Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 19:32 [Freelander] MODERNIZACJA WYDECHU pod LPG
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam posiadam Land Rovera Freelandera z silnkiem benzynowym 1,8l
w zwiazku z planowanym montażem instalacji gazowej
zmuszony jestem zmodyfikować układ wydechowy
Oryginalnie w samochodzie zamontowany jest tłumik końcowy poprzecznie pod komorą bagażnika , zależy mi na tym aby zamontować takie tłumiki w takim miejscu żeby wygospodarować tą przestrzeń na zamontowanie butli w krztałcie koła zapasowego podwieszone pod w/w pomorą bagażnika
Proszę o porade i zaproponowanie jakiś podzespołów od innych modeli ( najchętniej kompletu tłumików ) które pasowałyby do tej modyfikacji
Ze wstępnych ustaleń najlepszym rozwiązaniem będzie przesunięcie tłumika końcowego
bezpośrednio za katalizator i wyciągnięcie rury odprowadzającej spaliny do końca samochodu
lub wyprowadzenie jej z boku , co byłoby ciekawym rozwiązaniem tuningowym
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 00:10, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 19:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 21:14
a wogole ktokolwiek ci zalgalizuje butle gazową pod samochodem??
P.s. To jest pytanie nie twierdzenie bo mnie tym zaciekawiles.
Może i taniej ale we Frelku bagażnik za duży nie jest i warto mieć go w całości do użytkowania, jak wsadze tam butle to bedzie mało miejsca,nie wchdzi w rachubę wiec przerabiam wydech żeby podwiesic od dołu,mże kto juz walczył z tematem?
Jeżeli chodzi o legalizacje to mialem 2 samochody z podwieszoną butlą Renault Kangoo
tam koło zapasowe jest montowane właśnie od dołu bagażnika i jest to normalne ze tam zaklada się butle toroidalne
To samo chce zrobić we frelku
Przerabiałem ten temat u siebie ale sie poddałem...
nie bardzo było gdzie wcisnąć końcowy tłumki, nawet od innego pojazdu (ewentualnie na ścisk coś malutkiego w miejscu gdzie wychodzi rura od środkowego tłumika.
po wycięciu schowka można by było ja upartego jakoś tam ją upchać ale myślę że nie bardzo by było z dźwiękiem autka.
wkońcu założyłem butle cienką (chyba 35cm średnicy), długą zaraz za siedzeniami, dokładnie na styk z boczkami... nawet mało miejsca to zajmuje... mogę podesłać zdjęcie.
odnoście miejsca montażu butli to można dowolnie gdzie czy to w środku czy pod spodem i myślę że jakby komuś nie przeszkadzało to i na dachu...
czajson [Usunięty]
Wysłany: Nie Kwi 18, 2010 08:03
tomgdax napisał/a:
Jeżeli chodzi o legalizacje to mialem 2 samochody z podwieszoną butlą Renault Kangoo
tam koło zapasowe jest montowane właśnie od dołu bagażnika i jest to normalne ze tam zaklada się butle toroidalne
To samo chce zrobić we frelku
Kangoo a Frelek to dwie różne sprawy. W tym pierwszym jest fabryczne miejsce na butlę z racji koła zapasowego podwieszanego pod samochodem i naturalną siłą rzeczy większość ludzi zwracających uwagę na wielkość bagażnika ją tam montuje. We Frelku natomiast nie będziesz adaptował miejsca na koło tylko będziesz ingerował w jego budowę. Osobiście nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. Ale wracając do sedna sprawy - znalazłeś wogóle kogoś kto Ci to tam zamontuje? Jeśli tak to sprawdziliście wogóle możliwości stabilnego zamontowania butli? Teoria teorią a czasem może się tylko wydawać, że się uda
Na razie drąże temat teoretycznie bo myslałem ze ktoś juz z tym walczył bo szkoda zawalać sobie bagażnik butlą skoro od spodu jest tyle miejsca
Jestem uparty i nie dam łatwo za wygraną
Czy ktoś ma może rysunek budowy podwozia z elementami i wydechem?
jakiś manual naprawczy do freelandera
[ Dodano: Pon Lis 15, 2010 08:33 ]
No wiec udało mi się przerobić i wszystko jest super.
Mam zamontowaną butle LPG (zwykła cylindryczna o wymiarach chyba 36x 65 ) między tylnym mostem a zderzakiem , jest tak doskonale ukryta że jej nie widać z zewnątrz. Tłumik końcowy jest z tego co pamiętam od forda ustawiony wzdłuż auta i doskonale mieści się też między mostem a zderzakiem, spasowane idealnie i ma bardzo fajny pomruk jak ktoś będzie zainteresowany mogę wstawić fotki
myślę że jakby komuś nie przeszkadzało to i na dachu...
Ja mam w Poldku Trucku na dachu pod owiewka.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Ja fotek już nie wykonam, ale jeżeli chodzi o montaż butli to widziałem już różne rozwiązania, na przykład w żuku skrzyniowym tuż za tylną belką oczywiście pod pod spodem paki.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Kolega tomgdax przebrnął przez temat ale niestety nie mamy informacji z jakiego Forda użył tłumika i niestety nie wrzucił zdjęć.
Ja też przymierzam się do tematu, wycięcie schowka, przeróbka wydechu i butla pod samochodem. Chcę to zrobić możliwie profesjonalnie, ale największym problemem jest wydech, gdyby dało radę wywalić wydech na bok samochodu to wejdzie i butla 80-100 litrów! Czyli może nawet 700km na jednym tankowaniu
Ale chyba nie da się wywalić wydechu na bok, więc zostaje jakiś mały tłumik końcowy po lewej stronie i butla po prawej, pewnie wejdzie jakieś 45-60 litrowa butla.
Znalazłem takie realizacje jak poniżej, ale to jednak trochę druciarstwem śmierdzi momentami, ale zamysł ogólnie taki jaki mnie interesuje (ostatnie zdjęcie pokazuje chyba najlepsze wykonanie).
Ma ktoś z Was może jakieś pomysły, albo ktoś może przeszedł przez ten temat i ma sugestie i zdjęcia rozwiązań?
Fajna opcja. Muszę też coś takiego u siebie zrobić. A już zaczynałem się godzić z koniecznością poświęcenia bagażnika. Tylko ogarnąć kogoś kto to zrobi no i dobra wypożyczalnia samochodów warszawa się przyda, bo będę musiał czymś jeździć w czasie wymiany wydechu i montażu instalacje.
Ja mam butle pod spodem ale wydech mam zamiast pierwszego tłumika wstawiony jeden inny który daje rade jes minimalnie głośniej ale akceptowalnie, bardziej hałasują opony. Jak będzie lepsza pogoda to może jakieś fotki wstawię
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, a prześlesz info jaki masz ten tłumik, z jakiego samochodu? No i trzymam kciuki za dobrą pogodę żeby udało Ci się zrobić fotki i wrzucić na forum jak Ty masz to rozwiązane.
Problem w tym że nie wiem z jakiego auta bo gazmen dał tłumikarzom i tyle a ja odebrałem gotowe
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum