Wysłany: Sro Maj 19, 2010 19:33 [R75] Ustawienie obiegu wewnętrznego
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
od jakiegoś czasu zauważyłem inne, tak mi się wydaje działanie obiegu wewnetrznego na panelu klimatyzacji.
otóż gdy na dworze jest chłodniej niż w aucie, to po wejściu do środka i odpaleniu silnika zawsze włącza się samoczynnie obieg wewnętrzny-dlaczego?
moim zdaniem nie powinien gdyż musi zaczerpnąć zimnego powietrza z dworu by schłodzić wnętrze. więc dlaczego dzieje się inaczej.
nie było tego problemu gdy było zimno.
teraz muszę pamiętać aby zawsze po uruchomieniu wyłączyć ten przycisk.
panel klimy pracuje u mnie w trybie econ, bo jakoś nie widzę potrzeby uruchamiania klimy(nie jest tak ciepło)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 27, 2010 13:46, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 19, 2010 19:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Maj 19, 2010 19:37
też to mam:-) Badałem tą zależność mi sie wydaje ze jak temp na dworze jest o 4 stopnie (albo o 6)nizsza jak w aucie ustawiona to sie wlacza obieg:-) bo roverek stwierdza ze na dworze jest za mala roznica by cos dalo:-) mi to nie przeszkadza, po prostu odklikuje:-)
Panel klimatyzacji sam dostosowuje napływ powietrza do auta, dzieje siętak na podstawie różnicy temperatur na zewnątrz i wewnątrz auta. Przykładowo, jeśli wewnątrz auta jest gorąco i uruchamiasz klimatyzację, to włączy się obieg wewnętrzny, aby szybciej schłodzić powietrze wewnątrz samochodu.
Najlepiej jest jeździć z włączonym trybem AUTO i sterować tylko różnicą temperatury na poszczególne strefy/kanały. Jak ustawisz sobie na 22 st.C i na zewnątrz auta będzie chłodno, to klima i tak się nie włączy. Daj swojemu roverkowi wykazać się inteligencją przed swoim właścicielem i niech sam ''pomyśli'' w sprawie nawiewu i włączania klimatyzacji
jak się zapala to działa, a skoro działa to znaczy, że jest wszystko OK widocznie tak ma być, od określonej różnicy temperatur załącza się obieg wewnętrzny.
jeśli klima faktycznie się nie uruchomi to wentylator na chłodnicach też nie będzie się kręcił.
Wentylator włącza się wraz z włączaniem się sprężarki klimatyzacji.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Maj 19, 2010 19:58
jarema napisał/a:
panel klimy pracuje u mnie w trybie econ,
dlatego recyrkulacja włącza się automatycznie i samoczynnie się wyłączy po 4 minutach. Jak chcesz tą funkcję zlikwidować , to przytrzymaj dłużej ten przycisk ( ponad 2 sek. )
czegoś jeszcze nie rozumiem. przed chwilą zrobiłem pewien test;
na dworze pokazuje mi 13 stopni, więc włączyłem klime przyciskiem auto i spręzarka uruchomiła się razem z wentylatorem. wyłączyła się gdy ustawiłem na panelu dopiero 24 stopnie. chyba zbyt duża rozpiętość -nie sądzicie?
u mnie jest tak samo, więc nie powinno być żadnej usterki. Jest to spowodowane utrzymaniem optymalnej temperatury ustawionej przez kierowcę i pasażera. Najlepiej zrobić test klimatyzacji przytrzymując przycisk AUTO i jednocześnie przycisk z ludzikiem od sterowania kierunkiem nawiewu i włączyć zapłon. Test wykonuje się na słońcu, bo inaczej pokaże błędy. Kod 00 oznacza brak błędów.
no i zrobiłem test ale wszystko wyszło ok, czyli nie ma błędów.
a dzisiaj rano jak jechałem do pracy to na dworze było 12stopni, więc włączyłem samochód , przycisk auto i temperaturę ustawiłem na 22stopnie. ku mojemu zdziwieniu włączył się wentylator i sprężarka. wyłączyła się dopiero jak na panelu ustawiłem 26stopni.
dla mnie jest to nieprawidłowe działanie.
a czy zbyt niski poziom czynnika lub jego małe ciśnienie może powodować takie objawy? bo już w ubiegłym roku to z chłodzeniem wnętrza było nie za ciekawie, dość długo się czekało.
ku mojemu zdziwieniu włączył się wentylator i sprężarka. wyłączyła się dopiero jak na panelu ustawiłem 26stopni.
dla mnie jest to nieprawidłowe działanie.
widocznie w samochodzie było na tyle ciepło, że klimatyzacja włączyła się w celu schłodzenia. U mnie też tak jest, że przy opisanej różnicy temperatur klima się włącza. Przypuszczam, że gdyby klima pochodziła, schłodziła wnętrze auta to z czasem na pewno się wyłączy sama.
Tak jak pisze hvil, nie szukaj dziury w całym, bo jest wszystko OK
Takie same działanie klimatronika zauważyłem także w Oplu Omedze, Audi A6 więc tak ma po prostu być
ale ja napisałem że na dworze było 12 stopni. czyli jeżeli samochód postał przez całą noc na dworze to w nim o 8 rano była podobna temperatura. a po drugie to ona miała grzać a nie walić mi lodowatym powietrzem.
może szukam dziury w całym, ale to powinno się odbywać w ten sposób że wrzuca mi do schłodzenia powietrze z zewnątrz bo jest zimne - prawda? a nie włącza się sprężarka.
Można prysnąć sprężonym powietrzem w czujnik temperatury wewnętrznej. Jest to ta kratka za stacyjką kluczyka. Ja nie próbowałem ale jak pamiętam hvil, pisał w innym temacie, że może to pomóc w lepszym ustalaniu temperatury. Zależy też, czy Twój samochód stał na słonecznym miejscu. Dziś w Warszawie od rana świeci słońce, nie wiem jak u Ciebie. Zwykle jest tak, że czujnik nasłonecznienia też ma duży wpływ na uruchomienie się klimatyzacji.
Myślę, że każdy tak ma jak u Ciebie. To co się wydaje Tobie z punktu widzenia elektroniki jest inne, a jeśli test wyszedł pomyślnie to znaczy, że czujniki też są dobre. Już nie wiem jak mam Ci to inaczej wytłumaczyć skoro tak bardzo Cię to denerwuje to pozostawiaj samochód na trybie ECON a klimę włączaj sobie wtedy kiedy uznasz, że jest potrzebna. Ja czasami też tak robię.
dzięki wam za wszystkie odpowiedzi. może jestem zbyt dociekliwy, jakoś przez 3 lata jak mam roverka mnie to nie interesowało. ot chyba taka moja przypadłość że do czegoś się muszę przyczepić.
jeszcze jedno pytanko, jaka powinna byc temperatura przy wylocie z kratek? gdzieś wyczytałem że około 6 stopni -prawda?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum