Forum Klubu ROVERki.pl :: [45]Problem z odpaleniem Rozrusznik Stacyjka Coś innego?FILM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[45]Problem z odpaleniem Rozrusznik Stacyjka Coś innego?FILM
Autor Wiadomość
Hit 



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Wiskitki



Wysłany: Pon Lut 07, 2011 20:12   

miałem ten sam problem i u mnie był uszkodzony aparat w rozruszniku,
po porostu mechanik za mocno dokręcał główny przewód aku-automat i
przekręcił trzpień ponieważ jest on miedziany i miękki, ale wymienił go na swój koszt.
A u mojego kumpla poluzował się ten przewód i też nie łączył więc warto sprawdzić automat w
rozruszniku.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 07, 2011 20:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Pon Lut 07, 2011 20:55   

borek88,
U mnie objaw był taki że :
-czasem zkręcił zupełnie normalnie
-czasem zrobił obrót i cisza dopiero po kilku próbach kręcił
- czasem wcale się nie odzywał a po kilku przekręceniach kluczyka palił jak nówka.
Rozrusznik wprawdzie wymieniony został ale usterka pozostała, przeszło po czyszczeniu ilekkim podgięciu styków stacyjki. Spróbuję zrobić parę fotek i wstawię jutro. Może stacyjki mamy podobne to się przyda.
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 07, 2011 21:12   

charlee, oki to czekam póki nie odwiedzę mechanika to mogę to sprawdzić. czekam na foto bo objawy takie jak u mnie tyle ze u mnie to bardzo rzadko się zdarza
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lut 08, 2011 07:27   

Cześć Wszystkim
Mnie się wydaje, że to nie szczotki, miałem ten sam problem, winowajcą była "miedziana bieżnia"(po rozkręceniu rozrusznika, nie od strony szczotek tylko od drugiej strony), która miała wżery i podpalenia na swojej powierzchni, wyszlifowanie powierzchni wystarczyło do powrotu do normalnej pracy(już prawie rok).

Pozdrawiam!
 
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Wto Lut 08, 2011 17:28   

stcyjka - przypominam że to frelek
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 08, 2011 21:49   

to chyba inaczej wygląda w 45 ale jeszcze rozbiorę zobaczę
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Czw Lut 10, 2011 19:54   

Jak to najprościej sprawdzić? Miernik w rękę, odsłonić nakrętkę od alternatora (przykręcony nią jest czerwony kabel). Miernik na V DC, sondy podpinasz pod minus akumulatora , drugą do tej nakrętki i patrzysz czy po przekręceniu kluczyka pokazuje się napięcie. Jeżeli napięcie jest to stacyjka OK- padnięty rozrusznik. Napięcia nie ma-> padnięta stacyjka. Zamiast miernika możesz podłączyć żarówkę 12V. Żarówa będzie świecić jak będzie napięcie. Proste. Chociaż ja obstawiam stacyjkę, problem z immo, lub niedoładowany akumulator, ponieważ gaśnie wszystko na desce. U mnie nie gaśnie jak kręcę rozrusznikiem. Może w starszych R 45 było inaczej. Ale to już niech się wypowiedzą posiadacze, tylko najpierw niech sprawdzą...

Rozrusznik jest z tego co pamiętam między przepływomierzem a silnikiem, czyli po prawej stronie stojąc przed samochodem. U mnie była taka sytuacja, ze nakrętka od rozrusznika się poluzowała. Wystarczyło przeczyścić i skręcić (tylko nie za mocno) i wszystko wróciło do normy.
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 20:07   

borek88, a mi się wydaje, że problemem może być element rozrusznika a dokładnie styki miedziane i zwora elektromagnesu.
Wygląda to tak klik .
Uszkodzenie tego elementu elektromagnesu polega na nadpaleniu się tych styków co prowadzi do spadku napięcia na rozruszniku. Dłuższa eksploatacja uszkodzonych tych elementów prowadzi do uszkodzenia cewki elektromagnesu, co skutkuje całkowitym unieruchomieniem rozrusznika.
:wink:
A stacyjka, jak koledzy piszą to raczej mniej awaryjny element :roll:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 21:49   

azor77 napisał/a:
A stacyjka, jak koledzy piszą to raczej mniej awaryjny element

Wlasnie ze dosyc usterkowy, tez wymienialem przelacznik zaplonu w 25-tce. Na szrocie jak kupowalem drugi to od razu wiedzieli o co chodzi ,nawet mieli juz wymontowane (zwykle sam musze czesci wymontowac jak cos do jakiegos auta kupuje). :razz:
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 08:47   

keczu, a co w tym przełączniku się dzieje, że są z nim problemy?
Ja wnioskuje sobie, że tam mogą ewentualnie nie stykać styki które zbiegiem czasu się odginają i nie łączą, bo o wypaleniu chyba nie ma mowy ponieważ znikome obciążenie prądowe :roll:
keczu napisał/a:
(zwykle sam musze czesci wymontowac jak cos do jakiegos auta kupuje)


Ja też zwykle sam zajmuje się swoim R i jak do tej pory nie miałem z nim większych problemów :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Lut 12, 2011 10:47   

azor77 napisał/a:
Ja wnioskuje sobie, że tam mogą ewentualnie nie stykać styki które zbiegiem czasu się odginają i nie łączą, bo o wypaleniu chyba nie ma mowy ponieważ znikome obciążenie prądowe

Odginaja lub wycieraja ,nie wiem nie rozlozylem starego przelacznika na czesci,ale mam go gdzies to zobacze. Auto zapalalo jakis czas po kilku przekreceniach kluczyka, potem trzeba bylo zdjac obudowe kolumny i przegiac wiazkie zaraz za przelacznikiem. Autko mialem krotko bo od kolegi ,naprawilem kilka innych rzeczy i sprzedalem drugiemu koledze. Pozdr.
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Lut 13, 2011 17:23   

azor77 napisał/a:
borek88, a mi się wydaje, że problemem może być element rozrusznika a dokładnie styki miedziane i zwora elektromagnesu.
Wygląda to tak klik .
Uszkodzenie tego elementu elektromagnesu polega na nadpaleniu się tych styków co prowadzi do spadku napięcia na rozruszniku. Dłuższa eksploatacja uszkodzonych tych elementów prowadzi do uszkodzenia cewki elektromagnesu, co skutkuje całkowitym unieruchomieniem rozrusznika.
:wink:
A stacyjka, jak koledzy piszą to raczej mniej awaryjny element :roll:


Dokładnie to samo było uszkodzone(nadpalone) u mnie! :-]
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 14, 2012 21:50   

jednak były to te styki miedziane bo po roku przerwy znów mnie to dopadło
problem w tym ze nigdzie nie mogłem tego dostać i zjezdziłem cały Konin i nic jedynie cały rozrusznik po regeneracji...paranoja
dopiero elektro-mechanik w Słupcy mi sprzedał te dwa styki zworki niestety nie miał
gdzie wam udało się to kupić??
rozrusznik złożyłem i zamontowałem i póki co rozrusznik chodzi igła
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sty 14, 2012 22:06   

borek88 napisał/a:
jednak były to te styki miedziane bo po roku przerwy znów mnie to dopadło



Jedna z częstych usterek tego rozrusznika i dodatkowo cewka elektromagnesu.
Słuchaj starszych, dalej zajedziesz a mniej się narobisz :mrgreen:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 11:19   

nie narobiłem się więcej bo problem na praktycznie rok mnie opuścił i znów od kilku dni mnie męczył
rozebrałem i faktycznie widać ze to
problemem było to dostać
sklep specjalistyczny (rozruszniki i alternatory)
inter cars
gordon
i parę innych małych sklepików
części używane (jedynie cały rozrusznik który miał te blaszki w niewiele lepszym stanie)

dopiero same blaszki dostałem u ekektro-mechanika

tylko gdzie wy tą główną zworę dostaliście?? jaki koszt bo to bym dał rade wymienić na aucie
i ile z to daliście??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
michal93 



Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 1



Wysłany: Pon Gru 16, 2013 11:33   

Witam serdecznie, mam podobny problem do waszego a mianowicie,
rano jak ide odpalic mojego Rovera 45 Diesel to trzeba go dosyć długo kręcić aby odpalił po czym odpala, wczoraj będąc u znajomych wieczorem wyszedłem i chciałem pojechać do domu i stalo sie tak ze zdazylem zakrecic jeden raz przez chwile po czym przestal krecic, wylaczylem zapłon i od nowa ale niestety nic z tego w ogóle nie chciał juz krecic, kiedy wlaczylem swiatla to normalnie swiecily, zadnego przygaszenia swiatel nic, kontrolki rowniez normalnie sie palily tyle ze nie chcial kręcić, co jest przyczyna ?
Dzieki z odp.
 
 
przemek2045 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 43

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 17:10   

na poczatku sprawdz klemy odkrec, poczysc, popsikaj preparatem i skrec pożądnie, jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie cos z pradami na rozruszniku bądź w stacyjce styki, gdyby to były szczotki to by tak z dnia na dzien całkowicie nie padł.

P.S. Klemy poczyść dlatego bo miałem taki przypadek, prąd niby był, światla świeciły ale odpalić nie chciał, przyczyna była taka ze klema była ciut źle dopasowana.
_________________
Rover 45 2.0iDT 134km 297nm
Rover 416Si silnik hondy i automat 114km
 
 
liberoy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Kalisz



Wysłany: Nie Kwi 27, 2014 21:59   

Witam

Jako, że właśnie naprawiam rozrusznik u siebie (w sensie wymieniam te styki na rozruszniku) to może komuś się przyda http://allegro.pl/styki-e...4150204383.html
 
 
cwieta 



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 29



Wysłany: Wto Paź 21, 2014 10:20   

Bardzo irytująca przypadłość. U mnie pojawia się ten sam problem. zacznę od rozebrania stacyjki. Zrobię zdjęcia jak te "bebechy" wyglądają.
 
 
Finveg 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 51

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 24, 2016 19:53   

Cześć podbijam do tematu co by nie dublować:

Zauważyłem, że od jakiegoś czasu mój Roverek 45 1.8 PB+LPG dłużej kręci na rozruszniku niż zwykle (2-3 sekundy). Problem występuje na zimnym silniku, przy ponowym odpalaniu w niedługim czasie startuje od kopa.
Fura w ostatnim czasie miała zafundowane nowe świece, kable, aku, wymiana uszczelki pod głowicą + wszystkie dodatki, wszystkie filtry, rozrząd.

Gdzie może tkwić przyczyna?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problem z odpaleniem - film
idczakmateusz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Sty 24, 2014 16:52
idczakmateusz
Brak nowych postów [R 420 D 1997 r.] Stacyjka czy coś innego ??
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Gru 20, 2011 07:14
mirwin
Brak nowych postów [R420] Uszkodzony rozrusznik ? Film...
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Lip 24, 2013 16:03
barszczyk
Brak nowych postów [R45] Problem ze stacyjką
pawelbn89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Sie 19, 2016 08:26
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [416 Si] Problem ze stacyjką
larina Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Kwi 06, 2011 17:14
Pawel_416



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink