Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Cze 18, 2010 11:38
To co to znaczy? Ja miałem takie wskazania przy 780rpm.
Dzisiaj sprawdziłem jaka jest jazda z odpiętym przepływomierzem i było tak:
Po odpięciu przepływomierza znika "przydławienie" i wkręca się płynie na obroty. Tak samo jest podczas jazdy. Jak mu przycisnę z odpiętym przepływomierzem to nie ma przydławienia i odczucia że zaczyna bardziej ciągnąć dopiero od 2200rpm jak Turbo pociągnie. Ciągnie równo. Przy odpiętym przepływomierzu zadymił na czarno po wciśnięciu gazu do oporu. Podczas normalnego dodawania gazu nie kopci.
Dodatkowo komputer pokładowy (poz. 14) pokazał błąd CF8200.
Wyczyszczę przepływomierz, podepnę ponownie i zobaczę jak będzie. Ogólnie jazda z odpiętym spodobała mi się. Jest bardzo żywy (agresywny). Chociaż z podpiętą też nie było źle.
W celu wyciągnięcia całkowicie wtyczki z przepływomierza lub w celu wymontowania przepływomierza trzeba odkręcić obudowę filtra powietrza. Do celów testowych wystarczy podnieść wtyczkę do góry ściskając zaczepy po bokach. Zaczep przy obudowie filtra (nie widoczny na zdjęciu) można przycisnąć np.: śrubokrętem.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Cze 22, 2010 12:42, w całości zmieniany 4 razy
koza-06 i jak ta przeplywka wyszla od tego merca C ? bo jakos temat ucichl...,
nie powiem przydalo by mi sie bo jezdze na odpietej a wiem ze stac to auto na wiecej...
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 21:45
z grubsza ogarnąłem temat i mam nadzieję, że tego jeszcze nie było - wkład przepływomierza Bosch'a miał kod producenta OE PDAFS061BB i był stosowany w przepływkach:
BMW
1738908
13712247002
13627788744
13627787076
13622247074
13621733258
13621747155
1738908
Czyli jak się wszyscy domyślacie sądzę, że wystarczy kupić jeden z tych przepływomierzy i przełożyć wkłady
... i zaraz wyjdzie, że odkryłem amerykę i nawet z tego nie skorzystam Przeglądałem na allegro zdjęcia używanych przepływek z R75 i zauważylem, że wszystkie mają numer BOSCH 928400357 i BMW 13712247592 czyli nie takie jak powyżej. Jak znam zycie są to numery przepływek z wbudowanym czyjnikiem temperatury a ta lista którą podałem dotyczy nowszej przepływki bez czujnika tak?
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 22:17
a o tym pierdutbungu co pisał koza-06 to faktycznie znalazłem info, że pasuje od merca C przez CLK, E, S, SLK, Vito, Sprintery do LR i R75 a także do sankjonka jeden model obsłuży ze 40 modeli
Ja jutro sprawdzę jaki ja miałem wkład. Znalazłem też info, że przepływki mają 4 piny. Pin nr 5 był opcjonalny w przepływce z wbudowanym czujnikiem temp.
Swoją drogą wkład który podałem wyżej pasuje w R75 do 2 rodzajów przepływek i chyba tylko tyle ich w R było prawda? Były przepływki z albo bez czujnika temperatury czyli MHK101130 i MHK100800 (niekoniecznie taka kolejność). Skontaktuję się ze sprzedawcą na allegro który ma oryginał boscha 0928400529 do BMW i spytam sie ile pinowy.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 23:30
tak czytam ten temat z dziurą w przepływce i wychodzi, że nawet jeśli znajdzie się wkład z BMW i czujnikiem temp. powietrza to i tak ze względu na zmienione coś tam trzeba przeprogramować ECU
rozwala mnie ten rover...
[ Dodano: Czw Lip 08, 2010 00:28 ]
poza tym głównie chodzi o wkładkę prawda? czyli PDAFS061BB... ja jutro sprawdzę moją starą jakie ma oznaczenie
[ Dodano: Czw Lip 08, 2010 00:30 ]
aha, ponawiam pytanie chyba PD czy padnięta przepływka ma wpływ na max. cisnienie doładowania?
540 daje komputer na stałe zapisane w pamieci i przy tej dawce powietrza , jest zwiększona moc i dawka paliwa w celu bezpiecznego używania pojazdu.
[ Dodano: Czw Lip 08, 2010 00:36 ]
ponieżej 390 zadławia pojazd do granic niemożności jazdy , co do programowania tych przepływek to tylko w bmw , rover nie wymaga programowania ecu pod przepływkę.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 23:40
PHJOWI czyli mimo zmiany elektroniki i podawania innych wartości R sobie poradzi? Chciałbym kupić tą przepływkę http://www.allegro.pl/ite..._x5_e60_gw.html i sprawdzić jak to by się zachowywało w CDT ale chcę mieć chociaż 60-70% pewności, że to zda egzamin... 270zł piechotą nie chodzi
[ Dodano: Czw Lip 08, 2010 00:40 ]
ile stron tyle opini... a czy ktoś może sprawdzić w CDTi ile pinow ma nowa przepływka??
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sro Lip 07, 2010 23:43
może nie poradzić sobie ponieważ producent , nie przewidział modyfikacji przepływomierza do tego stopnia że trzeba mapę zmieniać w ecu , jak w przypadku bmw.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 99 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Lip 08, 2010 14:16
Ja kupiłem mafam + pierburga od merca. Dzisiaj założyłem i na razie testuję ustawienia, ale chodzi bardzo przyzwoicie. Od dwóch tygodni jeździłem na odpiętej, a teraz mam wrażenie że jeździ trochę płynniej. O ile wcześniej troszkę mi szarpał jak chciałem przyspieszyć z trójki a miałem poniżej 1000 obr, to teraz jest spoko. Mafam ma wbudowany czujnik temperatury IAT, a podłączenie wygląda w ten sposób, że jednym kablem podłącza się bezpośrednio do mafa, a drugim do złączki od kompa (ta która normalnie idzie do przeplywomierza Boscha). Jest tam takie pokrętło, którym steruje się "moc" kompensacji.
Jest to rozwiązanie tańsze i bardziej przyszłościowe niż kupno nowego Boscha. W razie degradacji przepływomierza można po prostu zwiększyć stopień w urządzeniu. A gdy przepływka padnie to kupuje się sam Pierburgh za około 300 zł i po sprawie. Można do tego podłączyć dowolny inny przepływomierz kompatybilny z silnikiem M47 (do Landków i BMW też pasuje).
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lip 09, 2010 07:30
Klaun_Szyderca a mógłbyś rzucić tu dokładne linki do tych rzeczy bo to co piszesz działa na moją wyobraźnię
[ Dodano: Pią Lip 09, 2010 08:30 ]
i jeszcze jedno pytanie: co to jest to synergy 2? Bo z tego co czytam łamanym angielskim to coś na wzór boxów z dodatkową obsługą maf? Bo MF75p nigdzie nie mogę znaleźć a boxa po chipie nie potrzebuję choć właśnie potem znalazłem połączenie synergy 2 + TU3b i to TU3b to jest chyba cos a'le nasz box więc co to jest to synergy 2 i czy ewentualnie można to podpiąć pod CDT po chipie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum