Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Remont silnika - CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Remont silnika - CDT/CDTi
Autor Wiadomość
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



  Wysłany: Pią Lut 04, 2011 19:06   [R75] Remont silnika - CDT/CDTi
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Posiadam MG ZT 2.0CDTI i musze wymienic pierscienie tłokowe gdyz mam problem z niskiem cisnieniem, w szczegolnosci w drugim cylindrze.

Moje pytania:
1. Jak zakłada sie pierscienie tłokowe żeby to potem jeździło ?
2. Ile wytrzyma wał i panewki jak zrobię wiele wieksze ciśnienie w cylindrach ? (Jak sprawdzić)
3. Idzie sprawdzić jakoś przebieg auta ? (Po tulejach ?, jakieś wżery? )

Jak coś mi przyjdzie do głowy to dopiszę.

Dziękuje
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lut 28, 2012 10:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 04, 2011 19:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 19:30   

taniej kupić nowy motor.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 19:47   

Obliczyłem i wychodzi że nie.
 
 
vwjacek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: ja to wiem....



Wysłany: Pią Lut 04, 2011 20:04   

Bez urazy kolego ...obliczenia obliczeniami,remont moze i taniej...ale jeżeli pytasz o takie sprawy to wydaje mi się że nie dasz rady i całe te Twoje zabiegi skończą się i tak kupnem całego silnika...są jeszcze inne bardzo ważne kwestie przy remoncie,nawet ważniejsze niż sposób montażu pierścieni.

Są dwa wyjścia,kupić sprawny silnik albo remontować swój,jeżeli ma to być prawdziwy remont to nie tylko wymiana pierścieni...żadko kiedy przynosi to zamierzony efekt...i najważniejsza kwestia...dać to komuś kto ma o tym pojęcie i niezbędne przyrządy pomiarowe oraz narzędzia!!!


Co rozumiesz przez podniesienie ciśnienia? Czy chodzi Ci o doprowadzenie do Ciścnienia nominalnego dla tego silnika czy może o jego zwiekszenie powyżej?


Po oględzinach silnika nie można stwierdzić jego przebiegu... na zużycie jego wewnętrznych układów ma wpływ bardzo wiele czynnikow takich jak np. regularność wymian oleju,jego klasa,sposób "traktowania" silnika...
 
 
 
kamil652 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 147
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 08:32   

ja w samochodzie 2 razy robilem remont . Mianowicie w Smarcie F2 . SIlniki padają miedzy 80-100tys przebiegu . Generalnie trzeba wymienić pierścienie zawszę. To one puszczają olej .
Brał mi 1 litr na 500 km . Po wymianie pierścieni wszystko chodzilo bez problemu . Nie oplacało mi sie kupować silnika bo nikt nie dawał gwarancji w jakim jest stanie !
Generanie mozesz miec do wymiany panewki jeszcze badz uszczelniacze zaworów .
_________________
:)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 12:03   

kamil652, tylko żeby zrobić samemu remont silnika trzeba mieć jakieś pojęcie. damianz11 pyta o tak drobne kwestie, a co dopiero mówić o prawidłowym dokręceniu głowicy, korbowodów i prawidłowym wsadzeniu pierścieni aby ich nie połamać oraz prawidłowym założeniu łańcucha, itd.

damianz11 radzę zrób tak jak napisał vwjacek, chyba że masz mechanika z którym będziesz to robił.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 13:19   

kwestia jedna jedyna jeśli ma pierścienie nie teges to mogły szklanki też dostać ,
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 16:01   

Proszę "apples" NIE WYMADRZAJ SIE OCH I ACH.
Dzisiaj wyjąłem głowicę i drugi tłok mam do wymiany i turbo. Tłok jak by co to mam.
Teraz musze po kolei wyciągać tłoki i zmieniać pierścine. Co muszę wiedziec do założenia prawidłowo pierscieni ?

[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 16:01 ]
Dodam że robię jednak kapitalny remont.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 18:00   

damianz11 napisał/a:
Proszę "apples" NIE WYMADRZAJ SIE OCH I ACH.
Dzisiaj wyjąłem głowicę i drugi tłok mam do wymiany i turbo. Tłok jak by co to mam.
Teraz musze po kolei wyciągać tłoki i zmieniać pierścine. Co muszę wiedziec do założenia prawidłowo pierscieni ?

[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 16:01 ]
Dodam że robię jednak kapitalny remont.


przerażasz mnie trochę pytaniami... :) uważam że robisz dobrze bo z używkami to różnie bywa, masz kasę rób, będziesz zadowolony jak wszystko będzie grało, przy porządnym remoncie koszta na pewno będą większe jak używka ale masz bynajmniej satysfakcje i uczucie nowego motora pod maską. Polecam ci trochę przewertować Rave w dziale z silnikiem... lub jak masz zaprzyjaźniony warsztat zasięgnąć pomocy... posty to tylko teoria a kapitalny remont silnika to praktyka. Teoria z praktyką ma niewiele wspólnego... poszukaj moc dokręcania wszystkich śrub bo różnią się od golfa...


Cytat:
2. Ile wytrzyma wał i panewki jak zrobię wiele wieksze ciśnienie w cylindrach ? (Jak sprawdzić)
- nie polecam nic zwiększać.

Ps: Twój silnik rozbierałem i składałem od zera. Mam trochę uszczelek i pierdoł, jak z czymś będziesz miał problem pisz. Tylko na pw i konkretnie ;]
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 21:25   

damianz11 napisał/a:
Proszę "apples" NIE WYMADRZAJ SIE OCH I ACH.
Jakie wymądrzanie. Stwierdzam fakty. Powodzenia. :trzymasie:
damianz11 napisał/a:
Co muszę wiedziec do założenia prawidłowo pierscieni ?
:roll:
ale i tak powodzenia przy kapitalnym remoncie. :wink:
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 22:06   

Ten silnik co założyłem jest drugim silnikiem z Alleg.... . Już na początku były problemy z nim więc teraz zrobie z dwóch jeden. Z większeniem ciśnienia chodzi mi o powrót do stanu jak z fabryki. Mam nadzieję że ten wypalony drugi tłok nie zniszczył tuleji cylindra. (Jutro bedę mierzył tuleje) Tłok jest delikatnie wypalony z brzegu. Ciśnienie w nim to 16Barów z tego co pamiętam. Wszystkie momenty dokrecania itp. mam z sam naprawim R75.
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 22:14   

damianz11 napisał/a:
Ten silnik co założyłem jest drugim silnikiem z Alleg.... . Już na początku były problemy z nim więc teraz zrobie z dwóch jeden. Z większeniem ciśnienia chodzi mi o powrót do stanu jak z fabryki. Mam nadzieję że ten wypalony drugi tłok nie zniszczył tuleji cylindra. (Jutro bedę mierzył tuleje) Tłok jest delikatnie wypalony z brzegu. Ciśnienie w nim to 16Barów z tego co pamiętam. Wszystkie momenty dokrecania itp. mam z sam naprawim R75.


Pamiętaj tylko o kolejności dokręcania śrub
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 23:00   

damianz11 napisał/a:
Co muszę wiedziec do założenia prawidłowo pierscieni ?
Pierścienie zakładasz na tłok i rozmieszczasz tak aby przecięciem nie były w jednym miejscu. Następnie obsmarowujesz je czystym olejem i zakładasz zaciskacz do pierścieni. Wkładasz tłok ze ściśniętymi pierścieniami w tuleje i delikatnie popychasz czymś drewnianym lub gumowym np. trzonkiem młotka. Uważaj aby korbowód nie walnął w wał korbowy. Przy zakładaniu pierścieni na tłok zbytnio ich nie rozszerzaj aby nie popękały - delikatna robota. Zakładanie zaczynasz od dolnego pierścienia i idziesz po kolei do góry.
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 23:09   

Tak, tak w programie jest pokazana kolejność dokręcania srub.

Dzięki Apples.
Właśnie mi chodziło o te przerwy między nimi. Jutro zdam relacje w sprawie tej tuleji.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 23:10   

damianz11 napisał/a:
Tłok jest delikatnie wypalony z brzegu.
Pewnie od wtryskiwacza.
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 23:45   

Nie. Myślę że od turbo.

A teraz ciekawostka:
Jadę sobie autkiem. Pod maską nowe regenerowane turbo ,które sobie założyłem, zero luzów, autko nie kopiciło nie nic. Intercooler czysty i przewody, ja jestem zadowolony bo teraz pewnie nie bede pod maske zaglądać i myśleć o turbo, wybrałem się na jazde próbną. Silnik zagrzany, olej świerzy i w trasę. Jadę i sobie myślę że trzeba zobaczyć jak tam moja praca. Światło czerwone, pomarańczowe i spokojnie ruszam na jedynce potem dwójka i na trójce POWER do 3500rpm aż czułem że przednie koła tracą przyczepnąć i do ronda i nawrotka. Potem już jechałem normalnie i słyszałem że turbo dziwnie jęczy, ale przyszło mi do głowy że takie łożysko i nic nie poradzę. Na drugi dzień autko już tak dobrze nie szło. To co maska w gorę i patrzymy. Rura od IT cała zaolejona. Wirnik w turbo to ``wypluło`` dosłownie. I cała praca w psu w Ty....k

Teraz kupie turbo używane tylko sprawdzę czy nie ma minimalnych luzów. Kiedyś miałem w Mazdzie turbo regenerowane PORAŻKA też.
 
 
vwjacek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: ja to wiem....



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 14:33   

wypalony tłok,99% od niesprawnego wtryskiwacza,nikt nie wspomniał jakie są pasowania pierścieni,jak ma być spasowany tłok do tulei (bedzie wymieniany)jaki dopuszczalny luz pierścienia w rowku tłoka,pierścień przeważnie ma góre i dół trzeba o tym pamiętać przy montarzu,turbosprężarka ma mieć luz promieniowy(w skrucie-wirnik kręci sie na "poduszce olejowej"musi być miejsce na olej) nie może mieć luzu osiowego,koniecznie planowanie głowicy,docieranie gniazd zaworów,weryfikacja stanu prowadnic.
 
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 18:06   

Głowicy planować nie bede na 100%. (Tak, tak zaraz mi się przegrzeje silnik. Wiem )
W moim przypadku 99% to od turbo które lało olej w cylindry. Tyle na dzisiaj.

Jeszcze dodam że pierwszy cylinder jest minimalnie zjedzony. Wymienie oba.
 
 
vwjacek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 91
Skąd: ja to wiem....



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 19:03   

głowice powinno planować się po kazdym jej zdjęciu,i montować na nowych sróbach dociągając odpowiednim momentem oraz w przewidzianych przez producenta uszczelki etapach.
Robi się to aby uzyskać jej płaszczyznę w miejscu styku z uszczelka,rób jak uważasz nikt Ci przecież nie każe tego robić-pytałeś o sugestie wiec wspomniałem...za jakis czas napiszesz ze sie grzeje albo miesza płyn z olejem... :wink:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 19:13   

damianz11 napisał/a:
Głowicy planować nie bede na 100%.
I to błąd. Zrozumiałbym że nie chcesz ruszać zaworów i gniazd, ale że głowicy nie planujesz. Robisz go na sprzedaż?
damianz11 napisał/a:
W moim przypadku 99% to od turbo które lało olej w cylindry.
Jak wygląda kolektor dolotowy i chłodnica intercoolera?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT 190] Remont czy wymiana silnika?
Pucia Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Maj 24, 2019 14:12
slax
Brak nowych postów [MG ZT] Producenci części - remont silnika
gandi84 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Sie 06, 2012 21:33
gandi84
Brak nowych postów [R75] Kapitalny Remont Silnika - Fakty i Mity
keda Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Wrz 24, 2012 22:28
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Uszczelka czy remont silnika ? A może wymiana ?
yankes18 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Lut 28, 2019 20:07
mlodyolek
Brak nowych postów [R75] Wymiana silnika - CDT/CDTi
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 21 Czw Maj 07, 2009 20:07
kristohuliciu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink