...szkoda, że do naszych R nie ma takiego cuda , zaraz jadę rzeźbić osłonę grilla u siebie, ale od wewn. Niedługo odpiszę w temacie jak się sprawy mają
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 27, 2010 19:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 16 razy Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lis 27, 2010 20:06
Remi55 napisał/a:
xtek, Miedzy żeberka i przez karton drutem przymocować
Grill mam zdjety od dawna, jeszcze od wtedy jak u Ciebie bylem , ale zmodyfikowalem go teraz na bardzo drobny siatex i zamierzam zakleic wszystko pod nim dokladnie tasma czarna, zeby nie wialo i zarazem ladnie wygladalo. Karton nie wygladalby estetycznie. To bedzie na gore.
Zostaje dolna siatka, a jej jest troche wiecej... jakby to zatkac...
A jak to wszystko porobie to bede mogl przeprowadzic pomiary rozgrzewania. Codziennie jezdze taka sama trasa po miescie na uczelnie i wiem w dokladnie ktorym momencie wskazowka sie rusza, a w w ktorym juz jest na polowie. Zobaczymy ile sie to zmieni po zatkaniu wszystkiego Poki co przy temperaturze okolo 0 stopni wskazówke, mam na połowie po 4km od wyjazdu (jazda przez miasto). A cieple powietrze po 2km. Tylko auto stoi w nocy w garazu a tam jest ok. 10-15 stopni caly czas.
ja dodam tylko od siebie, iz rok temu przy siarczystych mrozach, zastosowalem folie przeplatana przez zeberka w gornej atrapie - odczulem znacznie szybsze ogrzewanie auta na krotkich odcinkach - jak i rowniez utrzymywanie temp.
generalnie sprawny termostat nie puszcza na duzy obieg, jednak brak dolnej oslony silnika, oraz nieosloniente gorne/dolne wloty na chlodnice powoduja przewiewanie calej komory silnika - przez co trudniej slinikowi zlapac temperature.
jakas zasadnosc zmniejszenia tego przelotu powietrza jest - i sprawdza sie w praktyce.
oslony heko - piekna sprawa - szkoda ze nic takiego nie ma u nas - faktycznie...
Bylem dziś w sklepie za zaciskami hydraulicznymi i mieli resztki rożnych plexy plastików i czego tam się jeszcze chciało za grosze. ale wymiary akurat na nasze kartki w zderzakach. ) Wiec myślę ze się zrobi jakaś taka zaślepkę z clip'sami
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 16 razy Dołączył: 25 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lis 29, 2010 21:57
U mnie cudow nie ma koledzy Nawet nie ma co pokazywac, bo nic nie widac z zewnatrz, a w srodku pozakladalem obudowy i tez nie ma jak fotki zrobic. Zalozylem tez z powrotem obudowe na silnik, bo caly czas jezdzilem bez I ciszej i cieplej. Przez spory czas w ogole nie mialem grilla, wiec wiatr caly czas walil prosto w chlodnice. W niedziele w 30 minut zrobilem sobie grilla z ramki z odzysku i z siatexu metalowego.
Jest tak - wszystko pozatykane od srodka. Mialem spore kawalki czarnego plastikowatego ABSu, wpsowalem go w otwory i zlapalem srubkami Na dole jest spory kawal, szeroki od swiatla do swiatla wysoki do grilla. Na dole jest zaklinowany miedzy zderzakiem a tym metalowym wzmocnieniem i zlapany srubka schowana na srodku za tablica rejestracyjna. Tworzy to swego rodzaju parasol ochronny przed chlodnica, ale nie odcina kompletnie doplywu swiezego powietrza, gdyz ten kawalek jest wygiety w taka cienka litere C. Grill calkowicie zatkany od srodka.
Roznica jest - wczoraj zrobilem 100km na trasie i temperatura stala stabilnie (wskazowka milimetr wyzej niz zwykle), dalej lekko ponizej polowy. Dalo sie wyczuc, ze nareszcie mam cieplo w aucie jak zagrzeje i wskazowka sie nie rusza. Wczesniej podczas mrozow i wolniejszej jazdy potrafila spasc. Po miescie dzis tez rozgrzewal sie szybciej - jakis kilometr wczesniej (3 zamiast 4) wskazowka na polowie. Jutro maja byc prawdziwe mrozy, wiec sie zobaczy.
A tak btw. to Focus 1.8TDCI po 10 minutach stania na wolnych obrotach zlapal temperature na polowe skali A cala noc stal na podworku. Chcialbym, zeby Rover sie tak nagrzewal.
Okazało się że grill w Omedze ojca (i to nawet nie diesel tylko V6) ma zdejmowaną osłonę
Wygląda to na oryginalny wyrób opla, wiec chyba inzynierowie wiedzieli co robią.
Mój wczoraj złapał połowę skali przy -5 od samego przeparkowania, wiec sobie daruje
K-Series są gorrrrące.
znalazlem taki termostat i to jest najlzejszy finsnsowo bedzie pasowac do R220SD ? mysle ze tak ale zapytam bo juz raz kupilem nie taki jak trzeba (w mysl zasady kto pyta nie bladzi)
karol556, Bedzie tez pasował to jest to samo tylko ze biały i tańszy jakoś sa te od Land Rovera. Jak chcesz ja mam dwa czarne sprawne i nowe na zbyciu tylko mogę oddać za dobre pieniądze
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Odbylem wlasnie rozmowe z p. Tadeuszem z dzialem wdrozen nowych rozwiazan w firmie HEKO.
Maja niestety mnostwo zamowien na nowe wdrozenia, wpisali na liste oslone gorna/dolna do rovera serii 200, aczkolwiek gdyby zebrala sie jakas petycja - lista PEWNYCH zamowien mozna by to przyspieszyc, czas wykonania 7-14dni. Jednak z informacji udzielonych przez p. Tadeusza napewno nie wykonuja w tej chwili zamowien rzedu 10-20 sztuk, w pierwszej kolejnosci ida zamowienia nowych wdrorzen rzedu 100sztuk i wiecej.
i tu powstaje propozycja
gdyby zebrala sie wystarczajaca ilosc chetnych mozna by pchnac grupowe zamowienie bezposrednio do p.Tadeusza z dzialu wdrozen.
narazie tu - ewentulanie jesli bedzie jakies zainteresowanie - zalozy sie osobny watek.
ja zaczalem sie zastanawaic wczoraj w drodze do pracy o czesciowym zasloniecu chlodnicy, bo auto na dystanasie 12 km, nie osiagnelo temperatury roboczej silnika
Zbyt niska temperatura nie jest zdrowa, a nawet bym powiedzial najgorszy moment dla silnika, oleje nie maja swoich wlasciwosci ochronnych, nie ma obiegu ...
Jak bede jezdzil takie dystanse , to bede chyba sobie zaslanial, tylko musze wykombinowac - JAK
I zawsze po odpaleniu delikatnie ruszam, bo pod obciazeniem szybciej silnik sie nagrzeje i nasmaruje, jak wszystko "ruszy" , na jalowym zajmie to dluzej - czyli dluzej szkodliwe czynniki dzialaja ... tyle moich 5 groszy w temacie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez maniaq Sro Gru 01, 2010 11:29, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum