na dzisiejsze czasy, to nasze autka jeżdżą jak wściekłe co z tego, że nowe mają po 160-200KM i super hiper skrzynie biegów, jak ważą tyle co dawniej duży sedan....
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Nie Mar 21, 2010 22:08
Miałem tu na myśli Astra IV, gdzie 180 PS rozpędza się w 9,2 secundo. Co raz więcej takich wozów się pojawia na naszym rynku, widać świat idzie w stronę faszerowania auta gadżetami które dodają kg...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No moja szybciej leciała i nic w tym dla mnie śmiesznego. No ale ok bardziej przybliżone wartości
0-100km/h 7,4 G-techem
VTI B16A2 Civic na ćwiare zlany jak i wiele innych prędkich furek.
I to wszystko z nieseryjnego 1,4
kolin a co miałeś u siebie grzebnięte? ja na razie nie ruszałem nic, ale w związku z tym że muszę kupic 2 autko, może się pobawię z ZRką trochę. Nie jest źle i napewno nie jest to wolne auto, ale mocy nigdy dość a tuning k-series do łatwych nie należy... Na pewno mu dolot zimnego nie zaszkodzi, ale nie mam pomysłu skąd go pociągnąć - nie chce dać nisko bo szkoda silnika, znowu chłodnice zastawiają cały wlot.
zrobić maske z włókna szklanego z dyskretnym wlocikiem do filterka ipowinno być cacy - lżej i lepiej
to tak nie do końca... primo elementy blacharskie ZRki - błotnik, maska itp. sa leciutkie, na masie się· wiele nie zaoszczędzi, po drugie primo koszt takiej maski + lakierowania + dobrego dolotu nie jest wart IMHO tych kilku uzyskanych koników, a po trzecie primo to wydaje mi się, że maska przy wypadku dość dużo energi pochłania. Ciekawi mnie co kolin miał u siebie, bo nadrobić, a nawet poprawić serie 104 do serii 156 nie jest tak łatwo...
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wto Mar 23, 2010 17:42
Cat converter do tego zegar AFR i sonda szeroko pasmowa żeby to było dobrze wystrojone. Rover 200
Co do dolotu to z początku była wkładka+ zimne do puchy. Później przed strojeniem zrobiłem krótki dolot z nierdzewki i obudowałem stożek z blachy 2mm, do tego ze zderzaka power rura, za łapacz robił bas reflex od głośnika 10cm. W zderzaku było trzeba wyciąć otwór ale to pikuś. Po czasie zagościł też hydroshield na gorsze pogody.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ZRka jest szybka, z pewnością. Większość samochodów na polskich drogach można bez większego problemu objechać. Problemy robią się jeśli kierownik, w nowym aucie obok, ma dobrze ponad 200 kucy (masa...).
Co do prędkości maksymalnej. U mnie licznikowe 215km/h i ani kawałka dalej, choć i tak mam wrażenie, że wiatr wiał w dobrą stronę. Ten silnik niema zbyt wiele momentu obrotowego, który decyduje o prędkości maksymalnej. Zatem przy niskich prędkościach, gdzie stosunek mocy do masy istotny, jest fajnie, powyżej 150 hm/h robi się średnio.
Co do odczuwania prędkości. Przyzwyczaja się człowiek. To co na początku robiło na mnie piorunujące wrażenie, teraz jest codziennością (co smutne). Dzięki temu można jednak auto dużo lepiej kontrolować. Wyczucie ZRki w prowadzeniu jest rewelacyjne. Moc rozwija się liniowo, można zatem w długim łuku dojść do tego momentu, że przód prawie zaczyna wyjeżdżać i trzymać się na milimetry od tej granicy - w zaturbionych silnikach dużo o to trudniej.
Większość samochodów na polskich drogach można bez większego problemu objechać. Problemy robią się jeśli kierownik, w nowym aucie obok, ma dobrze ponad 200 kucy (masa...).
troche fantazja ponosi wiekszosc, mniejszosc, chyba, ze to roznie interpretujemy
JeD napisał/a:
Ten silnik niema zbyt wiele momentu obrotowego, który decyduje o prędkości maksymalnej. Zatem przy niskich prędkościach, gdzie stosunek mocy do masy istotny, jest fajnie, powyżej 150 hm/h robi się średnio.
A to juz nowe prawa fizyki
JeD napisał/a:
Moc rozwija się liniowo
JD
zapytam - prostoilniowo mialo byc ?
jedyne co moge zrobic to
Ja myślę że JeD chodzi po prostu o to że VVC płynnie przyśpiesza w zakresie od 2-7.1 tysiąca bez nagłych przyrostów mocy w niektórych zakresach obrotów, czego efektem jest właśnie precyzyjne prowadzenie w zakrętach, bez zbędnych uślizgów przodu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum