Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Posiadam MG ZT 2.0CDTI i musze wymienic pierscienie tłokowe gdyz mam problem z niskiem cisnieniem, w szczegolnosci w drugim cylindrze.
Moje pytania:
1. Jak zakłada sie pierscienie tłokowe żeby to potem jeździło ?
2. Ile wytrzyma wał i panewki jak zrobię wiele wieksze ciśnienie w cylindrach ? (Jak sprawdzić)
3. Idzie sprawdzić jakoś przebieg auta ? (Po tulejach ?, jakieś wżery? )
Jak coś mi przyjdzie do głowy to dopiszę.
Dziękuje
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lut 28, 2012 10:42, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 19:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 91 Skąd: ja to wiem....
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 20:04
Bez urazy kolego ...obliczenia obliczeniami,remont moze i taniej...ale jeżeli pytasz o takie sprawy to wydaje mi się że nie dasz rady i całe te Twoje zabiegi skończą się i tak kupnem całego silnika...są jeszcze inne bardzo ważne kwestie przy remoncie,nawet ważniejsze niż sposób montażu pierścieni.
Są dwa wyjścia,kupić sprawny silnik albo remontować swój,jeżeli ma to być prawdziwy remont to nie tylko wymiana pierścieni...żadko kiedy przynosi to zamierzony efekt...i najważniejsza kwestia...dać to komuś kto ma o tym pojęcie i niezbędne przyrządy pomiarowe oraz narzędzia!!!
Co rozumiesz przez podniesienie ciśnienia? Czy chodzi Ci o doprowadzenie do Ciścnienia nominalnego dla tego silnika czy może o jego zwiekszenie powyżej?
Po oględzinach silnika nie można stwierdzić jego przebiegu... na zużycie jego wewnętrznych układów ma wpływ bardzo wiele czynnikow takich jak np. regularność wymian oleju,jego klasa,sposób "traktowania" silnika...
ja w samochodzie 2 razy robilem remont . Mianowicie w Smarcie F2 . SIlniki padają miedzy 80-100tys przebiegu . Generalnie trzeba wymienić pierścienie zawszę. To one puszczają olej .
Brał mi 1 litr na 500 km . Po wymianie pierścieni wszystko chodzilo bez problemu . Nie oplacało mi sie kupować silnika bo nikt nie dawał gwarancji w jakim jest stanie !
Generanie mozesz miec do wymiany panewki jeszcze badz uszczelniacze zaworów .
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Lut 05, 2011 12:03
kamil652, tylko żeby zrobić samemu remont silnika trzeba mieć jakieś pojęcie. damianz11 pyta o tak drobne kwestie, a co dopiero mówić o prawidłowym dokręceniu głowicy, korbowodów i prawidłowym wsadzeniu pierścieni aby ich nie połamać oraz prawidłowym założeniu łańcucha, itd.
damianz11 radzę zrób tak jak napisał vwjacek, chyba że masz mechanika z którym będziesz to robił.
Proszę "apples" NIE WYMADRZAJ SIE OCH I ACH.
Dzisiaj wyjąłem głowicę i drugi tłok mam do wymiany i turbo. Tłok jak by co to mam.
Teraz musze po kolei wyciągać tłoki i zmieniać pierścine. Co muszę wiedziec do założenia prawidłowo pierscieni ?
[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 16:01 ]
Dodam że robię jednak kapitalny remont.
Proszę "apples" NIE WYMADRZAJ SIE OCH I ACH.
Dzisiaj wyjąłem głowicę i drugi tłok mam do wymiany i turbo. Tłok jak by co to mam.
Teraz musze po kolei wyciągać tłoki i zmieniać pierścine. Co muszę wiedziec do założenia prawidłowo pierscieni ?
[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 16:01 ]
Dodam że robię jednak kapitalny remont.
przerażasz mnie trochę pytaniami... uważam że robisz dobrze bo z używkami to różnie bywa, masz kasę rób, będziesz zadowolony jak wszystko będzie grało, przy porządnym remoncie koszta na pewno będą większe jak używka ale masz bynajmniej satysfakcje i uczucie nowego motora pod maską. Polecam ci trochę przewertować Rave w dziale z silnikiem... lub jak masz zaprzyjaźniony warsztat zasięgnąć pomocy... posty to tylko teoria a kapitalny remont silnika to praktyka. Teoria z praktyką ma niewiele wspólnego... poszukaj moc dokręcania wszystkich śrub bo różnią się od golfa...
Cytat:
2. Ile wytrzyma wał i panewki jak zrobię wiele wieksze ciśnienie w cylindrach ? (Jak sprawdzić)
- nie polecam nic zwiększać.
Ps: Twój silnik rozbierałem i składałem od zera. Mam trochę uszczelek i pierdoł, jak z czymś będziesz miał problem pisz. Tylko na pw i konkretnie
Ten silnik co założyłem jest drugim silnikiem z Alleg.... . Już na początku były problemy z nim więc teraz zrobie z dwóch jeden. Z większeniem ciśnienia chodzi mi o powrót do stanu jak z fabryki. Mam nadzieję że ten wypalony drugi tłok nie zniszczył tuleji cylindra. (Jutro bedę mierzył tuleje) Tłok jest delikatnie wypalony z brzegu. Ciśnienie w nim to 16Barów z tego co pamiętam. Wszystkie momenty dokrecania itp. mam z sam naprawim R75.
Ten silnik co założyłem jest drugim silnikiem z Alleg.... . Już na początku były problemy z nim więc teraz zrobie z dwóch jeden. Z większeniem ciśnienia chodzi mi o powrót do stanu jak z fabryki. Mam nadzieję że ten wypalony drugi tłok nie zniszczył tuleji cylindra. (Jutro bedę mierzył tuleje) Tłok jest delikatnie wypalony z brzegu. Ciśnienie w nim to 16Barów z tego co pamiętam. Wszystkie momenty dokrecania itp. mam z sam naprawim R75.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Lut 05, 2011 23:00
damianz11 napisał/a:
Co muszę wiedziec do założenia prawidłowo pierscieni ?
Pierścienie zakładasz na tłok i rozmieszczasz tak aby przecięciem nie były w jednym miejscu. Następnie obsmarowujesz je czystym olejem i zakładasz zaciskacz do pierścieni. Wkładasz tłok ze ściśniętymi pierścieniami w tuleje i delikatnie popychasz czymś drewnianym lub gumowym np. trzonkiem młotka. Uważaj aby korbowód nie walnął w wał korbowy. Przy zakładaniu pierścieni na tłok zbytnio ich nie rozszerzaj aby nie popękały - delikatna robota. Zakładanie zaczynasz od dolnego pierścienia i idziesz po kolei do góry.
A teraz ciekawostka:
Jadę sobie autkiem. Pod maską nowe regenerowane turbo ,które sobie założyłem, zero luzów, autko nie kopiciło nie nic. Intercooler czysty i przewody, ja jestem zadowolony bo teraz pewnie nie bede pod maske zaglądać i myśleć o turbo, wybrałem się na jazde próbną. Silnik zagrzany, olej świerzy i w trasę. Jadę i sobie myślę że trzeba zobaczyć jak tam moja praca. Światło czerwone, pomarańczowe i spokojnie ruszam na jedynce potem dwójka i na trójce POWER do 3500rpm aż czułem że przednie koła tracą przyczepnąć i do ronda i nawrotka. Potem już jechałem normalnie i słyszałem że turbo dziwnie jęczy, ale przyszło mi do głowy że takie łożysko i nic nie poradzę. Na drugi dzień autko już tak dobrze nie szło. To co maska w gorę i patrzymy. Rura od IT cała zaolejona. Wirnik w turbo to ``wypluło`` dosłownie. I cała praca w psu w Ty....k
Teraz kupie turbo używane tylko sprawdzę czy nie ma minimalnych luzów. Kiedyś miałem w Mazdzie turbo regenerowane PORAŻKA też.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 91 Skąd: ja to wiem....
Wysłany: Nie Lut 06, 2011 14:33
wypalony tłok,99% od niesprawnego wtryskiwacza,nikt nie wspomniał jakie są pasowania pierścieni,jak ma być spasowany tłok do tulei (bedzie wymieniany)jaki dopuszczalny luz pierścienia w rowku tłoka,pierścień przeważnie ma góre i dół trzeba o tym pamiętać przy montarzu,turbosprężarka ma mieć luz promieniowy(w skrucie-wirnik kręci sie na "poduszce olejowej"musi być miejsce na olej) nie może mieć luzu osiowego,koniecznie planowanie głowicy,docieranie gniazd zaworów,weryfikacja stanu prowadnic.
Głowicy planować nie bede na 100%. (Tak, tak zaraz mi się przegrzeje silnik. Wiem )
W moim przypadku 99% to od turbo które lało olej w cylindry. Tyle na dzisiaj.
Jeszcze dodam że pierwszy cylinder jest minimalnie zjedzony. Wymienie oba.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 91 Skąd: ja to wiem....
Wysłany: Nie Lut 06, 2011 19:03
głowice powinno planować się po kazdym jej zdjęciu,i montować na nowych sróbach dociągając odpowiednim momentem oraz w przewidzianych przez producenta uszczelki etapach.
Robi się to aby uzyskać jej płaszczyznę w miejscu styku z uszczelka,rób jak uważasz nikt Ci przecież nie każe tego robić-pytałeś o sugestie wiec wspomniałem...za jakis czas napiszesz ze sie grzeje albo miesza płyn z olejem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum