Miałem ten sam problem z wentylatorem. Dzieki forum sam sie dobrałem do niego( okazało się ze padł komutator i szczotki- ponoć normalne).Znalazlem nowy za 195 funtów!!!!! Poszukałem i zdecydowałem się na regeneracje i znalazlem warsztat który tym się zajmuje. Koszt regeneracji 300 zł + 150 ewentualny demontaz i montaż. Właściciel robił te wentylatory nie raz i mówi ze w nowych komutatory były strasznie cienkie.Założył nowy komutator i grubymi blaszkami.
U mnie wszystko działa i jest ok. Warsztat znajduje sie w Lublinie na ulicy Kiepury 5- przeniesiony z ul. Poniatowskiego. tel. 501 025 795 Pan Jarek. Ponoć maja tez strone internetową.
Mam nadzieje ze komuś sie przyda i oszczedzi nerwów.
Marcin z Kazimierza Dolnego
jupik [Usunięty]
Wysłany: Nie Lip 25, 2010 16:25
Podepne się do tematu...Ludzie pomóżcie gdyż już sam nie wiem co myśleć o tym wentylatorze.Mam silnik 1.8 z artykułów jakie przeczytałem wywnioskowałem że powinienem mieć wentylator 2 biegowy z rezystorem, problem w tym że u mnie tego rezystora nie ma.Do wentylatora z tych dwóch kostek które są po lewej stronie auta wychodzi 5 przewodów.Podczas włączenia klimy wentylator się załącza, niestety nie wiem na którym biegu,gdyż nie mam porównania, natomiast po osiągnięciu temperatur podanych wyżej wentylator nie startuje.Trochę się martwię bo w takich temperaturach jak teraz panują silnik często dochodzi do 100 stopni.Od czego zacząć?
przeczytałem temat i mam pytanie , reed wstawił zdjecia wentylatora na 1 stronie . Ja u SIebie wentylator wymieniałem i mam duzo mniejszy .
Pytanie . Czy mniejszy wentylator chlodnicy ma wplyw na wydajnośc klimatyzacji ? slabo u mnie chlodzi
nie , nie wstawiałem nic - tzn mechanik chyba nic z tym nie robił , jedynie co mnie wkurza to ,ze wentylator chodzi non stop ( na ECON )
To nie jest normalne. Może wskazywać na awarię płytki w skrzynce przekaźników lub mechanik podpiął silnik na krótko i po włączeniu stacyjki zasila bezpośrednio wentylator
bede to wyjasniał właśnie czemu tak to zrobił ( moze łatwiej i szybciej dla niego ) , a ktoś moze potwierdza to ,ze ten wentylator jesli jest duzo mniejszy to nie nadaje sie ?
[ Dodano: Wto Sie 17, 2010 08:23 ]
witam ponowie , czy ktoś montował może wentylator od Opla Vectry ?:)
kamil652, montowali, ale bez cięcia obodowy się nie obejdzie, wentylator od voyagera po 2001 roku pasuje bez przeróbek, z rezystorem ze strony http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
witam
dziekuje za podpowiedzi .... mam problem tego typu ,ze ten do Voyagera spalil sie po 2 h pracy;/ teraz mam od jakiegosVW ale jest za maly i na postoju nie chlodzi ... nie mam juz pomyslu ; /
kris-tofer taki wlasnie mi sie spalil , taki kupilem nowy
Ja to mam chyba dużo szczęścia - żeby nie zapeszyć;)
Ale mam śmigło od R75, silnik od Chryslera Voyagera.
Pierwszy bieg na rezystorze, drugi bieg z puszeczki
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
kamil652, nie pomyliłeś biegunów i nie kręcił się w odwrotną stronę? dołożyłeś rezystor? i na jakim śmigle się spalił?
A tak ma marginesie ostatnio u kolegi widziałem silnik wentylatora od voyagera, który miał odwrotny kierunek pracy (łopatki śmigła w drugą stronę) więc należałoby przy kupnie zwracać uwagę na kierunek pracy silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum