Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Lut 21, 2010 22:23
Nie jestem czynnym mechanikiem więc nie wiedziałem
Jak ja napisałem że drążek kierowniczy to drążek kierowniczy osiowy to pół forum mnie objechało że pisze nie zrozumiale i katalogowo.
Witam serdecznie.Mam taki sam problem w swoim Landzie.Zaczeło sie jakoś tak pod koniec ubiegłorocznego lata ,rano odpalał zawsze .Chcąc wracać do domku po pracy kicha .Jakos przebolalem jesien .W zimie autko paliło idealnie.Zaczeło sie teraz ,więc ratowałem sie (zgadnijcie czym) zamrażarkom(schładzałem czujnik położenia wałka rozrządu)i autko odpalało. Kilka dni temu zakupiłem nowy czujniczek ,załozyłem.Pierwszy poranek z nowym czujnikiem , temperaturka na zewnatrz około 0 i kicha autko nie odpala, szybka przekładka czujnika na stary (jeszcze troche sprawny)i autko pali jak mażenie.Środek dnia cieplutko autko stoi w sloneczku chce odpalic ,KICHA ,znowu przekładka czujnika ,tym razem na ten nowy i auto zapala.Nastepny chłodniejszy poranek i znowu to samo .Zaraz mnie szlak trafi .Czy wymienic jeszce czujnik wału ???
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Lut 25, 2010 21:20
Posprawdzaj dobrze kable i wtyczkę przy tym czujniku. Jak nie będzie chciał odpalić to wyciągnij ją i włóż lub poruszaj kablami. Nie zamieniaj czujników
w moim przypadku auto ma problem z odpaleniem,ale jak odpali to chodzi jak zegarek.ma moc, nie kopci tak jakby nic się nie działo.czekam na przesyłkę wtrysków używanych. jak zamontuje to dam znać
Kabelki posprawdzane ,niema nic niepokojącego.Ostatnie poranki były cieplejsze więc niemusiałem operować czujnikami ,odpalał na nowym ,chociaż nie tak łatwo jakbym chciał.Pewnie wymienie jeszcze czujnik wału.I myśle że będzie OK.
Zauważyłem wczoraj, że przy łączeniu dolotu z głowicą mam nieszczelność na dwóch wlotach, puszczało olejem. Poszły mi dwie uszczelki na tych łączeniach. Nie miałem nowych więc zalepiłem silikonem, no i nie mam już problemów z odpalaniem ciepłego silnika. Wątpię żeby to jakiś wpływ miało ale jednak...
no i du.. wtryski dotarły, ale nie zdążyłem jeszcze wymienić ,a w silniku zaczęło coś pukać tak jakby zawory (metaliczny stukot w okolicy górnej lewej części silnika na wolnych obrotach,po dodaniu gazu ok 1400 obrotów robi się cicho), jutro jadę na warsztat -bo brak mi już cierpliwości
niestety znowu muszę czekać do soboty , brak czasu,ale w sobotę to już na pewno pojadę
[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 12:44 ]
wtrysk wymieniony odpala dobrze,pukanie spowodowane kołem pasowym ,czekam na wymianę i mam nadzieje ze będzie dobrze
Witam,
Po 4 miesiącach bezproblemowego użytkowania samochodu (R75 CDT) i mnie dopadła rzeczywistość - nie mogę go odpalić. Przyznam ze zdarzało mi się kilkakrotnie przekręcić kluczykiem i auto nie chciało zapalić (tzn akumulator kręcił a silnik po prostu nie umiał zaskoczyć) ale po wyjęciu i ponownym włożeniu kluczyka auto odpalało bez problemu. Wczoraj miałem podobną sytuację po 2giej próbie auto odpaliło po przejechaniu kilku metrów silnik zgasł. Przez około godzinę próbowałem uruchomić silnik ale niestety bez powodzenia (dodam iż temperatura na zewnątrz to ok 5-8 stopni i samochód raczej nie był ciepły). Po przeczytaniu kilku wątków na forum wstępnie myślałem ze to czujnik wałka i już miałem go kupować ale teraz sam nie wiem. Problemy z odpaleniem zdarzały się losowo i zazwyczaj auto było zimne, nigdy nie uświadczyłem spadku mocy lub nierównej pracy silnika. Nie jestem mechanikiem, w Opolu nie znajdę T4 i nie wiem czy w servisie BMW cokolwiek znajdą więc proszę doradźcie co zrobić w tej sytuacji – czy jest coś co mogę sprawdzić samemu aby wykluczyć przynajmniej część możliwych usterek.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Maj 18, 2010 10:04
Co do T4 to możesz podłączyć się pod komputer od BMW tylko niech ustawią E46 Silnik ogólnie zdiagnozuje każdy interfejs, więc nawet nie musi być BMW.
Co do nieodpalania to spróbuj uruchomić za pomocą drugiego kluczyka (zapasowego) i napisz czy pomogło.
Powodów może być jeszcze kilka: pompa paliwa przy akumulatorze, pompa paliwa w baku, czujnik wału lub zawór na szynie CR. jeżeli nie odpali na drugim kluczykiem to tylko komputer pozostaje.
Witam apples,
Dzięki za szybka odpowiedź. Niestety próba uruchomienia samochodu drugim kluczykiem nie pomogła, dodam ze spróbowałem również tym plastikowym trzecim kluczykiem i efekt był ten sam - kręci ale nie pali.
Mam znajomego z kompem i kablem OBD czy te usterki o których wspomniałeś dam rade wykryć na czymś takim czy szkoda czasu i lepiej od razu oddać auto na warsztat?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum