Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 216 Coupe 96']problem z układem chłodzenia? HGF?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:13
[Rover 216 Coupe 96']problem z układem chłodzenia? HGF?
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 09:09   [Rover 216 Coupe 96']problem z układem chłodzenia? HGF?

Witam!
Problem mój, jest delikatnie mówiąc dziwny... Silnik ma przejechane ok 15tyś. km od kapitalnego remontu. Pod koniec zimy, w okolicach lutego, zaczęła mi świrowąc temperatura, przy -20 stopnaich C, potrafił po 2km jazdy wywalić temp na czerwone pole...zdarzyło mi się to ze 2 razy do tego znikło ogrzewanie, dlatego wymieniłem termostat na nowy, zalano nowy płyn chłodniczy. Problem znikł a pojawił się nowy - przy odpalaniu autko czasami łapało na 3 cylindry, jednak było to sporadycznie. Teraz problem przybrał na sile i dzieje się tak:
-na zimno silnik odpala koncertowo,
-na ciepłym po zgaszeniu i odpalaniu odrazu pali super,
-na ciepłym po zgaszeniu i zostawieniu go na dłuższą chwile odpala na 1,2,3 cylindry strasznie telepie całym silnikiem i chodzi jak zetor, po chwili wsio się uspokaja i działa na 4 garki,
-nie stracił mocy, jak już odpali chodzi równo, nie szarpie ani nic,
-2 lub 3 razy zadymił konkretnie na biało,
-w zbiorniczku od płynu chłodzącego pojawił się brudny osadz, jakby olej...
-znika płyn, ale nei cały czas, tylko czasami :|

Mi to wygląda na padniętą uszczelke pod głowicą lub rąbniętą głowice :| Mój mechanik dziś go oglądał:
-uzupełnił płyn,
-sprawdził drożność węży,
-całego go wybadał,

sam ma zonka, ponieważ:

-na gorącym silniku po odkręceniu korka chłodziwa nie wyrzuca, po zgaszeniu chłodziwo się nie cofa, cały czas utrzymuje stabilny poziom,
-węże od chłodnicy są ciepłe i nie są jakoś specjalnie twarde/napuchnięte,
-chłodnica jest ciepła,

Ogólnie on mówi, że nie wygląda to na uszczelke ani na głowice...Radzi kupić czujnik od temperatury i jeszcze raz wymienić termostat...

a co Wy mi radzicie?? od czego zacząć? jak sprawdzić ten czujnik?? co sugerujecie??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 17, 2010 09:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 09:31   

A jak się ma uszczelka kolektora dolotowego?
Dolewałeś jakiś specyfików uszczelniających do płynu?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 09:35   

przy remoncie były wymienione wszystkie możliwe uszczelki, ja nie dolewałem nic... Dziś oglądaliśmy ten motor i myślimy, że może gdzieś jest wyciek...mechanik wsypał odrobionke jakiegoś specyfiku do zbiorniczka.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 09:37   

Ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu i świec.
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 09:37   

Tak na oko objawy jak u mnie.... a to był HGF. :sad:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 09:41   

Świece, kable, kopułka, palec rozdzielacza, termostat - wymienione...
jakby to była K-seria, to bym się nie dziwił...ale to jest D16A8 hondy...a on raczej nie jest podatny na hgf..
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 09:43   

Markzo masz silnik Hondy czy K?
Jeżeli K, to mi to wygląda na HGF też niestety.
Masz wszystkie potrzebne objawy:

- olej w zbiorniczku
- płyn przedostaje sie do cylindrów (problem z odpaleniem, dymi na biało)
- płyn ucieka nierównomiernie (miałem to samo przed HGF)

Ale termostat też bym wymienił, bo gdzieś ktoś mówił że często są sprzedawane juz uszkodzone.

Jednak nie widze sposobu aby olej sie przedostał do zbiorniczka w inny sposób niż przez padnietą uszczelkę lub głowicę...no jak to wytłumaczyć?
I dymienie na biało? Coś wlało sie do cylindrów. Pewnie to co uciekło ze zbiorniczka.
I to powoduje problemy z rozruchem.


edit:
A masz Hondę...
Ale sam mówisz że go przegrzałeś, przegrzanie załatwi nie tylko uszczelkę w K-Series.

Może przy remoncie coś zepsuli. Ja w Cinquecento po remoncie właśnie przegrzałem silnik, wywaliło uszczelkę, rozwaliło nagrzewnice itd. Remont był prawdopodobnie niechlujnie przeprowadzony.

Śmiała teoria:
a) jak zapalasz ciepły od razu jest ok
b) jak zapalasz po chwili jest źle, na rozgrzanym płyn leci do cylindrów. dałeś mu na to czas
c) gdy silnik stygnie płyn odparowuje przez wydech i na zimno startuje ok (nie wiem czy to możliwe dlatego to śmiała teoria ;) )
d) na zimnym uszczelka trzyma OK, na całkiem rozgrzanym puszcza.

edit2:
wyparowanie przez wydech chyba jest średnio możliwe bo przeciez są zawory.. no to nie wiem ...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 10:04   

nie wiem czy przegrzałem, bo płyn był w układzie, jechałem (jak zawsze ;) ) powoli i temp podniosła się na czerwone pole odrazu zgasiłem i włączyłem ciepły nadmuch a po 3-4s temp opada na prawidłową :| do tego np wczoraj jade sobie, temp zaczyna rosnąć, dodałem gazu a temperatura w oka mgnieniu spada na właściwe miejsce... WTF??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 10:29   

Termostat może sie zacina?
A wentylator chłodnicy włącza sie?

Jak dodałeś gazu (zwiększyłeś prędkość) - zwiększyłeś przepływ zimnego powietrza przez chłodnice bez wentylatora.

Jeszcze mi przychodzi do głowy pompa wody, ale ona powinna cieknąć jeśli pada.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 10:33   

Kupie nowy termostat dziś... Przy remoncie wymieniłem WSZYSTKO. Komplenty rozrząd z pompa wody, wszystkie uszczelnienia i uszczelki, nowe filtry i płyny... Głowica, blok, tłoki były w super kondycji...

To z tym dodawaniem gazu jest nielogiczne, bo dostaje większego ognia a temp spada...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 10:36   

Markzo napisał/a:
Kupie nowy termostat dziś

Najpierw sprawdź ten co masz.

...no chyba że masz za dużo kasy ;)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 10:54   

ten co mam jest nowy, ma 4 miesiące, nowy kosztuje 30-40zł, a rozebrać i tak trzeba to juz lepiej nowy :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 11:01   

30-40zł za 5 minut moczenia termostatu w misce to całkiem sporo.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 11:12   

ZTCP to w D hondy po przegrzaniu lubi pęc głowica :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 11:22   

Markzo napisał/a:
To z tym dodawaniem gazu jest nielogiczne, bo dostaje większego ognia a temp spada...

To jest logiczne. Dajesz ognia pompa wody chodzi szybciej i spada temperatura.
Skoro wymieniłeś już pompę to powinno być ok.

Ps. U mnie było kiedyś podobnie jak miałem mało płynu w układzie chłodzenia. Przy niskich obrotach silnika wskazówka potrafiła podskoczyć do 3/4 skali. Po wymianie rozrządu z pompą, płynu wszystko ok.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 11:29   

no dobrze, a skąd problemy z odpalaniem??
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 12:21   

mechanikiem nie jestem więc w tej kwestii nie pomogę bo wszystko wiem z autopsji.
Mogę tylko strzelać że może coś z:
Markzo napisał/a:
Świece, kable, kopułka, palec rozdzielacza


padło. Choć niepokoi mnie:
Markzo napisał/a:
w zbiorniczku od płynu chłodzącego pojawił się brudny osadz, jakby olej...


Osobiście skoro masz tyle rzeczy nowych wymianiłbym czujnik temperatury.
Nie wiem czy u Ciebie jest tak samo jak w K-serii czyli jeden czujnik od wskazań na desce drugi od wentylatora/ECU.
Jeśli jest tak samo to wymiana czujnika od wskazań na desce bo lubi on wariować. U mnie zimą cały czas pokazywał max temperaturę nawet jak rano przy -30 wsiadałem do samochodu. Jak już miałem zamawiać czujnik 'naprawił się' i pokazuje prawidłowo.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 12:32   

no właśnie, jeśli to nie hgf to skąd ten syf?
a ten silnik ma chłodniczkę oleju?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 12:44   

Mi to pachnie HGF na kilometr, a objawy nie są jasne...kupować drugi komplet świeć (też ngk vline) czy kabli/kopułka/palec (wsio do TomaTeam) wyjdzie tyle, ile kosztuje zestaw do zrobienia uszczelki...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 13:11   

Mi uszczelka strzeliła między wodnym a olejowym i rozpoczęło się tworzenie mazi i mieszanie oleju z wodą. Po kilku kilometrach prawdopodobnie dmuchnęło z cylindra i miałem koniec jazdy bo skończył się płyn. Wcześniej co dzień, dwa trochę dolewałem do zbiorniczka.
Kłopoty z odpaleniem na ciepło to sugeruje którąś z uszczelek albo ze ssącego albo głowicy.

Inne pytanie: zlokalizowałeś na którym garnku Ci nie pali? Jak nie to obadaj i zamień świecę z niepalącego cylindra ze sąsiadką z palącego. Przy okazji porównasz obie świece.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [220 Coupe Turbo] Problem z układem chłodzenia
slax Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
28 Nie Lut 07, 2016 18:27
slax
Brak nowych postów [216 coup] nietypowy problem z układem chłodzenia
patryk199390 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Nie Paź 04, 2015 16:17
filip9519
Brak nowych postów [r216 Coupe 97r] Zagotował, tornado w układzie chłodzenia.
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Nie Wrz 06, 2009 14:17
oprawca_1978
Brak nowych postów [ rover 216 coupe ] problem z immobiliserem
patryk199390 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Pią Sie 21, 2015 11:31
slax



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink