Forum Klubu ROVERki.pl :: [416] Wymiana silnika - zapytanie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416] Wymiana silnika - zapytanie.
Autor Wiadomość
ZeusSs 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 13
Skąd: Wołów



  Wysłany: Czw Gru 16, 2010 23:26   [416] Wymiana silnika - zapytanie.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam serdecznie.

Mam pytanie, ponieważ w samochodzie (Rover 416) został przegrzany silnik, pękła głowica i nie wiadomo co jeszcze ... Dlatego podjęta została decyzja o wymianie silnika i w związku z tym moje pytanie - czy posiadając samochód z rocznika 1996 1.6 16v 111 koni mogę wrzucić do niego silnik również 1.6 16v ale już 115 koni z samochodu rocznika 2000? Nie wiem czy wszystko podejdzie, a nie chcę kupować w ciemno, bo później będzie tylko więcej kłopotu niż może się wydawać ...
Bardzo proszę o pomoc i wszelkie rady.
Z góry dzięki.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 16, 2010 23:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dr.Stein 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 159
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Gru 16, 2010 23:35   

Ja bym zastanawiał się nad 1.4 (np 1396 103KM) na miasto bardziej ekonomiczny niż 1.6 jednak czy w stosunku do masy pojazdu nie wyszło by na to samo hmm...
 
 
ZeusSs 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 13
Skąd: Wołów



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 09:03   

Nie chcę zmieniać na inną pojemność, bo znowu żeby było wszystko legal to musiał bym w dowodzie zmieniać, a to kolejne niepotrzebne opłaty. Orientuje się ktoś jak to jest z tymi silnikami 1.6? Każdy podpasuje, czy są jakieś różnice?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 09:18   

czy ten silnik 115KM to nie jest przypadkiem od autoamtu?
jeśli tak to nie będzie pasował. To jest hondowski na jednym wałku rozrządu i kręci się w lewą stronę :/
Za to roverowski każden jeden możesz założyć, i nawet jeśli założysz 1,6 109KM od R45 to nie stracisz tych 2-3Koni, zachowując swój osprzęt, bo redukcja mocy w nowszych modelach wynikała ze sterowania :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ZeusSs 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 13
Skąd: Wołów



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 09:21   

Co do tego 115 koni, to nie pamiętam teraz, ponieważ aukcja zniknęła, jedyne co wiem, to był to anglik.
Tak w ogóle 1.6 to jest silnik rovera czy hondy? Bo z tego co mi mówili, to niby hondy, a Ty piszesz, że rovera :P
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 09:29   

silnik hondy był montowany tylko w automatach (i w niektórych kanciakach) a po '95 z manualem już był silnik Rovera. poznać bardzo łatwo:
silnik hondy:
http://www.roverki.pl/ima...OHC%20Honda.jpg
silnik Rovera:
http://www.roverki.pl/ima...OHC%20Rover.jpg
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ZeusSs 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 13
Skąd: Wołów



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 09:34   

No tak faktycznie różnica zauważalna gołym okiem - już wszystko rozumiem ;)
Czyli podsumowując nie ważne jakie 1.6 kupię - o jakiej mocy, ważne żeby był silnik od rovera i wszystko będzie pasować?
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Pią Gru 17, 2010 11:44   

sTERYD napisał/a:

Za to roverowski każden jeden możesz założyć, i nawet jeśli założysz 1,6 109KM od R45 to nie stracisz tych 2-3Koni, zachowując swój osprzęt, bo redukcja mocy w nowszych modelach wynikała ze sterowania :cool:


Sie pewnie i czepiam i jestem nie doinformowany ale czy nie stanowi roznicy ze w 1.6 w R45 jest inaczej skonstruowany zaplon?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 13:30   

ale to jest chyba właśnie sterowanie Orsonku :cool:
w R400 jest zapłon z mechaincznym rozdzielaczem, a w R45 w pełni elektroniczny, ale przekładając silnik raczej się zostawia starą opcję,
a te parę koni to chyba padło łupem normy emisji spalin ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ZeusSs 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 13
Skąd: Wołów



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 15:03   

A powiedzcie mi czy podejdzie ten silnik:
http://moto.allegro.pl/si...1364205097.html
Zamiast 1.6?
Szukam allegro i nie ma nic w rozsądnych pieniążkach ... To już na upartego gdyby weszło, może i na 1.4 by się zamieniło.
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 17, 2010 15:05   

A silnik w R45 posiada możliwość założenia palca i kopułki? Z tego co kojarzę w R45 są dwie cewki, więc sygnał z komputera siłą rzeczy musi być podawany inaczej niż w przypadku pojedynczej cewki. Czyli jeżeli dobrze rozumuję to do wymiany silnika doszłaby również wymiana komputera?

Kolego ZeusSs z tego co mi wiadomo to do silników serii K 1.4 i 1.6 montowane były różne skrzynie biegów (różniły się ilością zębów, reszta ta sama) z tymże nie mam pojęcia czy ta "słabsza" skrzynia była montowana tylko w silniku 1.4 75KM czy też w 1.4 103KM. Najlepiej jakbyś wsadził silnik dokładnie taki jaki miałeś :wink:
 
 
ZeusSs 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 13
Skąd: Wołów



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 23:10   

Ok dzięki za odpowiedź :)
To pozostaje grzecznie czekać aż pojawi się jakieś 1.6 :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 11:36   

Artu, ma możliwość założenia palca i kopułki jak zmienisz wałek rozrządu ssący, a skrzynie różnią się (niewiele) przełożeniem głównym, pod względem montażowym niczym się nie różnią. Było o tym setki razy
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ZeusSs 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 13
Skąd: Wołów



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 20:18   

A warto zainteresować się taką aukcją?
http://moto.allegro.pl/ro...1338431464.html
Dają 6 miesięcy gwarancji ... Tylko oni skupują silniki i remontują, jak uważacie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Zapytanie o instalacje gazowa - PILNE !!
koni Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Pią Lip 13, 2007 17:00
Gość
Brak nowych postów [r45] wymiana silnika
dontbang Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Sty 07, 2015 11:49
dontbang
Brak nowych postów [R45] wymiana silnika
thomas102 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Maj 14, 2016 18:43
barney79
Brak nowych postów [R45 1.4] Wymiana silnika
king91 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Cze 30, 2015 12:54
king91
Brak nowych postów [R45] Wymiana Silnika
h0fi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Lip 21, 2014 18:11
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink