Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR160 mała prędkość maksymalna?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR160 mała prędkość maksymalna?
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 12:24   

Nie no, Zr160 nie jest wolnym samochodem ;) poniżej 8s do 100km/h pozwala na bardzo szybkie przemieszczanie się ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 21, 2010 12:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 12:31   

Markzo napisał/a:
Nie no, Zr160 nie jest wolnym samochodem ;) poniżej 8s do 100km/h pozwala na bardzo szybkie przemieszczanie się ;)


nie no wolnym go na pewno nie można nazwać bo bym bluźnił jednak na obecne czasy szalu nie ma.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 12:50   

na dzisiejsze czasy, to nasze autka jeżdżą jak wściekłe ;) co z tego, że nowe mają po 160-200KM i super hiper skrzynie biegów, jak ważą tyle co dawniej duży sedan....
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 18:43   

No masy samochodów przerażają teraz... Moce okolice 160-200 PS a przyspieszają w granicach 9 sekund...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 18:47   

kolin napisał/a:
No masy samochodów przerażają teraz... Moce okolice 160-200 PS a przyspieszają w granicach 9 sekund...


bez przesady :)

fajnym przykładem może być

RSX 2.0 155km 7,8 sek

RSX type-s 2.0 201km 6,6 sek

1250kg
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Mar 21, 2010 22:08   

Miałem tu na myśli Astra IV, gdzie 180 PS rozpędza się w 9,2 secundo. Co raz więcej takich wozów się pojawia na naszym rynku, widać świat idzie w stronę faszerowania auta gadżetami które dodają kg...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 21, 2010 22:10   

i dlatego można je łoić na winklach, bo jak te tony plastiku zaczną skręcać to przód w paryżu a tył nad morzem czerwonym :rotfl:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 20:52   

kolin napisał/a:
No moja szybciej leciała i nic w tym dla mnie śmiesznego. No ale ok bardziej przybliżone wartości

0-100km/h 7,4 G-techem

VTI B16A2 Civic na ćwiare zlany jak i wiele innych prędkich furek.

I to wszystko z nieseryjnego 1,4
kolin a co miałeś u siebie grzebnięte? ja na razie nie ruszałem nic, ale w związku z tym że muszę kupic 2 autko, może się pobawię z ZRką trochę. Nie jest źle i napewno nie jest to wolne auto, ale mocy nigdy dość :mrgreen: a tuning k-series do łatwych nie należy... Na pewno mu dolot zimnego nie zaszkodzi, ale nie mam pomysłu skąd go pociągnąć - nie chce dać nisko bo szkoda silnika, znowu chłodnice zastawiają cały wlot.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 21:05   

przez maske :idea:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 21:14   

Markzo napisał/a:
przez maske :idea:


MAD MAX :p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 22, 2010 21:19   

zrobić maske z włókna szklanego z dyskretnym wlocikiem do filterka ipowinno być cacy - lżej i lepiej ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Mar 22, 2010 23:16   

Markzo napisał/a:
zrobić maske z włókna szklanego z dyskretnym wlocikiem do filterka ipowinno być cacy - lżej i lepiej ;)
to tak nie do końca... primo elementy blacharskie ZRki - błotnik, maska itp. sa leciutkie, na masie się· wiele nie zaoszczędzi, po drugie primo koszt takiej maski + lakierowania + dobrego dolotu nie jest wart IMHO tych kilku uzyskanych koników, a po trzecie primo to wydaje mi się, że maska przy wypadku dość dużo energi pochłania. Ciekawi mnie co kolin miał u siebie, bo nadrobić, a nawet poprawić serie 104 do serii 156 nie jest tak łatwo... :razz:
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 12:37   

marcinmarcin,

Wałki, Kolektor SS 4-2-1 po części mojej produkcji z wyjściem 2,25+ reszta układu, dolot, strojenie, przesunięta odcinka na 8 Rpm.

Efekt 138,8 PS 153,8 NM Może nie wiele ale nie mocą na papierku auto jeździ :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 17:10   

Układ z katem czy dekat? Jedna sonda czy dwie (200/25)? Jak puściłeś dolot?
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 17:42   

Cat converter do tego zegar AFR i sonda szeroko pasmowa żeby to było dobrze wystrojone. Rover 200

Co do dolotu to z początku była wkładka+ zimne do puchy. Później przed strojeniem zrobiłem krótki dolot z nierdzewki i obudowałem stożek z blachy 2mm, do tego ze zderzaka power rura, za łapacz robił bas reflex od głośnika 10cm. W zderzaku było trzeba wyciąć otwór ale to pikuś. Po czasie zagościł też hydroshield na gorsze pogody.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 22:17   

kolin napisał/a:
W zderzaku było trzeba wyciąć otwór ale to pikuś.
No mi jakoś tak szkoda trochę... :( a inaczej się tego raczej nie da zrobić... W każdym razie dzięki za info
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Mar 24, 2010 13:43   

marcinmarcin,

Jeżeli chodzi o estetykę to mi się to podobało nawet :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
JeD 



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 21:44   

ZRka jest szybka, z pewnością. Większość samochodów na polskich drogach można bez większego problemu objechać. Problemy robią się jeśli kierownik, w nowym aucie obok, ma dobrze ponad 200 kucy (masa...).

Co do prędkości maksymalnej. U mnie licznikowe 215km/h i ani kawałka dalej, choć i tak mam wrażenie, że wiatr wiał w dobrą stronę. Ten silnik niema zbyt wiele momentu obrotowego, który decyduje o prędkości maksymalnej. Zatem przy niskich prędkościach, gdzie stosunek mocy do masy istotny, jest fajnie, powyżej 150 hm/h robi się średnio.

Co do odczuwania prędkości. Przyzwyczaja się człowiek. To co na początku robiło na mnie piorunujące wrażenie, teraz jest codziennością (co smutne). Dzięki temu można jednak auto dużo lepiej kontrolować. Wyczucie ZRki w prowadzeniu jest rewelacyjne. Moc rozwija się liniowo, można zatem w długim łuku dojść do tego momentu, że przód prawie zaczyna wyjeżdżać i trzymać się na milimetry od tej granicy - w zaturbionych silnikach dużo o to trudniej.

Pozdrawiam,
JD
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 02, 2010 23:35   

JeD napisał/a:
Większość samochodów na polskich drogach można bez większego problemu objechać. Problemy robią się jeśli kierownik, w nowym aucie obok, ma dobrze ponad 200 kucy (masa...).


troche fantazja ponosi ;) wiekszosc, mniejszosc, chyba, ze to roznie interpretujemy :D

JeD napisał/a:
Ten silnik niema zbyt wiele momentu obrotowego, który decyduje o prędkości maksymalnej. Zatem przy niskich prędkościach, gdzie stosunek mocy do masy istotny, jest fajnie, powyżej 150 hm/h robi się średnio.


A to juz nowe prawa fizyki :D

JeD napisał/a:
Moc rozwija się liniowo
JD


zapytam - prostoilniowo mialo byc ?
jedyne co moge zrobic to :D

polece np. pierwszy z googla :

http://www.godula.pl/prin...ion=det&artid=6
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 10:07   

Ja myślę że JeD chodzi po prostu o to że VVC płynnie przyśpiesza w zakresie od 2-7.1 tysiąca bez nagłych przyrostów mocy w niektórych zakresach obrotów, czego efektem jest właśnie precyzyjne prowadzenie w zakrętach, bez zbędnych uślizgów przodu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów X-Power do MG ZR160
adik7891 Tuning mechaniczny 0 Sob Sie 19, 2017 16:49
adik7891
Brak nowych postów [MG ZR160]chip?
scorpion Tuning mechaniczny 48 Nie Lip 03, 2011 13:38
Markzo
Brak nowych postów [zr160] Turbo czy Kompresor
Adam160 Tuning mechaniczny 6 Pon Lip 25, 2011 08:34
Kozik
Brak nowych postów [mg zr160] swap na 190hp
donmulanka Tuning mechaniczny 11 Sro Mar 04, 2009 19:25
kamil_luczak
Brak nowych postów ZR160 vs Audi 1.8T vs Honda VTEC vs Ford Probe
piter34 Tuning mechaniczny 127 Pon Mar 17, 2008 23:18
HaDeSsS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink