Jugol, pomijając to co napisał marcinZG
Dlaczego chcesz wsadzić głośniki na tył? Na to pytanie musisz sobie odpowiedzieć jaką funkcję mają one tam na tyle spełniać bo od tego zależy czy mają być 3way czy coś innego.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 11:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie wiem czy we wszystkich 45-tkach zastosowano jednakowe głośniki, ale u mnie te co są z przodu grają co najmniej przyzwoicie, natomiast te z tyłu są tragiczne i będę je w najbliższym czasie wymieniał.
Co do sensu wkładania głośników na tył powiem, że mój znajomy do R200 włożył na przód odseparowany zestaw Blaupunkta (chyba 16 cm) i przy oryginalnych głośnikach z tyłu konieczne było wspomaganie zestawu subem. Po założeniu na tył podobnego zestawu (13 cm) sub okazał się zbędny. Wiem że powiecie, że taka mała średnica nie może zagrać basem, ale jakbyście posłuchali, to zmienili byście zdanie Słucha się bardzo komfortowo i nie odczuwa się braków w paśmie. Wcześniej miał też odseparowany zestaw Clariona, ale wysokie kuły w uszy a i basu było mniej.
Każdy głośnik jest przewidziany do pracy w obudowie o konkretnej pojemności, dlatego też sądzę, że głośniki które prawidłowo grają w boczkach drzwi mogą się nie sprawdzić w tylnej półce i na odwrót.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 12:56
marcin316, zgadzam się z Tobą co do przodu i fabryki- ale potwierdzam ten fakt dopiero po wyciszeniu drzwi- jest naprawdę przyzwoicie, ale będzie przyzwoiciej Co do tyłu, to jeśli chodzi o fabryczne jest porażka.
greg-si napisał/a:
Dlaczego chcesz wsadzić głośniki na tył? Na to pytanie musisz sobie odpowiedzieć jaką funkcję mają one tam na tyle spełniać bo od tego zależy czy mają być 3way czy coś innego.
...mają zagrać lepiej niż ta fabryka z tyłu, o to mi przede wszystkim chodzi, ale nie jestem specem w dziedzinie i prosze o doradzenie, czy w przyszłości zapodać dwu, czy trójdrożne
Będę z tyłu pakował jednak Helix Dark Blue DB 6.1, decyzja zapadła
Jak dobrze pamiętam masz sedana, tak z ciekawości zapytam, wejdą na tylną półkę głośniki o tej średnicy 16,5
Pytam bo 5" sub znalazłem tylko z focala http://www.vangelion.com....opia-p-228.html ale cena nie dla mnie
ja od dłuższego czasu nie mogę dorobić się żądnego nowego CA -zawsze znajdą się jakieś priorytety- a im bardziej upływa czas tym więcej możliwości i pomysłów
ostatnia inwestycja była w CB ale rozglądać się trzeba
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pią Kwi 09, 2010 15:43
Tomaszi napisał/a:
Jak dobrze pamiętam masz sedana, tak z ciekawości zapytam, wejdą na tylną półkę głośniki o tej średnicy 16,5
Tomaszi cosik widzę skleroza dopada kolegę, w końcu sam prawie przed rokiem podpowiedziałeś mi jaka jest średnica głośników w tylnej półce ...
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#258947
...a poza tym już zaglądałem i mierzyłem u siebie- sytuacja jest pod kontrolą i 165 Helixy wlezą
Dzisiaj zakupiłem na tył głośniki Hertz'a DCX 165. Było troszkę problemów z montażem, ale jakoś dało radę. Nawet oryginalne maskownice zostały.
Co do pierwszego wrażenia jeśli chodzi o dźwięk, to brak jest jakiegokolwiek porównania do oryginału. Świetny bas, przyjemne wysokie tony.
Kupowałem w biegu i jeszcze długo po zakupie (nie mówiąc o tym że w trakcie) myślałem że są to Helixy DB Jakieś chwilowe zaćmienie i zdenerwowanie związane z poznaniem wstępnych kosztów naprawy klimatyzacji...
W sumie dzięki tej mojej niezamierzonej pomyłce udało mi się w sklepie wytargować przyzwoitą cenę.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 18:01
marcin316 napisał/a:
Dzisiaj zakupiłem na tył głośniki Hertz'a DCX 165. Było troszkę problemów z montażem, ale jakoś dało radę. Nawet oryginalne maskownice zostały.
Co do pierwszego wrażenia jeśli chodzi o dźwięk, to brak jest jakiegokolwiek porównania do oryginału. Świetny bas, przyjemne wysokie tony.
Kupowałem w biegu i jeszcze długo po zakupie (nie mówiąc o tym że w trakcie) myślałem że są to Helixy DB Jakieś chwilowe zaćmienie i zdenerwowanie związane z poznaniem wstępnych kosztów naprawy klimatyzacji...
W sumie dzięki tej mojej niezamierzonej pomyłce udało mi się w sklepie wytargować przyzwoitą cenę.
poprosze o sposob jak to zrobiles bo ja musialem dorobic trzymanie do glosnika zeby mozna bylo go zamocowac na tych 3 orgianlnych mocowaniach i niesttey maskownica orginala z MG nie jest zamontowana tylko ta z glosnikow
a zrobilem takak blaszke do mocowanai glosnikow
w otworach fi 5 dalem dystanse fi 6.5 o wyskosci 12 mm i z jednej strony gwint wewnetrzy M4 do mocowania tej blachy a z drugiej M5 na zewnatzr jakies 7 mm do przykrecenia tego do budy
potem na ta blache poszła gąbka i glosnik ktory przykrecilem przez jej orginalna maskownice do tej blachy i wszystko ładnei pasuje
Napisałem już co nieco w innym temacie ale zamieszczę i tutaj:
1) kupujemy głośniki o średnicy standardowej 165 mm, pasują bez problemów do oryginalnego otworu, oczywiście nie jeśli chodzi o rozstaw otworów na śruby i maskownice
2) od spodu oklejamy głośnik gumową uszczelką do okien (krawędź zewnętrzną na której głośnik się będzie opierał)
3) jeśli głośnik ma przewidziane mocowanie na cztery wkręty, to przykręcamy głośnik (lekko) w docelowym położeniu jedną śrubą do otworu znajdującego się najbliżej dolnej krawędzi szyby
4) trzema wkrętami przebijamy się przez wykładzinę tylnej półki (otwór w wykładzinie jest mniejszy niż w blasze znajdującej się pod spodem)
wkręty przebijają się blisko metalowej części półki, dzięki czemu można zastosować specjalne blaszki, które opierają się o metalową krawędź (od spodu) i pozwalają docisnąć wkrętami głośnik
5) następnie dokręcamy z wyczuciem śrubę z punktu 3
6) głośnik powinien schować się na tyle głęboko w otworze, że bez problemu powinno dać się założyć oryginalną maskownicę przyklejając ją np taśmą dwustronną
BoloSr, napisałeś coś o dystansach. Czy jesteś pewien że nie powstała szczelina przez którą powietrze z kabiny wędruje do bagażnika? Znacząco pogorszyło by to działanie głośników w zakresie niskich częstotliwości.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 20:41
marcin316 napisał/a:
BoloSr, napisałeś coś o dystansach. Czy jesteś pewien że nie powstała szczelina przez którą powietrze z kabiny wędruje do bagażnika? Znacząco pogorszyło by to działanie głośników w zakresie niskich częstotliwości.
moje glosniki sa tak samo zamontowane jak orginalne tylko maskownica jest Helixowa a nie roverowa a dzialaja idealnie
Ja bym mimo wszystko sprawdził czy połączenie głośnik - półka jest szczelne. Oryginalnym głośnikom które miałem wcześniej dużo do szczelności brakowało...
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 20:51
marcin316 napisał/a:
Ja bym mimo wszystko sprawdził czy połączenie głośnik - półka jest szczelne. Oryginalnym głośnikom które miałem wcześniej dużo do szczelności brakowało...
jest dobrze
sprawdzilem to na swoich ulubionych utworkach i niebo a ziemia jest teraz tylko przod przerobie i bedzie cacy
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Czw Maj 13, 2010 18:01
Mam prośbę do kolegów obcykanych w temacie car audio. Po zamontnięciu Helixów na przedzie, apetyt u mnie wzrósł troszkę W niedalekiej mam nadzieję przyszłości będę się zabierał za tył, ale jest kilka ale. W pierwszej wersji miałem w półkę zapodać Helixy Dark Blue 6.1 dwudrożne głośniki. Ale ze wzgledu na rodzaj słuchanej muzy, wydaje mnie się, że mam potrzebę większej ilości basu- przyzwoitego basu. I teraz kilka pytań, czy wpakować w półkę woofery na wzmaku, suba aktywnego pod siedzenie, czy suba aktywnego w bagażnik? Sedan ma tą wadę, że ten sub z bagażnika bedzie miał ciężko sie przebić do kabiny. I jak spełniają swoje zadanie te suby pod fotel i czy jest sens wywalać na to kasę ? Fachowcy doradźcie
Kolego Jugol slyszalem juz kilka aktywnych subow i nie jestem do nich przekonany. Jesli chodzi o sub pod siedzenie to nie mam pojecia jak to zagra. Radzilbym mala skrzynke w bagaznik i jakis wzmak i bedzie naprawde duzo lepiej niz aktywny sub
Tomaszi: Zmieniłem format liter z KRZYCZĄCYCH na ogólnie uznane za normalne w wypowiedzi.
_________________ FMIC+MBC+1.3BAR+DAWKA=POWER:D 283mm hamulce przod,stabi mg zs+poliuretany,rozporka przod=wrazenia z jazdy bezcenne:D
Ostatnio zmieniony przez Tomaszi Sro Maj 19, 2010 02:15, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pią Maj 14, 2010 20:40
...czytając intensywnie od kilku dni fora car audio, koledzy doszedłem do tego samego wniosku- skrzynka+ dobry sub+ wzmak. Decyzja zapadła, teraz tylko na spokojnie przemyśleć co, i za ile, żeby jakiegoś chłamu nie zakupić. Jak macie jakies konkretne pomysły, to proszę o Waszą pomoc w tym temacie
P.S.
Aha, a w sprawinie tylnej półki i głośników, głośniki z półki zostaną zdemontnięte- są strasznie dowalone przez poprzedniego właściciela- sam przód ładnie daje radę ( na razie ), pozostaną maskownice, i sub nie będzie miał kłopotu z przebiciem się do kabiny.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pią Maj 14, 2010 22:24
...na chwilę obecną sprawa otwarta jeśli chodzi o $$$, ale myślę, że max 700- 900 pln, z tym, że skrzynkę raczej będę robił sam pod moje potrzeby w bagażniku.
Sorki za capslocka mysle ze sub hertza dosc ladnie gra moze jbl.Mialem kiedys jbl gt4-12 dosc dawno temu i naprawde za te pieniadze gral milym glebokim basem tylko ze jest strasznie pradozerny nowsza wersja tego glosnika to jbl gt5-12 do tego jakis wzmacnicz jesli chodzi o tansze to carpower lub mac audio oczywiscie monoblok pioneera nie polecam chyba ze lubisz twardy bas.myle ze zamkniesz sie w kwocie 700zl oczywiscie za nowy sprzet
_________________ FMIC+MBC+1.3BAR+DAWKA=POWER:D 283mm hamulce przod,stabi mg zs+poliuretany,rozporka przod=wrazenia z jazdy bezcenne:D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum