Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problemy z odpalaniem? Tempomat?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problemy z odpalaniem? Tempomat?
Autor Wiadomość
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 19:11   [R75] Problemy z odpalaniem? Tempomat?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam,
Mam ciągle problem z odpalaniem samochodu. Raz odpala a raz nie. Wyjałem wszystkie sprzęty elektroniczne w bagażniku(w którym miałem wodę) i wody póki co nie ma ale dla bezpieczeństwa nie wkladam jeszcze radia i modulu tv. Ale nie do tego zmierzam....chodzi o to, że chyba problemy z odpaleniem auta nie są spodowane wodą w bagażniku a czymś innym. Mianowicie auto normalnie jezdzi wszystko elegancko i np ide na stacje benzynowa albo do sklepu i jak wracam to już nie odpala. Mam wrażenie, że tak się dzieje po używaniu tempomatu i jak wyłącze auto to już nie zapala...trzeba odczekac jakis dłuższy czas(zazwyczaj wracam po 2 godzinach) i auto normalnie odpala odrazu i normalnie jedzie...czy to możliwe, że problemy z zapalaniem mogą być spowodowane przez tempomat, który jest używany?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 26, 2010 23:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 19:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 19:24   

A sprawdziłeś czujniki położenia wału i wałka rozrządu
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 20:29   

Tempomat nie ma raczej nic wspólnego z odpalaniem auta, tak jak pisze dukat11, problemy mogą być z jednym z tych czujników. Można to sprawdzić wyciągając czujnik położenia wałka rozrządu, gdy silnik jest jeszcze ciepły, wsadzić go do lodówki celem szybkiego go schłodzenia i ponownie zakręcić na swoje miejsce, gdy silnik jest jeszcze ciepły. Gdy odpali bez problemów to najprawdopodobniej jest ten czujnik. Masz silnik diesla, czy benzynowy?
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 21:17   

dukat11 napisał/a:
A sprawdziłeś czujniki położenia wału i wałka rozrządu
Nie sprawdzałem....na komputerze zaden z nich nie wychodzi...jak mozna sprawdzic?

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 22:16 ]
kris-tofer napisał/a:
Tempomat nie ma raczej nic wspólnego z odpalaniem auta, tak jak pisze dukat11, problemy mogą być z jednym z tych czujników. Można to sprawdzić wyciągając czujnik położenia wałka rozrządu, gdy silnik jest jeszcze ciepły, wsadzić go do lodówki celem szybkiego go schłodzenia i ponownie zakręcić na swoje miejsce, gdy silnik jest jeszcze ciepły. Gdy odpali bez problemów to najprawdopodobniej jest ten czujnik. Masz silnik diesla, czy benzynowy?
Gdzie ten czujnik się znajduje ze mozna go wykrecic? Silnik diesla (napisalem w temacie) :)

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 22:17 ]
Dodam dodatkowo, że termostat jest do wymiany bo nie trzyma temperatury i po przejechaniu 35km i tak nie dochodzi do optymalnej temperatury przy zewnetrznej 8st na plusie.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 21:41   

patrysgn napisał/a:
Nie sprawdzałem....na komputerze zaden z nich nie wychodzi...jak mozna sprawdzic?
najlepiej podpiąć się pod T4 Testbook
patrysgn napisał/a:
Gdzie ten czujnik się znajduje ze mozna go wykrecic?
na pokrywie zaworów. Pod górną osłona silnika i wygląda tak http://forum.roverki.eu/v...p=470701#470701
patrysgn napisał/a:
Dodam dodatkowo, że termostat jest do wymiany bo nie trzyma temperatury i po przejechaniu 35km i tak nie dochodzi do optymalnej temperatury przy zewnetrznej 8st na plusie.
dobrze odpowietrz i sprawdź czy faktycznie termostat tak jak opisałem http://forum.roverki.eu/v...p=430044#430044 Pasuje od Freelandera T4D
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 22:41   

[quote="apples"]
patrysgn napisał/a:
Nie sprawdzałem....na komputerze zaden z nich nie wychodzi...jak mozna sprawdzic?
apples napisał/a:
najlepiej podpiąć się pod T4 Testbook
przy najblizszej wizycie u mechanika sprawdze jeszcze raz kompem.
patrysgn napisał/a:
Gdzie ten czujnik się znajduje ze mozna go wykrecic?
apples napisał/a:
na pokrywie zaworów. Pod górną osłona silnika i wygląda tak http://forum.roverki.eu/v...p=470701#470701
niestety nie mam mozliwosci ogladniecia jak dana czesc wyglada bo RAVE mi nie dziala pod Windowsem 7 x64bit.
patrysgn napisał/a:
Dodam dodatkowo, że termostat jest do wymiany bo nie trzyma temperatury i po przejechaniu 35km i tak nie dochodzi do optymalnej temperatury przy zewnetrznej 8st na plusie.
apples napisał/a:
dobrze odpowietrz i sprawdź czy faktycznie termostat tak jak opisałem http://forum.roverki.eu/v...p=430044#430044 Pasuje od Freelandera T4D
Juz to robiłem parę misięcy temu tylko nie było czasu i funduszy na zakup nowego i wymianę (ok.350zl)...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 05:32   

patrysgn napisał/a:
czy to możliwe, że problemy z zapalaniem mogą być spowodowane przez tempomat, który jest używany?
nie wykluczył bym tego , bo ECM komunikuje się też z interfejsem tempomatu w ustalaniu dawki paliwa.Może tez być to związane ze skrzynią automat.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 08:16   

patrysgn napisał/a:
niestety nie mam mozliwosci ogladniecia jak dana czesc wyglada bo RAVE mi nie dziala pod Windowsem 7 x64bit.
ale po co Ci RAVE. Wystarczy jak zwalisz górną osłonę silnika i zobaczysz czujnik przykręcony z lewej strony do silnika do którego przychodzą 3 kable. Jest poniżej 1 wtryskiwacza, a cały wygląda jak na zdjęciu z linka.

[ Dodano: Czw Kwi 22, 2010 09:16 ]
patrysgn uzupełnij dane w profilu o silniku i skrzyni :wink:
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 08:39   

apples napisał/a:
patrysgn napisał/a:
niestety nie mam mozliwosci ogladniecia jak dana czesc wyglada bo RAVE mi nie dziala pod Windowsem 7 x64bit.
ale po co Ci RAVE. Wystarczy jak zwalisz górną osłonę silnika i zobaczysz czujnik przykręcony z lewej strony do silnika do którego przychodzą 3 kable. Jest poniżej 1 wtryskiwacza, a cały wygląda jak na zdjęciu z linka.
I mam zagrzac silnik i wyciągnać ten czujnik, wsadzic go do lodówki i po schłodzeniu założyc i odpalić auto?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 08:58   

patrysgn napisał/a:
I mam zagrzac silnik i wyciągnać ten czujnik, wsadzic go do lodówki i po schłodzeniu założyc i odpalić auto?
możesz i tak. Możesz również wziąć kalikanciście kostek lodu, wsadzić do woreczka i położyć na czujnik.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 09:08   

apples napisał/a:
możesz i tak. Możesz również wziąć kalikanciście kostek lodu, wsadzić do woreczka i położyć na czujnik.
A ten czujnik o którym mówimy to jest czego czujnik? Położenia wału?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 09:19   

patrysgn czytaj. W linku masz napisane.
Czujnik położenia wałka rozrządu.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 09:22   

apples napisał/a:
patrysgn czytaj. W linku masz napisane.
Czujnik położenia wałka rozrządu.
Dzisiaj po otwarciu tej strony to mam zdjęcia bo wczoraj mi sie nie wyswietlily wiec wiem jak juz to wyglada. A teraz mozesz mi powiedziec dlaczego jezeli ten czujnik wyjmiemy z cieplego silnika, ochlodzimy go i wsadzimy ponownie i jak zapali silnik tzn ze jest uszkodzony czujnik? Dlaczego tak się dzieje?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 11:08   

Nie wiem. Może to jakaś zasada działania czujników Halla lub parametrów związanych z temperaturą przekazywanych przez czujnik. Są specjaliści od elektryki na forum więc niebawem wyjaśnią.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 16:21   

Jak można ten czujnik odkręcic nie uszkadzając śruby? Nie mam niestety takiego klucza 8 kątnego aby wykręcic tę srubkę....można zwykłymi kombinerkami spróbować delikatnie?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 16:44   

patrysgn napisał/a:
ak można ten czujnik odkręcic nie uszkadzając śruby? Nie mam niestety takiego klucza 8 kątnego aby wykręcic tę srubkę....można zwykłymi kombinerkami spróbować delikatnie?
Hym. Ja tez nie miałem, ale wyszedłem z założenia że będę naprawiać mojego Roverka sam, więc kupiłem komplet kluczy. Proponuję abyś zrobił to samo. Odkręcając nie odpowiednim sprzętem możesz ją urwać, uszkodzić, itp. Klucze zawsze się przydadzą, a w miarę komplet kosztuje ok. 140zł. Ja kupiłem taki http://www.allegro.pl/ite...zy_torx_fv.html i są OK.

patrysgn napisał/a:
zwykłymi kombinerkami spróbować delikatnie?
Jak nie masz innego wyjścia to odkręcaj :wink: Uważaj tylko przy przykręcaniu, aby nie przeciągnąć bo kombinerkami trudno wyczuć siłę dokręcania.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 18:13   

Niestety moja wiedza i brak kanału/podnośnika wykluczają całkowicie samodzielna naprawę auta...to co moge zrobić bez podnośnika to daje rade:D dlatego wybiore chyba opcję odkręcania/przykręcania kombinerkami gdyż torx mi sie chyba wiecej nie przyda i szkoda wydawac kase na marne:) ale dzięki za radę:D
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 18:18   

patrysgn napisał/a:
Niestety moja wiedza i brak kanału/podnośnika wykluczają całkowicie samodzielna naprawę auta...to co moge zrobić bez podnośnika to daje rade:D dlatego wybiore chyba opcję odkręcania/przykręcania kombinerkami gdyż torx mi sie chyba wiecej nie przyda i szkoda wydawac kase na marne:) ale dzięki za radę:D


To kup 1szt w jakimś supermarkecie. Zapłacisz pewnie z 5zł.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 18:55   

dukat11 napisał/a:
To kup 1szt w jakimś supermarkecie. Zapłacisz pewnie z 5zł.
Jest to jakieś wyjście:D znasz rozmiar tego klucza?
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 19:08   

patrysgn napisał/a:
Jest to jakieś wyjście:D znasz rozmiar tego klucza?


Wchodzisz do np. Castoramy i kupujesz kilka w podobnym rozmiarze. Odkręcasz śrubkę i na drugi dzień oddajesz te które nie pasują :wink:
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75 Tourer] Problemy z odpalaniem
Wyjcio Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Sie 09, 2013 11:10
MaReK
Brak nowych postów [75] problemy z odpalaniem / przekaźnik ?
Marzena86 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Gru 16, 2014 16:00
hose986
Brak nowych postów [R75] Problemy z odpalaniem - luźne świece.
Apolyon Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Paź 04, 2015 10:42
sknerko
Brak nowych postów [R75] Woda w bagażniku a problemy z odpalaniem?
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Kwi 17, 2010 16:35
patrysgn
Brak nowych postów [R75] Zawór ciśnienia oleju, problemy z odpalaniem
tomi24lbn Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Sie 09, 2014 07:45
tomi24lbn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink