Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] MODERNIZACJA WYDECHU pod LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:06
[Freelander] MODERNIZACJA WYDECHU pod LPG

montaż butli LPG w miejsce tłumika końcowego
Autor Wiadomość
tomgdax 



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 19:32   [Freelander] MODERNIZACJA WYDECHU pod LPG
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam posiadam Land Rovera Freelandera z silnkiem benzynowym 1,8l
w zwiazku z planowanym montażem instalacji gazowej
zmuszony jestem zmodyfikować układ wydechowy
Oryginalnie w samochodzie zamontowany jest tłumik końcowy poprzecznie pod komorą bagażnika , zależy mi na tym aby zamontować takie tłumiki w takim miejscu żeby wygospodarować tą przestrzeń na zamontowanie butli w krztałcie koła zapasowego podwieszone pod w/w pomorą bagażnika
Proszę o porade i zaproponowanie jakiś podzespołów od innych modeli ( najchętniej kompletu tłumików ) które pasowałyby do tej modyfikacji
Ze wstępnych ustaleń najlepszym rozwiązaniem będzie przesunięcie tłumika końcowego
bezpośrednio za katalizator i wyciągnięcie rury odprowadzającej spaliny do końca samochodu
lub wyprowadzenie jej z boku , co byłoby ciekawym rozwiązaniem tuningowym
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 00:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 19:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 21:14   

a wogole ktokolwiek ci zalgalizuje butle gazową pod samochodem??

P.s. To jest pytanie nie twierdzenie bo mnie tym zaciekawiles.
 
 
lukas-g15 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 45
Skąd: Janowice/Lublin

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 21:29   

hvil napisał/a:
a wogole ktokolwiek ci zalgalizuje butle gazową pod samochodem??

P.s. To jest pytanie nie twierdzenie bo mnie tym zaciekawiles.

Są butle podwieszane.


A nie lepiej jest włożyć butle do bagażnika? Chyba wyjdzie taniej niż przerabiać układ wydechowy
 
 
 
tomgdax 



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 21:51   

Może i taniej ale we Frelku bagażnik za duży nie jest i warto mieć go w całości do użytkowania, jak wsadze tam butle to bedzie mało miejsca,nie wchdzi w rachubę wiec przerabiam wydech żeby podwiesic od dołu,mże kto juz walczył z tematem?

Jeżeli chodzi o legalizacje to mialem 2 samochody z podwieszoną butlą Renault Kangoo
tam koło zapasowe jest montowane właśnie od dołu bagażnika i jest to normalne ze tam zaklada się butle toroidalne
To samo chce zrobić we frelku
 
 
hehe 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 33
Skąd: zmc



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 23:46   

Przerabiałem ten temat u siebie ale sie poddałem...
nie bardzo było gdzie wcisnąć końcowy tłumki, nawet od innego pojazdu (ewentualnie na ścisk coś malutkiego w miejscu gdzie wychodzi rura od środkowego tłumika.
po wycięciu schowka można by było ja upartego jakoś tam ją upchać ale myślę że nie bardzo by było z dźwiękiem autka.

wkońcu założyłem butle cienką (chyba 35cm średnicy), długą zaraz za siedzeniami, dokładnie na styk z boczkami... nawet mało miejsca to zajmuje... mogę podesłać zdjęcie.

odnoście miejsca montażu butli to można dowolnie gdzie czy to w środku czy pod spodem i myślę że jakby komuś nie przeszkadzało to i na dachu...
 
 
 
czajson
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 18, 2010 08:03   

tomgdax napisał/a:
Jeżeli chodzi o legalizacje to mialem 2 samochody z podwieszoną butlą Renault Kangoo
tam koło zapasowe jest montowane właśnie od dołu bagażnika i jest to normalne ze tam zaklada się butle toroidalne
To samo chce zrobić we frelku


Kangoo a Frelek to dwie różne sprawy. W tym pierwszym jest fabryczne miejsce na butlę z racji koła zapasowego podwieszanego pod samochodem i naturalną siłą rzeczy większość ludzi zwracających uwagę na wielkość bagażnika ją tam montuje. We Frelku natomiast nie będziesz adaptował miejsca na koło tylko będziesz ingerował w jego budowę. Osobiście nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. Ale wracając do sedna sprawy - znalazłeś wogóle kogoś kto Ci to tam zamontuje? Jeśli tak to sprawdziliście wogóle możliwości stabilnego zamontowania butli? Teoria teorią a czasem może się tylko wydawać, że się uda ;)
 
 
tomgdax 



Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 08:33   

Na razie drąże temat teoretycznie bo myslałem ze ktoś juz z tym walczył bo szkoda zawalać sobie bagażnik butlą skoro od spodu jest tyle miejsca
Jestem uparty i nie dam łatwo za wygraną
Czy ktoś ma może rysunek budowy podwozia z elementami i wydechem?
jakiś manual naprawczy do freelandera

[ Dodano: Pon Lis 15, 2010 08:33 ]
No wiec udało mi się przerobić i wszystko jest super.
Mam zamontowaną butle LPG (zwykła cylindryczna o wymiarach chyba 36x 65 ) między tylnym mostem a zderzakiem , jest tak doskonale ukryta że jej nie widać z zewnątrz. Tłumik końcowy jest z tego co pamiętam od forda ustawiony wzdłuż auta i doskonale mieści się też między mostem a zderzakiem, spasowane idealnie i ma bardzo fajny pomruk jak ktoś będzie zainteresowany mogę wstawić fotki
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lis 15, 2010 09:08   

poka:-)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 11:31   

Foto i filmik :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 00:38   

hehe napisał/a:
myślę że jakby komuś nie przeszkadzało to i na dachu...

Ja mam w Poldku Trucku na dachu pod owiewka.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
slawarek 



Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: brzesko



Wysłany: Sro Maj 11, 2011 10:46   

Kolego obiecałeś fotki i co ??
a rad bym zobaczyc bo myślę o gazie tylko brak bagażnika mnie przeraża.
 
 
araz 



Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 6
Skąd: uk



Wysłany: Nie Lip 10, 2011 13:22   

kolego remi55 mozna te fotki bo ciekaw jestem :roll:
 
 
LSW 



Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 16
Skąd: Świdnik



Wysłany: Wto Lip 12, 2011 22:20   

Perez napisał/a:
hehe napisał/a:
myślę że jakby komuś nie przeszkadzało to i na dachu...

Ja mam w Poldku Trucku na dachu pod owiewka.


skoro nie wiemy jak pod spodem zamontowac , to może chociaż na dachu? proszę kolege o fotki:)
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Lip 13, 2011 10:20   

Ja fotek już nie wykonam, ale jeżeli chodzi o montaż butli to widziałem już różne rozwiązania, na przykład w żuku skrzyniowym tuż za tylną belką oczywiście pod pod spodem paki.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
morales87 



Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 1



Wysłany: Nie Cze 22, 2014 22:38   

tomgdax, masz jeszcze te foty wydechu?
 
 
Jarek85 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 3



Wysłany: Nie Lut 21, 2016 13:18   

Czy ktoś może zgłębiał temat?

Kolega tomgdax przebrnął przez temat ale niestety nie mamy informacji z jakiego Forda użył tłumika i niestety nie wrzucił zdjęć.

Ja też przymierzam się do tematu, wycięcie schowka, przeróbka wydechu i butla pod samochodem. Chcę to zrobić możliwie profesjonalnie, ale największym problemem jest wydech, gdyby dało radę wywalić wydech na bok samochodu to wejdzie i butla 80-100 litrów! Czyli może nawet 700km na jednym tankowaniu :)

Ale chyba nie da się wywalić wydechu na bok, więc zostaje jakiś mały tłumik końcowy po lewej stronie i butla po prawej, pewnie wejdzie jakieś 45-60 litrowa butla.

Opis rozwiązania w UK

Znalazłem takie realizacje jak poniżej, ale to jednak trochę druciarstwem śmierdzi momentami, ale zamysł ogólnie taki jaki mnie interesuje (ostatnie zdjęcie pokazuje chyba najlepsze wykonanie).

Ma ktoś z Was może jakieś pomysły, albo ktoś może przeszedł przez ten temat i ma sugestie i zdjęcia rozwiązań?










Opis rozwiązania w UK
 
 
thirist 



Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 1



Wysłany: Sro Lut 24, 2016 08:30   

Fajna opcja. Muszę też coś takiego u siebie zrobić. A już zaczynałem się godzić z koniecznością poświęcenia bagażnika. Tylko ogarnąć kogoś kto to zrobi no i dobra wypożyczalnia samochodów warszawa się przyda, bo będę musiał czymś jeździć w czasie wymiany wydechu i montażu instalacje.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lut 24, 2016 08:33   

Ja mam butle pod spodem ale wydech mam zamiast pierwszego tłumika wstawiony jeden inny który daje rade jes minimalnie głośniej ale akceptowalnie, bardziej hałasują opony. Jak będzie lepsza pogoda to może jakieś fotki wstawię
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Jarek85 



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 3



Wysłany: Sro Lut 24, 2016 22:28   

sknerko, a prześlesz info jaki masz ten tłumik, z jakiego samochodu? No i trzymam kciuki za dobrą pogodę żeby udało Ci się zrobić fotki i wrzucić na forum jak Ty masz to rozwiązane.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lut 24, 2016 22:47   

Problem w tym że nie wiem z jakiego auta bo gazmen dał tłumikarzom i tyle a ja odebrałem gotowe
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [FreeLander]Regeneracja reduktora w Land Rover Freelander
TrueGrand Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Nie Maj 26, 2013 10:57
robag
Brak nowych postów [Freelander] Freelander i otwieranie tylnych drzwi
Derwer Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Czw Maj 22, 2008 23:26
ppawlow



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink