Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200] Problem z odpalaniem. Bicie na kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 200] Problem z odpalaniem. Bicie na kierownicy
Autor Wiadomość
Rokosz 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Kraków (zazwyczaj)



Wysłany: Sob Gru 04, 2010 12:11   [R 200] Problem z odpalaniem. Bicie na kierownicy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam! Mój Roverek przechodzi ostatnio przez 2 problemy:

1. Nie odpalił mi dzisiaj pod sklepem. Wcześniej w garażu bez problemu. Jeszcze wcześniej, gdy 5 dni stał na mrozie pod chmurką, też obyło się bez przygód. W sklepie byłem może 20 minut, więc ogromnie mnie to zdziwiło. Natomiast wygląda to tak, że elektryka zaskakuje, pompa paliwa działa, ale nie kręci. Spróbowałem 3 razy, to samo. Po jakichś 5 minutach znowu i dopiero wtedy zaskoczył i zapalił. Co może być tego przyczyną i czy duże jest ryzyko, że siądzie na dobre?

2. Przy prędkości od ok. 100 km\h do 110 (na oponach letnich) czuć wyraźne "bicie" na kierownicy, tzn. jeśli ją puszczę to kręci się szybko to w prawo, to w lewo, odchylając się może o 1 stopień w każdą stronę. Na oponach zimowych muszę jechać ok. 10 km\h szybciej aby to się zdarzyło, ale wygląda to tak samo. Co mogłoby być przyczyną? Dodam, że zawieszenie i hamulce były remontowane jakieś dwa lata temu (ok 12 tys. km).

Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 04, 2010 12:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 04, 2010 12:47   

Pierwsza sprawa to może immobiliser. Nie zaskakuje i nie odblokowuje. Tak jakbyś chciał zapalić auto zapasowym kluczykiem bez pilota. Co do drugiego problemu to drążki układu kierowniczego masz do wymiany. Jakiś luz Ci się na nich pojawił. U mnie jest to samo przy prędkości od ~110km/h w górę, przy wymianie niech Ci zrobią zbieżność od razu, bo to przy okazji... Mi mechanik powiedział, że na razie mogę na tym jeździć tylko bez szaleństw i rozpędzania się powyżej 120km/h.
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sob Gru 04, 2010 12:49   

1. Niech elektryk obejrzy automat w rozruszniku, to na pewno jego sprawka :)

1. Sprawdź końcówki drążków kierowniczych.
Zwykle takie drżenie występuje przy skrzywionych tarczach hamulcowych i jest to bardzo popularny problem w R200. Sam mam to samo, ale nie wnikam. Zmienię kiedyś tarcze i tyle :P
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 04, 2010 15:28   

tomo63 napisał/a:
Zwykle takie drżenie występuje przy skrzywionych tarczach hamulcowych i jest to bardzo popularny problem w R200. Sam mam to samo, ale nie wnikam. Zmienię kiedyś tarcze i tyle :P


Jak winą są tarcze, to przy hamowaniu również powinno kierownicą na boki trzepać
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sob Gru 04, 2010 15:34   

memphisto napisał/a:
Jak winą są tarcze, to przy hamowaniu również powinno kierownicą na boki trzepać

Nie powiedział, że nie trzepie :)
Możliwe, że maglownica w takim razie. Trudno powiedzieć.
Jeśli opony robią różnicę to mogą być także opony lub felgi. Może brak zbieżności?
Myślę, że powinien, po kolei sprawdzać wsio i ewentualnie eliminować.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 04, 2010 16:15   

tomo63 napisał/a:
Nie powiedział, że nie trzepie :)


wiem dlatego warto jakby napisał :mrgreen:

tomo63 napisał/a:
Możliwe, że maglownica w takim razie. Trudno powiedzieć.


zgadza się, równiez może być przekłądnia listwy kierowniczej (o ile to nie to samo co maglownica - bo nie mam pojęcia co to maglownica :mrgreen: )

tomo63 napisał/a:
eśli opony robią różnicę to mogą być także opony lub felgi. Może brak zbieżności?


mi przy braku zbieżności zaczynały opony piszczeć, raczej błędne wyważenie, chyba, że kolega ma tak mocny brak zbieżności, że już trzepie : D ale to opony by się nierownomiernie zdzierały

tomo63 napisał/a:
Myślę, że powinien, po kolei sprawdzać wsio i ewentualnie eliminować.


jak najbardziej : )))
 
 
Rokosz 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Kraków (zazwyczaj)



Wysłany: Nie Gru 05, 2010 20:00   

Dzięki za odpowiedzi...

To R 200 miał immobiliser? Przy kupowaniu go dostałem tylko dwa kluczyki, bez żadnych pilotów.

Przy hamowaniu trzepie, ale tylko wtedy gdy samochód jest już na granicy utraty przyczepności.

Zbieżność miałem sprawdzaną ostatnio przy wymianie kół na zimowe, więc odpada.

Ile kosztowałaby orientacyjnie wymiana drążków ukł. kierowniczego i ew. tarcz hamulcowych?
 
 
 
Nowal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Skąd: Nowa Iwiczna

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 05, 2010 20:16   

a może to po prostu śnieg się odłożył na rantach felg(za kołpakami, czy też z tyłu felgi), ja miałem tak samo wymyłem felgi i problem minął :)
_________________
Czasami piszę z telefonu, wybaczcie mi wtedy brak PL znaków:)
 
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Gru 05, 2010 20:56   

Co do kosztów wymiany drążków to mi mechanik parę miesięcy temu powiedział chyba 70zł od sztuki, zbieżność robi przy tym gratisowo. Zwrócił na te drążki uwagę podczas wymiany rozrządu, rolek, napinaczy, pompy wody itd. Jak Ci trzęsie przy hamowaniu na śliskim to normalne, ABS pod nogą :)
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 05, 2010 22:26   Re: [R 200] Problem z odpalaniem. Bicie na kierownicy

Rokosz napisał/a:
Witam! Mój Roverek przechodzi ostatnio przez 2 problemy:

1. Nie odpalił mi dzisiaj pod sklepem. Wcześniej w garażu bez problemu. Jeszcze wcześniej, gdy 5 dni stał na mrozie pod chmurką, też obyło się bez przygód. W sklepie byłem może 20 minut, więc ogromnie mnie to zdziwiło. Natomiast wygląda to tak, że elektryka zaskakuje, pompa paliwa działa, ale nie kręci. Spróbowałem 3 razy, to samo. Po jakichś 5 minutach znowu i dopiero wtedy zaskoczył i zapalił. Co może być tego przyczyną i czy duże jest ryzyko, że siądzie na dobre?


Pierwsza sprawa to najpradopodobniej zawieszający się rozrusznik. Jeśli zaczął się zawieszać, będzie robił to coraz częściej. Rozwiązaniem problemu będzie regenaracja tego lub kupienie nowego.

Rokosz napisał/a:
2. Przy prędkości od ok. 100 km\h do 110 (na oponach letnich) czuć wyraźne "bicie" na kierownicy, tzn. jeśli ją puszczę to kręci się szybko to w prawo, to w lewo, odchylając się może o 1 stopień w każdą stronę. Na oponach zimowych muszę jechać ok. 10 km\h szybciej aby to się zdarzyło, ale wygląda to tak samo. Co mogłoby być przyczyną? Dodam, że zawieszenie i hamulce były remontowane jakieś dwa lata temu (ok 12 tys. km).


Jak rozumiem koła i opony były sprawdzane. Są proste, wyważone i nie są wyząbkowane.

Przy założeniu, że koła są ok. (były sprawdzane), ostawiałbym krzywą piastę (z przodu lub z tyłu)

[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 22:25 ]
tomo63 napisał/a:
1. Niech elektryk obejrzy automat w rozruszniku, to na pewno jego sprawka :)

1. Sprawdź końcówki drążków kierowniczych.
Zwykle takie drżenie występuje przy skrzywionych tarczach hamulcowych i jest to bardzo popularny problem w R200. Sam mam to samo, ale nie wnikam. Zmienię kiedyś tarcze i tyle :P


Jak zmienisz 3 komplety pod rząd, to zaczniesz szukać w piastach, etc.

W kwestii wnikania lub nie, to fakt "niewnikania" spowoduje, że za jakiś czas do tarcz dojdą jeszcze wahacze (z wybitymi sworzniami), końcówki, drążki kierownice... albo i cały magiel.

[ Dodano: Nie Gru 05, 2010 22:26 ]
Nowal napisał/a:
a może to po prostu śnieg się odłożył na rantach felg(za kołpakami, czy też z tyłu felgi), ja miałem tak samo wymyłem felgi i problem minął :)


Raczej nie, gdyż było mowa zarówno o letnich, jak i zimówkach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Bicie na kierownicy
Michal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Pon Lip 26, 2010 22:06
karolkos
Brak nowych postów [R200 1.4 8v '98] Bicie kierownicy !!
wuszumaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Sty 20, 2008 19:17
przemo285
Brak nowych postów [R200] bicie kierownicy podczas kręcenia
seraph Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lis 24, 2016 13:15
radek25
Brak nowych postów [R25 2.0 TD 2002] Bicie kierownicy podczas hamowania.
dzeus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Paź 07, 2008 08:55
dzeus
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR] Problem z odpalaniem
DuckTape Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Maj 19, 2015 20:27
DuckTape



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink