Wysłany: Czw Gru 30, 2010 15:06 [R400] jaki stosować płyn do wskomagania kierownicy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1998
Witam mam pytanko mam mało płynu wspomaganiu kierownicy i nie wiem co poprzedni właściciel tam wlał . Jaki mam zalać nowy płyn ? A I JESZCE JEDNO IMMOBILAIZER RAZ SIĘ WŁANCZA A ZA DRUGIM RAZEM COŚ PISZCZY CO MOŻE SIĘ DZIAĆ ?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 30, 2010 15:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 60 Skąd: z dzikiego wschodu
Wysłany: Pon Sty 03, 2011 18:10
równiez zastanawiam sie nad wymianą płynu bo zauwazyłem ze w zbiorniczku jest sporo poniżej minimum i płyn jest czarny. Mam takie pytania:
1 słyszałem ze kolor korka od zbiorniczka oznacza jaki kolor ma miec płyn to prawda??
2. rozmawiałem z kolega który ma A4 powiedział mi ze wymiana nie jest taka prosta jak sie wydaje bo podobno wymieniając płyn nalezy przeczyścić cały układ bo po zmieszaniu resztek starego płynu z nowym można więcej szkód zrobić niż pożytku to prawda??
A szoso w drugim poście wspomniał żeby najpierw szukać na forum...
przygotuj sobie jakiś pojemnik można np. butelkę obciąć w połowie, odkręcasz jeden z węży przy zbiorniczku,ten niżej i wylewasz do butelki zawartość zbiorniczka, potem ten wąż co odkręciłeś wkładasz do tej butelki i ustawiasz tak żeby nie wypadło, można też poprosić znajomo, bo druga osoba musi kręcić rozrusznikiem. Trzeba jeszcze odłączyć z rozdzielacza zapłonu środkowy kabel ten,który idzie do cewki (po to żebyś mógł parę razy zakręcić rozrusznikiem bez odpalania silnika). teraz wsiadasz do autka, skręcasz koła do oporu w lewo i kręcisz ze dwa razy rozrusznikiem,potem koła w prawo i znowu kręcisz dwa razy,jeśli coś jeszcze zostało w układzie to znowu koła w lewo i kręcisz raz, w prawo to samo.
Na koniec możesz odkręcić drugi przewód od zbiorniczka i wyczyścić zbiorniczek, warto również wymienić opaski na przewodach, bo oryginalne często puszczają.
Jak już wszystko złożysz do kupy, nalej płynu pomiędzy MIN a MAX (nie pod korek), odpal autko, po chwili gasisz silnik i patrzysz czy nie trzeba dolać płynu, jeśli tak dowalasz.
Nie pamiętam ile dokładnie płynu potrzeba ale chyba 1-1,5l
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum