Forum Klubu ROVERki.pl :: [45] 2000r. kasowanie błedu srs.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[45] 2000r. kasowanie błedu srs.
Autor Wiadomość
pogi 



Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 2
Skąd: Katowice



  Wysłany: Wto Lut 01, 2011 14:22   [45] 2000r. kasowanie błedu srs.
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich, po zapoznaniu się z forum postanowiłem skasować błąd srs który dawno mnie męczy tylko mam dwa problemy.
Pierwszy to problem taki, ze nie wiem gdzie jest wtyczka do wyświetlenia kodu błędu bo jest u mnie inaczej niż w modelach 600
Drugi to jaki opornik wsadzić teraz na miejsce wybitej poduszki aby komputer nie widział błędu.

Jeżeli taki temat już był na forum to bardzo przepraszam ale z tego co widziałem to dla modelu 45 nie bardzo nic było pisane :)

Pozdrooo
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 01, 2011 14:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
martens 




Pomogła: 13 razy
Dołączyła: 02 Lut 2009
Posty: 692
Skąd: Lublin

Rover 25

Wysłany: Wto Lut 01, 2011 17:12   

pogi, chyba jednak niedokladnie zapoznales sie z forum ;) .
1. Przy tym tym silniku nie da sie wyblyskac bledow - musisz podlaczyc pod komputer (najlepiej dedykowany do Roverkow, tzw. T4 Testbook)
2. Nie skasujesz bledu jesli nie usuniesz przyczyny (SRS-wybita poduszka)
3. Nie lepiej naprawic zamiast oszukiwac komputer? ;)
tu masz podobny temat:
http://forum.roverki.eu/v...3&highlight=srs

i zaprzyjaznij sie z szukajka

pozdrawiam
Marta
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 01, 2011 17:21   

to nie jest w porządku że chcesz oszukać układ srs, ktoś kto kupi od ciebie kiedyś auto nie będzie zadowolony
radzę naprawić usterkę jak napisała koleżanka wyżej
 
 
pogi 



Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 2
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Lut 01, 2011 17:24   

dziękuje za szybką odpowiedź, niestety po długich poszukiwaniach znalazłem poduszkę z 2 wtyczkami zamiast jednej i to inną niż obecna w mojej 45 stąd pomysł o deaktywacji poprzez opornik. Czyli podsumowując w rover 45 ani restart srs ani błędów "check engine" nie da się usunąć bez t4 :( szkoda bo w Katowicach wszędzie gdzie dzwoniłem to nie posiadają tego cuda :)

[ Dodano: Wto Lut 01, 2011 17:24 ]
nie jest ok sprzedawanie auta mówiąc, że wszystko jest ok :) Auto bardzo dobrze służy i jeszcze dobre parę lat nie ma mowy o sprzedaży :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 01, 2011 17:44   

jeśli chodzi o błędy silnika to T4 lub kts bosch ale ten drugi nie zawsze chce się połączyć, może zależy od wersji tego komputera
jeśli chodzi o błąd srs to jest samo diagnostyka, usuniesz usterkę i lampka sama zgaśnie
 
 
Linksiq 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 15
Skąd: Krosno



Wysłany: Sro Lut 09, 2011 19:04   

Dokladnie tak jak napisal szoso wyzej. Sam wymienialem u siebie pas od kierowcy bo sie czesto sam zacinal i musialem wypiac wtyczke aby zalozyc nowy pas i po zalozeniu nowego pasa i nie wpieciu wtyczki do czujnika w pasie ( ten czujnik chyba jak wystrzeli poduszka to napina pas, przyciskajac nas do fotela ) zapalila sie kontrolka srs. Wkurzylem sie lekko z faktu iz moze byc jak peugotach ze jak sie zapali to nawet po wpieciu poduchy trzeba kasowac blad sterownika. Ale spokojnie w R tak nie ma, wpinasz wtyczke, w moim przypadku do pasa i konktrolka znika :D dodam jeszcze ze wczesniej mialem honde civic z 95r coupe akurat z poduszka kierowcy i tez ja wypinalem i tez blad znikal, ale H i R to niemal to samo :D
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Lut 09, 2011 22:09   

W małych roverach (czyli R200 R400 i pochodne czyli r25 itp) komp jest bardzo prosty i rzeczywiście sam kasuje pamięć błędów po usunięciu usterki.
Uniwersalny emulator każdej poduszki lub napinacza to rezystor 2.2ohm.
Obawiam się jednak, że kontrolka i tak nie zniknie bo najprawdopodobniej komputer zarejestrował dane wypadkowe (tzw crashdata), a to samo się nie skasuje.
 
 
 
Grzem 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 37
Skąd: Mielec



Wysłany: Czw Lut 10, 2011 08:13   

Tomek1212
A w moim roverku przy "siarczystym" 10 stopniowym mrozie ,po uruchomieniu s-ka zapalała się kontrolka SRS, wcześniej po przekręceniu kluczyka zapalała się i gasła jak zwykle. Pojechałem do specjalisty(niestety bez testbooka) to zdążyła zgasnąć po drodze. Ki czort :twisted: w tym siedzi?
_________________
Latanie jest bezpieczniejsze od jazdy po polskich drogach
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lut 10, 2011 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lut 10, 2011 10:16   

Coś musi nie stykać, prawdopodobnie wtyczki do napinaczy pod fotelami. Można je przeczyścić szprajem do styków, jednak najlepszym rozwiązaniem jest zalutowanie na stałe.
 
 
 
_PUO_ 



Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 14
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lut 10, 2011 10:56   

miałem podobny problem z SRS w roverku, czasami się zapalał w czasie jazdy. Sprawdź czy niczego nie masz pod fotelem kierowcy, jak nie to po prostu dociśnij wtyczkę na zgaszonym silniku i po odpaleniu (jeśli nie jest ona uszkodzona) powinno być ok.
 
 
Grzem 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 37
Skąd: Mielec



Wysłany: Czw Lut 10, 2011 12:57   

Dzięki, tak robiłem i nic to nie zmieniało. :/ . Niedługo a będzie wiosna, się może rozejdzie i zniknie jak śnieg .. :mrgreen:
_________________
Latanie jest bezpieczniejsze od jazdy po polskich drogach
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lut 10, 2011 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lut 10, 2011 20:08   

Jeżeli klient nie zgadza się na lutowanie tych wtyczek (jakby nie patrzeć nie powinno się ingerować w układ SRS) to zazwyczaj czyszczę te styki takim oto szprajem
http://www.heikka.fi/kaup...&products_id=35

Zazwyczaj na jakiś czas pomaga (zależnie od czułości sterownika na rezystancję elementów wykonawczych).
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 2.0IDT 2000] Kasowanie błędu Kalisz
liberoy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Lip 31, 2012 20:29
liberoy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [45] Kasowanie błędów
bogdan1982 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Kwi 04, 2013 16:18
szoso
Brak nowych postów [R45 2.0DTi '00]Kasowanie awarii w Roverze 45
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Kwi 22, 2010 12:27
piterek1812
Brak nowych postów [R420] Kasowanie błędów z komputera
1973krzysiek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Mar 11, 2008 18:34
thef
Brak nowych postów [R45 2.0iDT] Kasowanie błędów kompa
Jordan87 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Paź 22, 2009 19:10
rtworek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink