Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Drżenie auta i kierownicy podczas hamowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: maciej
Czw Lis 18, 2010 09:24
[R620] Drżenie auta i kierownicy podczas hamowania
Autor Wiadomość
Wisniak20 



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Tuchola



Wysłany: Nie Paź 31, 2010 21:58   [R620] Drżenie auta i kierownicy podczas hamowania
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Tak jak w temacie... podczas hamowania pedal hamulca drzy, autem trzesie... Mial ktos podobnie??? Wie ktos co w trawie piszczy???;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 00:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 31, 2010 21:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Paź 31, 2010 22:00   

Krzywe tarcze hamulcowe.
 
 
Wisniak20 



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Tuchola



Wysłany: Nie Paź 31, 2010 22:04   

hmmm tarcze tak.... ale az dziwne to sie stalo z dnia na dzien... a zadnej porzadnej dziury nie zaliczylem aby mogly sie tarcze zgiac...;/
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Paź 31, 2010 22:29   

Tarcze hamulcowe nie krzywią się od dziur, tylko od gwałtownego schłodzenia, np na skutek wjechania w kałużę.
 
 
 
Wisniak20 



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Tuchola



Wysłany: Nie Paź 31, 2010 22:59   

Czyli rozumiem stawiacie na tarcze??? Wymienic wszystkie czy tylko przod???
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 01, 2010 01:41   

Najpierw sprawdź wyważenie kół, jeśli jest OK, to sprawdź bicie opon i prostotę felg, jeśli to jest OK, to wtedy sprawdź tarcze. Jeśli wszystko powyższe jest OK, to zrobiłbym geometrię zawiasu całego i dopiero wtedy myślał o dalszych działaniach.

[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 01:41 ]
Obstatawiam tarcze (lub zjechane opony)
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 09:13   

Tarcze jak nie są zużyte to można spróbować przetoczyć. Jeżeli zdecydujesz się na wymianę to i tak warto odwiedzić tokarza, aby sprawdził czy stare tarcze rzeczywiście miały bicie.
Na początek zacząłbym od przedniej osi, bo to hamulce tej osi mają największy wpływ na skuteczność hamowania.
 
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 13:22   

jeśli dzieje się to tylko podczas hamowania to 100% tarcze, miałem to samo u siebie, tarcze miały niby tylko rok ale zdecydowałem się na kupno nowych a nie na toczenie, jak będę miał chwilę to może podrzucę stare tarcze do tokarza i będę miał awaryjnie komplet.
Tarcze mam tylko z przodu więc koszt nie był duży, oczywiście od razu zmieniłem też klocki żeby mieć spokój.
Jak wymienisz tarcze warto sprawdzić stan wahaczy i końcówki drążków kierowniczych, jeśli były zużyte mogły jeszcze potęgować drgania.
I jak już nadmienili wyżej koledzy zawsze warto wyważyć koła.
Ja takie zabiegi wykonałem i autko sunie jak po maśle :)
pozdro
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 01, 2010 13:40   

wroblikns napisał/a:
jeśli dzieje się to tylko podczas hamowania to 100% tarcze,

Nie koniecznie byly tez inne przypadki na tym forum jak lozyska, ale ja powiem tak. Podjedz na stacje diagnostyczna i powiedz, ze chcesz sprawdzic czy masz krzywe tarcze.
Diagnosta powinien wiechac na rolki i nacisnac lekko hamulec, i wtedy patrzysz na wskazania, jak wachluja to wszystko jasne.
Tarcze sie krzywia od szybkiego schlodzenia, mocnego przegrzania lub poprostu slabej jakosci.
Pamietaj, ze wymieniajac z przodu tarcze musisz sie zaopatrzyc w dobre tarcze, bo ich wymiana jest skomplikowana i od razu musisz kupic lozyska.

[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 13:40 ]
Dodam, ze takie badanie kosztuje bodajze 14zl
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 14:31   

Perez napisał/a:
Nie koniecznie byly tez inne przypadki na tym forum jak lozyska,


według mnie to jeśli by to były łożyska to i bez hamowania można to wyczuć, jeśli podczas normalnej jazdy kompletnie nic sie nie dzieje to ja wykluczyłbym tą ewewntualność, choć oczywiście mogę się mylić i zawsze warto sprawdzić to na diagnostyce jak radzi Perez,

[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 14:31 ]
mój mechanik, który robi mi czasem przy Roverku zakręcił tylko kilka razy kołem i stwierdził że to nie łożyska, może to niewiarygodna metoda sprawdzania ale nie pomylił się więc jestem zadowolony :grin:
 
 
 
Wisniak20 



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 7
Skąd: Tuchola



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 19:49   

dodam panowie jeszcze to, iz podczas jazdy bez uzycia pedalu hamowania... kierownica wykonuje lekkie ruchy w lewo i prawo... nie sa to mozne ruchy ale idzie je zaobserwowac... czy to ma zwiazek z tarczami???
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 01, 2010 19:59   

Wisniak20 napisał/a:
kierownica wykonuje lekkie ruchy w lewo i prawo

Takie objawy miałem, gdy kupiłem używane opony na przód i okazały się przyhamowane (nie wiem co mi do łba strzeliło, żeby brać używki). Spaliłem na nich gumę i objawy zniknęły. Takie ruchy raczej nie mają wiele wspólnego z tarczami; albo opony/felgi, albo piasta, półośka... ? Jedź do dobrego warsztatu i sprawdź to wszystko co koledzy wymieniali powyżej :ok:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 01, 2010 20:59   

Wisniak20, też miałem takie objawy jak piszesz, w moim przypadku były to zużyte końcówki drążków i jeden z wahaczy, choć też myślałem że to opony lub felgi.
Wyważyłem koła i dalej nie było efektów, więc zmieniłem na zimówki które mam na metalowych felgach i było to samo. Przyczyną okazało się to co opisałem powyżej, ale warto sprawdzić wszystko.
 
 
 
Damianin 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Paź 2004
Posty: 84
Skąd: Kielce



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 18:41   

Nie dalej jak 2 tygodnie temu w Roverku wymieniałem niewentylowane tarcze hamulcowe z przodu. Wymiana była razem z klockami hamulcowymi bez żadnych łożysk (!).

Problem delikatnego "bicia" kierownicy jak ręką odjął, teraz jest idealnie i skuteczność hamowania nieporównywalnie wzrosła.

Problem bicia narastał przy dłuższym hamowaniu, kiedy tarcze bardzo się nagrzewały - stawały się prawdopodobnie bardziej "plastyczne". Podczas krótkich dohamowań nie było specjalnych problemów. Z ciekawości zmierzyłem grubość starych tarcz. Miały 8,5 mm w najcieńszym miejscu a dla Rovera minimum to 11...
_________________
Pozdrawiam,
Damian
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 20:34   

Damianin napisał/a:
Nie dalej jak 2 tygodnie temu w Roverku wymieniałem niewentylowane tarcze hamulcowe z przodu. Wymiana była razem z klockami hamulcowymi bez żadnych łożysk (!).
Temat dotyczy r600, a nie r200 więc wykrzyknik niepotrzebny ;) .
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Lis 02, 2010 23:09   

wroblikns napisał/a:
według mnie to jeśli by to były łożyska to i bez hamowania można to wyczuć, jeśli podczas normalnej jazdy kompletnie nic sie nie dzieje to ja wykluczyłbym tą ewewntualność

Napisalem, ze byl taki przypadek, wiec bym nie wykluczal. Mi kierownica chodzila w prawo i lewo jak wlasnie mialem krzywe tarcze, warto tez sprawdzic zbierznosc.
Poza tym co to za problem zainwestowac 14zl i podjechac na diagnostyke. Najlepiej gdybac na forum i kazac ludziom zgadywac.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lis 02, 2010 23:30   

Perez napisał/a:
Poza tym co to za problem zainwestowac 14zl i podjechac na diagnostyke. Najlepiej gdybac na forum i kazac ludziom zgadywac.


dlatego wlasnie napisalem:
wroblikns napisał/a:
zawsze warto sprawdzić to na diagnostyce jak radzi Perez,


;)
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 03, 2010 00:27   

Nie doczytalem sie :)
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Tomidj12 




Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: UK



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 02:15   

Znam 2 osoby z tym modelem i miały ten sam problem i po wymianie tarcz wszystko się uspokoiło poprostu jak pisał kolega wyżej były gorące i musiały zostać gwałtownie ochłodzone i to spowodowało ich wygięcie .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Stukanie podczas hamowania
sardos Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Maj 30, 2007 08:56
Brt
Brak nowych postów [R620] Skręcająca kierownica podczas hamowania i ruszania.
plewiczek Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Kwi 03, 2013 18:00
Robert1234
Brak nowych postów [R620] Bicie kierownicy podczas jazdy
Przemas Rover serii 600, Honda Accord 8 Pią Lip 16, 2010 09:14
kepo
Brak nowych postów [R600] Bicie w kole podczas hamowania
hubas20 Rover serii 600, Honda Accord 14 Sro Wrz 08, 2010 12:07
magill
Brak nowych postów [R620] Drżenie przy 40km/h później znika
donkubik Rover serii 600, Honda Accord 8 Sob Kwi 14, 2012 21:12
brand



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink