Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Gru 01, 2010 14:51
Przekręcasz pokrętło nagrzewnicy tak by była otwarta, odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego i odpinasz dolny waż chłodnicy. Czekasz aż płyn spłynie cały do pojemnika, mocujesz wąż do chłodnicy i napełniasz układ płynem przez wlew zbiorniczka. Kiedy płyn przestanie samoczynnie schodzić w dół, odpalasz silnik i sukcesywnie dolewasz, aż przestanie całkiem opadać (trzeba zagrzać silnik tak, żeby złapał temperaturę roboczą i otwarł się termostat). Można również uciskać w międzyczasie węże układu chłodzenia, żeby układ szybciej się odpowietrzył. Pojemność suchego układu to 7 litrów, jednak ciężko jest spuścić cały płyn (zawsze część zostanie w układzie) i powinno przy takiej wymianie wystarczyć jakieś 5 litrów.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 149 Skąd: Lipno
Wysłany: Czw Gru 02, 2010 07:39
Witam
Ja dodam do tego co pisze thef, że podczas wymiany płynu przy sojej HA odkręciłem jeszcze dodatkowo węże tuż obok turbiny styłu za silnikiem idą do takiego jakby roździelacza. Tam sporo płynu też wyciekło.
Mam pytanie: co sądzicie o przysłanianiu chłodnicy. Pomaga to coś? Jest cieplej?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum