Na szczęście okazało się, że tylko przewód mam nadpęknięty zaraz przy pompce.
Nie wiem jak to się stało, może od mrozów, może sam kiedyś naruszyłem przy częstym nurkowaniu pod kierownicą przed wymianą wysprzęglika. Chwilowo lutownicą zapaćkałem i poksyliną. Trzyma ale nie wiem ile będzie to skuteczne.

Może ktoś z was ma niepotrzebny przewód od pompki do odstąpienia?
Jeżeli tak, to proszę o info na PW
Ostatnio zmieniony przez Pieta Sro Mar 03, 2010 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Patryk1987 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań



  Wysłany: Sro Mar 03, 2010 22:18   

Kurde tylko nie wiem w czym jest problem :/ Jakaś podpowiedź ?? ?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 22:22   

Napisz do Boncky. Regenerował już parę sztuk to możne ma.

[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 22:22 ]
Patryk1987 napisał/a:
wyciągnąć ten płyn.
Po 2.
Trzeba go trochę popuścić i za pomocą ja tak robiłem zbiorniczka od spryskiwaczy i silniczka wpompować płyn do układu aż przez zbiorniczek nam nie wyleci.


Przeczytaj na spokojnie i sam się przekonasz. Jeżeli chcesz aby ktoś z tego skorzystał. Tobie łatwo się czyta bo to robiłeś, mi też bo wiem jak to zrobić, ale jak ktoś kto nie ma pojęcia to nie zrozumie o jaki płyn i skąd te pompki.
 
 
Patryk1987 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań



  Wysłany: Sro Mar 03, 2010 22:28   

No więc tak.
Wyciągnąć płyn z tego zbiorniczka za pomocą jakiejś pompki :)
A następnie na odpowietrzniku mamy dwie śrubki jedną trzeba przytrzymać a drugą troszkę poluźnić ( tą pierwszą od brzegu). Następnie zrobić sobie pompkę ze zbiorniczka do spryskiwaczy i nowy płyn wtłoczyć do układu, tak długo aż ze zbiorniczka koło nóg wycieknie płyn.

Płyn może być DOT4 i jedna butelka 0,5 litra powinna wystarczyć. Ale możesz kupić dwie bo to nie drogie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Nie wchodzą biegi
wschodni Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Lis 03, 2014 14:14
pelson91
Brak nowych postów [R75]Ciężko wchodzą biegi
wopal99 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Maj 24, 2012 20:49
wopal99
Brak nowych postów [R75] Ciężko wchodzą biegi
Professor Rover serii 75, MG ZT 58 Sro Maj 18, 2016 18:39
prebenny
Brak nowych postów [R75] Biegi ciężko wchodzą
juraz Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Maj 27, 2010 13:41
Boncky
Brak nowych postów [R75] Ciężko wchodzą biegi ..
xytras Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Kwi 09, 2010 20:08
szamanpl



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink