Wysłany: Wto Gru 21, 2010 20:49 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
Witam!
Od maja mam rovera 214 16V 103km 1997r. silnik z zewnątrz wygląda zwyczajnie ale w środku kryje się chyba coś więcej. Kupiłem go od gościa, który sprowadza auta z niemiec i jeżdżę nim tak jak go kupiłem- zero przeróbek. Od 0-100km/h na zwykłym paliwie 95 robi w około 8sekund, mniej też się udało, a na vervie z Orlenu robi w 7,5sekundy. Jedyne ingerencje jakie zauważyłem to sportowy ostatni tłumik i obniżone zawieszenie. Autko ma naklejki "MG X-power" więc może to jakaś mocniejsza wersja? Jak myślicie- to seria czy coś więcej?
Ostatnio zmieniony przez konr92 Sro Gru 22, 2010 00:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 21, 2010 20:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rozumiem, że fotka z garażu aktualna Jak tak to wygląda mi na podstawowe 1.4 16V, no oprócz oczywiście dołożonego stożka.
A jak mierzysz sprint do setki
Fotki aktualne. No tak stożek był jakiś czas ale potem został zdemontowany. a przyspieszenie mierzyłem z kumplem: ja startowałem stoper a on wyłączył przy 100. Opony 195/55 R15.
Aha i jeśli byłby ktoś zainteresowany to autko jest na sprzedaż.
zobacz co ma wybite na bloku moze to 1.8 120KM podlubany albo mierzycie jakos dziwnie, 1.4 ma coś koło 10 do paki, 7,5s to przyśpieszenia rzędu zr160/zs180, coś mi sie w to wierzyć nie chce
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
<ADI-mistrzu> uwierz ze w moim przypadku liczba oktanów dodaje mocy i jest to naprawde odczuwalne. Ze stoperem wszystko ok. Probowalismy mierzyc nawet na dwa stopery i czasy bardzo podobny - roznily sie tylko setnymi skund. A co do numerow na bloku to sprawdzilem i wedlug katalogow i internetu bylo pisane cos w stylu "1.6/1.8", nie bylo dokladnie sprecyzowane jaki silnik. Jesli bede mial czas to jutro spisze numery i podesle.
Na pewno nie masz zmiennej fazy, standardowa kopułka czyli pojedyncza cewka.
Z racji braku czujnika spalania stukowego brak w ogóle możliwości reakcji samochodu na zmianę paliwa (chyba że coś jeszcze leją do niej dodatkowego i różnica oktanów nie jest jedyna).
Dobrze zrobiony wydech dał by parę kócy, przełożenie na 1.8 też, ale wstawił by ktoś wtedy komputer z 1.4/1.6 ?
Do tego doliczyć mrozy czyli większa gęstość powietrza.
W jakiś ekstremalnych warunkach może i dało by radę, ale trzeba brać korektę na licznik, kłamie zazwyczaj o jakieś 10km w okolicy 100km/h, więc sprawdź albo z GPS albo rozpędź się do 110.
żadne cuda. Mój 8V 0-100 zrobił w 9 sekund a udało się i w 8 sekund, cudów nie ma.
w 8 sekund była dość fajna górka i ładnie poszedł co innego na prostym, co innego na górce. W 7,5 sek kolega ma 100km na godzinę więc zapewne ma 1 sekundę "poślizgu" co za tym idzie już mamy 8,5 sekund jak licznik mocno zaniża to może być np 85-90km i w 8,5-9 sek jest to wykonalne, a w ogóle może być tam po prostu 1.8 120 lub 1.6 + bład człowieka, + licznik i mamy 7,5 sek
jakby mi 8V robiło setkę w 7,5 sek to bym pojechał na hamownię
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum