Wysłany: Pią Sty 07, 2011 17:28 [MG ZS] Jaka max szerokość opony na lato
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003
Witam. Jak w tytule może ktoś wie jaka max szeroka i niska opona na lato będzie pasowała do MG ZS 180 2,5 V6. Mam 16 calowe felgi. Do tej pory jeździłem na: 205/50 R16. Chciałbym w tym roku kupić 215/40 R16. Wolę zamówić już teraz bo nie w sezonie kupię taniej. Czy ktoś wie?
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 08, 2011 12:41, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 07, 2011 17:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli chcesz zakładać opony o profilu 40 to w mojej opinii jedynym wyjściem jest zakup felg 17" i próba dopasowania opon 225/40/R17. Przy odpowiednim ET może da radę... a jak nie to 215/40. Do felg 16" najniższy sensowny profil to 45.
Nie wiem czy w zsie jest wiecej miejsca na kolo niz w 400 czy nie. U mnie przy feldze 16 cali z mg i oponie 205/50 przy maksymalnym skrecie opona lekko trze o plastik!
Musialbys kolego dobrze sprawdzic. Co wiecej buda niemal ta sama, zatem opona 205 jest najsluszniejsza.
Jezeli juz sie napaliles na szerokie kapcie to mozesz sprobowac dac na tyl 215 a na przod 205.
Co do srednicy kola i profilu to kalkulator opon sie klania.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Sob Sty 08, 2011 12:11
faecd napisał/a:
tararararaa...
Nie wiem czy w zsie jest wiecej miejsca na kolo niz w 400 czy nie. U mnie przy feldze 16 cali z mg i oponie 205/50 przy maksymalnym skrecie opona lekko trze o plastik!
Musialbys kolego dobrze sprawdzic. Co wiecej buda niemal ta sama, zatem opona 205 jest najsluszniejsza.
Jezeli juz sie napaliles na szerokie kapcie to mozesz sprobowac dac na tyl 215 a na przod 205.
Co do srednicy kola i profilu to kalkulator opon sie klania.
zs ma troche inaczej ponoc i tam przy 205/45r17 nic nie trze wiec powinny wejsc takie jak kolega chce ale to by trza sprawdzic niestety
A nie lepiej kupić i zamontować takie ogumienie i takie felgi jakies ZS V6 ma seryjne ?
Też uważam że to najlepsze rozwiązanie. Co prawda przy 17 trzeba bardziej uważać, ale będziesz miał niższy profil, przy zachowaniu wymiaru koła. Nie zakładałbym szerszej opony niż 205 bo po pierwsze nie ma raczej takiej potrzeby, po drugie będziesz latał na deszczu, po trzecie będziesz miał sporo wieksze opory toczenia, więc będzie gorzej przyśpieszał i więcej palił, a po czwarte, nie wiem jak w ZS ale u mnie jest tak blisko opona mcphersona, że nie wyobrażam sobie szerszej opony. Owszem można dać felgę z niższym ET (lub dla odważnych hardkorów dystans), ale to pogarsza prowadzenia auta na zakrętach (niby szerzej, ale z dupy są kąty skrętu kół - dziwnie auto jeździ, dziwnie skręca, bardziej wylatuje przodem). Aha i fabryczne 17 MG są raczej twardsze od 16 (16 robił borbet i mimo że porzadna firma to znajomy przez sezon pokrzywił wszystkie 4) a ja przez 3 sezony nie skrzywiłem ani jednej 17
a ZS nie ma obniżonego zawieszenia stosunku do R400?
Niestety w tych samochodach z racji zawieszenia (double wishbone) i napędu na przód pod maską nie ma miejsca na koła Dlatego m.in. promień skrętu jest marny.
Z resztą nie wiem czy warto pchać sie w wielkie koła. Większa masa, mniejszy komfort, droższe opony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum