Witam, od samego początku (chwili kupienia) nie działa mi czasówka wycieraczek.. zarówno najwolniejsza jak i najszybsza.. wiem że temat był już maglowany, ale w sytuacjach gdy wycieraczki zacinały się na szybie.. mi natomiast działają normalnie na raz i w szybkim trybie.. nie działa tylko czasówka.. czy problem leży tak jak w tamtych przypadkach w blaszkach silniczka? nie wiem czy tam szukac przyczyny.. dzieki i sorry jesli powtarzam pytanie.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 08:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 08:32
Problem z czasówką może mieć kilka przyczyn - uszkodzenie MFU, uszkodzenie przełacznika wycieraczek lub problemy z kabelkami. Jeśli pozostałe biegi wycieraczek działają prawidłowo przyczyną nie są blaszki wyłącznika parkowania wycieraczek.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
faktycznie kolega ma chyba racje.. powiem więc tak.. przy pojedynczym ruchu wycieraczek (manetka w dół) wszystko jest w porządku.. ale przy przekręceniu końcówki manetki na INT, I lub II wycieraczki nie startują.. po wskazówce kolegi rozumiem więc, że INT to czasówka, I-normalny bieg wycieraczek, II-szybki bieg wycieraczek? może ktoś teraz będzie mógł wskazać przyczynę?
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 12:39
Teraz to może być problem ze szczotkami w silniku wycieraczek - te silniczki mają taka przypadłość, że korodują szczotkotrzymacze, szczotka odpada od wirnika i przestaje łączyć. Szczotki są trzy i jak jedna nie łączy to może być taki objaw.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
faktycznie kolega ma chyba racje.. powiem więc tak.. przy pojedynczym ruchu wycieraczek (manetka w dół) wszystko jest w porządku..
Czy pojęcie "manetka w dół" mam rozumieć jako pociągnięcie całej dźwigni do siebie (tj. włączenie spryskiwacza przedniej szyby i wycieraczek)?
Cytat:
po wskazówce kolegi rozumiem więc, że INT to czasówka, I-normalny bieg wycieraczek, II-szybki bieg wycieraczek?
Tak. Jeśli kręcenie manetką nie daje rezultatu w żadnej z pozycji a wycieraczki uruchamiają się jedynie przy włączeniu spryskiwaczy, to problem wg mnie leży w stykach manetki, ewentualnie jakimś połączeniu po drodze.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Czy pojęcie "manetka w dół" mam rozumieć jako pociągnięcie całej dźwigni do siebie (tj. włączenie spryskiwacza przedniej szyby i wycieraczek)?
Nie, manetka w dół znaczy dosłownie cała dźwignia raz w dół (jeden ruch wycieraczek), nie do siebie..
Wczoraj zauwazyłem jeszcze jeden objaw.. mianowicie INT i I bieg wycieraczek działa, ale w przedziwnej sytuacji.. musze przekręcić końcówkę manetki na pozycje biegu II, dopiero później wracając z II na I, i z I na INT wycieraczki działają prawidłowo, ale podkreślam, tylko w tę stronę.. jeśli ide od INT, I, II - nie działa nic.. od II,I,INT-działa wszystko oprócz biegu II.
Ja na początek przestudiowałbym schemat i sprawdził omomierzem czy manetka zamyka obwód w obie strony - być może coś nie tak jest ze znajdującymi się w niej stykami (wyłamały się, ułamały się, pękły, poluzowały) co powoduje, że łączą tylko w jej powrotnej drodze...
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum