Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200,diesel,97r] Ściąga na prawo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:20
[R200,diesel,97r] Ściąga na prawo
Autor Wiadomość
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 07:29   [R200,diesel,97r] Ściąga na prawo

Ostatnio zauważyłem że moje autko ściąga na prawo, pojechałem ustawić zbieżność i mechanik mówi mi zbieżność jest ok i sprawdził ale geometria jest przestawiona.
Moje pytanie co z tym można zrobić i gdzie naprawić okolice woj Opolskiego lub Dolnośląskiego
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 07:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
HuMaX 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 202
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 07:32   

Zamień przednie koła stronami, jak zacznie ściągać w lewo to będzie ewidentna wina opon.
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 10:42   

Jeśli to nie pomoże to co wtedy? To samo było jak miałem opony zimowe 175/65 -14 tylko było to mniej widoczne, teraz mam letnie 195/50-R15 i jest to bardziej widoczne
 
 
 
Korczus 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 438
Skąd: Leszno

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 10:57   

Mi też ściąga w prawo, miałem zimówki założone i było ok. Felgi wyważone, podejrzewam że przyczyna tkwi w oponach, ale mam kierunkowe i nie mogę zmienić stron musiał bym do wulkanizatora jechać i ściągać opony.
 
 
 
Barosz1990 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 65
Skąd: Nisko

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 11:01   

a przy uszkodzonych końcówkach drązków kierowniczych nie ściąga przypadkiem ?
_________________
pie*rzyć wyglad , auto ma zapier*dalać ;)
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 11:06   

Barosz1990 napisał/a:
a przy uszkodzonych końcówkach drązków kierowniczych nie ściąga przypadkiem ?


A tego to ja nie wiem, nie mam pojęcia co może być przyczyną.
Więc pytam was o to
 
 
 
Barosz1990 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 65
Skąd: Nisko

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 11:26   

cirek napisał/a:
Barosz1990 napisał/a:
a przy uszkodzonych końcówkach drązków kierowniczych nie ściąga przypadkiem ?


A tego to ja nie wiem, nie mam pojęcia co może być przyczyną.
Więc pytam was o to

właśnie pytam doświadczonych mechaników-forumowiczów.
ale chwila chwila geometria a zbieżność to nie to samo ? ustawiając zbieżność , geometria powinna być również wporządku - przynajmniej tak mi się wydaje.
_________________
pie*rzyć wyglad , auto ma zapier*dalać ;)
Ostatnio zmieniony przez Barosz1990 Nie Kwi 04, 2010 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kubski84 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 122
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 11:30   

Zamień przednie koła stronami, jeżeli się poprawi to można spróbować zamienić przód
z tyłem i porównać. Jeżeli to nie pomoże to polecam udać się do serwisu Norauto.
Tam dokładnie sprawdzą co jest grane a przy okazji sprawdzą zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy. Koszt takiego zabiegu to ok 100zł i warto się wybrać.
Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Kwi 04, 2010 12:30 ]
Korczus napisał/a:
Mi też ściąga w prawo, miałem zimówki założone i było ok. Felgi wyważone, podejrzewam że przyczyna tkwi w oponach, ale mam kierunkowe i nie mogę zmienić stron musiał bym do wulkanizatora jechać i ściągać opony.

Do sprawdzenia możesz zamienić stronami nawet jeśli są to opony kierunkowe.
Byle na tym długo nie jeździć.
 
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 11:40   

Barosz1990 napisał/a:
właśnie pytam doświadczonych mechaników-forumowiczów.
ale chwila chwila geometria a zbieżność to nie to samo ? ustawiając zbieżność , geometria powinna być również wporządku - przynajmniej tak mi się wydaje.


Mechanik który mi robił zbieżność powiedział że geometria a zbieżność to 2 różne rzeczy, po czym otworzył jakąś książkę i pokazał mi że geometrii w roverach nie da się ustawić i im szersze opony będzie to bardziej widoczne tzn będzie bardziej ściągać:(
Jeśli końcówki drążków nie pomogą to udam się do tego serwisu Norauto.
 
 
 
kubski84 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 122
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 11:50   

Na drążki raczej bym nie stawiał.
Możesz spróbować sprawdzić w 2 sposoby.
1 to odpalasz silnik wyłącz nawiew radio poruszaj lekko kierownicą w prawo i lewo
może być słychać lekkie stuki i czuć luz na układzie kierowniczym.
2 sposób to odpal silnik złap za koło i spróbuj poruszać w prawo i lewo z jednej i drugiej
strony tak by ewentualnie wyczuć luz.
 
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 12:05   

kubski84 napisał/a:
1 to odpalasz silnik wyłącz nawiew radio poruszaj lekko kierownicą w prawo i lewo
może być słychać lekkie stuki i czuć luz na układzie kierowniczym.

Punkt 1 ostatnio sprawdzałem i nic nie słychać a luzów większych nie ma
 
 
 
kubski84 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 122
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 12:11   

Przyczyną może być też źle działający układ hamulcowy.
Czyli np. jeden zacisk nie odbija prawidłowo i jedno z kół lekko hamuje przez co
ściąga na jedną ze stron.
 
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 12:15   

hmmmmm nie wiem czy to to bo ostatnio wymieniałem z przodu tarcze i klocki z tyłu klocki i po 2 tyg pojechałem na stację diagnostyczną sprawdzić hamulce koszt 10 zł i wyszło że wszystko jest ok
 
 
 
kubski84 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 122
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 12:19   

W takim razie polecał bym najpierw udać się do jakiegoś serwisu aby to sprawdzić.
Bo można wymienić dużo rzeczy wydać sporo kasy a efektu nie będzie.
 
 
 
cirek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 177
Skąd: Brzeg

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 04, 2010 13:40   

Zgadzam się też tak sądzę pewnie podjadę do wrocka bo mam najbliżej do tego serwisu co mi podałeś. Ja bym zaczął od wymiany końcówek drążka kierowniczego ale lepiej dać do serwisu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Ściąga na prawo.
Korczus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Nie Sie 17, 2008 20:30
zyga123451
Brak nowych postów [r200] Ściąganie w prawo przy hamowaniu
tomo63 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Gru 01, 2011 05:06
EMERYT19
Brak nowych postów [R200 1,4 16v 96r] Zgrzyt przy skręcie w prawo!
koper Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lip 05, 2010 10:46
koper
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200, diesel] Ile wam pali r200 diesel?
chyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Lut 16, 2008 21:24
chyn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink