Jezeli beda czyscic przepustnice, wiec ja odkreca i odepna linke gazu. I zapewne o to sie rozchodzi. Pewnie w fiatach odpinaja a pozniej kalibruja. Ja na Twoim miejscu bym zaznaczyl na lince jej polozenie i pozniej przy ponownym montazu po prostu zlozyl jak bylo. Wtedy nie powinno byc problemu.
Chyba, ze odkreca rowniez lopatke przepustnicy, wyjma sworzen na którym sie obraca lopatka no to faktycznie bedize ciezko.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tylko dokładnie to wyczyście, choć to nie to raczej jak w 2.3 jest zafajdana przepustnica a konkretnie takie 2 czujki w niej to autem nei da się jechać bo cały czas gasnie poprosotu...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
A i jeszcze informacja, którą uzyskałęm w 3-ch BOSCH SERVICE`ach: sonda lambda do tego auta, ma 4 przewody i BOSCH takiej nie robi. Jest NGK za 650zł Widziałem też używaną na Allegro za 65zł. Uniwersalna to uniwersalna i trzeba będzie ją przerabiać - Bosch tego nie chciał robić...
Markzo napisał/a:
tylko dokładnie to wyczyście, choć to nie to raczej
Spoko, przycisnę ich. Nawet jeśli to nie to - lepiej niech to zrobią. No chyba, że na miejscu coś się nowego okaże, itp.. ja już wszystkiego się spodziewam... Na stronie Hondy jest fajny tutorial w PDF jak to czyścić ale trochę boję się samemu to robić
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Za przeproszeniem pier**olą bzdury w tym fiacie.
Przepustnica nie może mieć wpływu na pracę grzałki sondy. Nie ma takiej możliwości.
Silniki krokowe w japońskich silnikach są raczej bezawaryjne a jeżeli coś im się stanie to czyszczenie nie pomaga.
Co innego we fiatach, tam krokowce lubią sie zatykać bardzo czesto, a czyszczenie wystarcza w zupełności. Przepustnice w niektórych modeli fiata trzeba zaadaptować, w hondzie raczej nie trzeba będzie nic robić.
Więc tak - sonda kaput, podpięcie LPG do sondy OK. Sondę już kupiłem w HRAutomobil, na Allegro, używaną za 81zł z wysyłką. Będzie pewno na piątek (oby), wtedy wymieniam ją, parownik (Lovato) i reguluję LPG.
Oto ceny czyszczenia przepustnicy i krokowca, jakie mi zaśpiewano:
- mój gazownik - 60zł
- mój mechanik - 50zł
- Bosch Service (2 placówki) - 300zł
- ASO Fiat - 30zł
Dam znać (pewno dziś na 15.00 pojadę do ASO), czy nastąpiła jakakolwiek poprawa, po czyszczeniu Mam nadzieję, że pod koniec tygodnia, będę mógł podsumować ten wątek optymistycznym zakończeniem
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
jestem ciekaw ile na tej używce pojeździsz
nie ma jakiegoś zamiennika żeby nową sondę kupić?
Też jestem ciekaw Niestety, zamiennika nie ma żadnego - są tylko 2 firmy, które produkują sondy do silnika H23A3 - NGK i drugiej nie pamiętam NGK 760zł, ta druga 650zł.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Wracam z trasy, po czyszczeniu przepustnicy i krokowca w ASO. Jeszcze nie mogę uwierzyć... auto jeździ jak nowe! Żadnych wahań obrotów na benzynie, ile wciśnie się gazu, tyle autko płynnie przyspiesza, "lżej" idzie, jakby nabrało mocy. Nie przypuszczałem, że 2 elementy zabrudzone, mogą tak znacząco wpływać na pracę silnika! Jeszcze mało wiem o samochodach
Łyżeczka dziegciu musi jednak być Na gazie sytuacja wygląda podobnie - wszystko hula i śmiga, obroty nie skaczą, ALE czuć jakby "duszenie" silnika podczas delikatnego ruszania. W ASO stwierdzili, że to już ewidentnie problem złej mieszanki, więc pewnie parownik, ale to dopiero w piatek. No i błąd sondy lambda jest nadal, ale z hrautomobil mam info, że jutro wysyłka. Byle do piątku; wtedy też opiszę co dalej Póki co wszystkim serdecznie dziękuję za zainteresowanie i pomoc W Forum siła!
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
a robiłeś tą adaptacje czy sie obeszło? jedni piszą, że musowo trzeba inni, że nie ja u siebie nic jeszcze nie czysciłem ale mam zamiar dlatego pytanko super, że 2.3 znowu daje banana na mordce
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
a robiłeś tą adaptacje czy sie obeszło? jedni piszą, że musowo trzeba inni, że nie
Radziłeś, to zrobiłem Czy był mus, to nie wiem - lepiej zrobić niż nie zrobić, jeśli ktoś radzi
Markzo napisał/a:
super, że 2.3 znowu daje banana na mordce
Noo... Jeździłem cały weekend nową Mazdą 6 ojca, i byłem załamany, że mój jeździ przy nim jak ruina - teraz śmiało twierdzę, że jest szybszy, a reakcja na gaz jest prawie identyczna
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
no to teraz ładny dolocik i wydech wystrugaj i będzie masakrator do dziś pamiętam jak zapinał 623... i ten charakterystyczny świetny dźwiek...swietne auta czerwone zawsze najszybsze
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
No to dziś sprawa zakończona definitywnie - auto śmiga jak nowe na benzynie i LPG
Podsumowując:
- czyszczenie przepustnicy i krokowca
- wymiana sondy Lambda (hrautomobil, 81zł)
- resetowanie błędu ECU
Czyli prarownik nie miał z tym nic wspólnego Dzięki wszystkim raz jeszcze za sugestie i porady - również dzięki Wam moje auto jest obecnie 100% sprawne (no może poza el. anteną )
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum