Wysłany: Nie Lut 20, 2011 18:05 [R75] Ogromne spalanie
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam!!! Jak się okazało mam problem a wpadłem na to zupełnie przypadkiem Jestem posiadaczem rovera 75 od ok 3 lat.
Od początku spalanie mojego samochodu po mieście wynosiło ok 16-18l.Od 2,5roku mam założony gaz a jego spalanie w mieście to 20-22l a trasa ok 14.
Cały ten czas myślałem ,że jest to normalne aż dzisiaj natknąłem się na temat o spalaniu gdzie ludzie piszą iż ich samochody palą nawet połowę mniej.Mam ciężką nogę ale bez przesady.
Z samochodem nie mam żadnych problemów poza silniczkami VIS-tylko to wychodziło jak kiedyś robiłem badanie komputerowe.Czym to może być spowodowane?
Dodam ,że po wymianie filtrów np.powietrza nigdy nie odczułem różnicy w spalaniu.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 20, 2011 18:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a jak to mogę rozpoznać???
Kiedyś na badaniu (dwukrotnie) wyszły takie błedy:
p1472
p1471
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 18:43 ]
według informacji z forum:
P1471 Electrodrive Fan 1 Operational Failure (Driver Side)
P1472 Electrodrive Fan 2 Operational Failure (Passenger Side)
tłumaczenie GOOGLE:
P1471 Electrodrive Fan 1 awarie (po stronie kierowcy)
P1472 Electrodrive Fan 2 awarie (po stronie pasażera)
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 19:03 ]
swoją drogą to szkoda ,że nie wiedziałem o tym spalaniu wcześniej bo zrobiłem samochodem 90 tyś to pewnie za różnice w paliwie kupiłbym drugi samochód
Chłopaki sam naprawiałem dwa komplety VIS, swoje i Zukowatego i oba komplety ożyły. Przeczytajcie te linki o naprawie: http://forum.roverki.eu/v...=493193#493193. Da się to naprawić bez specjalnych umiejętności. Zanim wydacie kupe złotówek warto spróbować, trzeba tylko dopilnować szczelności i bedzie ok. Chyba, że już kolektor ducha wyzionął, znaczy klapki połamane.... ale wtedy to słychać jak terkocza pod maską.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko co dokladnie zrobiles ? wymieniels te mikrostyki ?
Bo u mnie silnik dziala tylko mikrostyk nie styka .
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 19:28 ]
Wiem juz tylko porawiles luty ale niestety u mnie nie byly to przerwy na mocowaniu tylko zwyczajnie mikrostyk nie zwieral przy kliknieciu ..
Czy jestem wstanie zdjagnozowac uszkodzone klapki dolotu dotykiem ? da sie gdzies wlozyc reke ?lub palce ? lub cos pokrecic ?
Wiem juz tylko porawiles luty ale niestety u mnie nie byly to przerwy na mocowaniu tylko zwyczajnie mikrostyk nie zwieral przy kliknieciu ..
oprócz tego jeszcze wykąpałem wszystko w benzynie ekstrakcyjnej bo mi silniczki nie chciały kręcić.
Mikrostyki to pewnie chodzi o te czarne mikroprzełączniki. Jak ci padły to postaraj się o jakieś padnięte VISy i przelutuj z nich mikroprzełącznik, będzie taniej niż 5 stów na cały siłownik.
dzieju napisał/a:
Czy jestem wstanie zdjagnozowac uszkodzone klapki dolotu dotykiem ? da sie gdzies wlozyc reke ?lub palce ? lub cos pokrecic ?
Klapki zobaczysz jak zdejmiesz VISy, tą pojedyńcza z boku kolektora da sie wyjąć i wykąpać w benzynie a te pozostałe od drugiego siłownika to trzeba ręka poruszać i zobaczyć czy wszystko OK bo żeby je jakoś obejrzeć to by trza kolektor zwalić.
Fotka cięgna od drugiego siłownika trzeba tym cięgnem poruszać i sprawdzić czy chodzi i czy nie ma jakichś luzów itp.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Nie Lut 20, 2011 21:05, w całości zmieniany 1 raz
aha zapamiętajcie jak to wygląda po rozebraniu, jak są te klapki, żeby potem to złożyć jak było.
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 20:36 ]
tak te dwa czarne
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
I dokladnie jeden z tych 2 czarnych zwanych Mikrostyki ja mialem uszkodzony - on przez zebatke jest stykany i ma powodowac zwarcie jednak jeden z moich byl uszkodzony i powodowal opor w graniach 300ohm po wyplukaniu bylo 20ohm wiec jakos chodzilo ale teraz znalazlem chyba nowki zamienne bede sie bawil to dam znac czy pasuja te w moim watku o zamiennikach mikrostykow VIS
witajcie!!! Odkręciłem silniczek z tyłu i zobaczyłem na nim jak również i w kolektorze mnóstwo białej mazi-oleju? Czy to normalne?? Po rozebraniu silniczka okazało się ,że w środku też trochę tego jest a więc wyczyściłem benzyną ekstrak. oraz uszczelniłem pojemniczek.Styki były ok.Czy przyczyną niedziałającego silniczka może być mała ilość oleju w nim zawartego? (tzn.to ,że w ogóle on tam się znajduje)
Dzięki.Właśnie odkręciłem drugi i coś w nim grzechotało.Niestety-po rozłożeniu okazało się ,że ma połamane zaczepy od rolki silnik również jest odklejony.Ruszają się także czarne styki więc w tym wypadku już raczej tylko wymiana...:(
[ Dodano: Wto Lut 22, 2011 14:39 ]
ewentualnie jak ktoś z Wawy albo okolic miałby używkę do sprzedania to też chętnie kupię
Dzięki.Właśnie odkręciłem drugi i coś w nim grzechotało.Niestety-po rozłożeniu okazało się ,że ma połamane zaczepy od rolki silnik również jest odklejony.Ruszają się także czarne styki więc w tym wypadku już raczej tylko wymiana...:(
takie uszkodzenia znikąd się nie biorą. Połamany miałeś jak rozumiem ten VIS co śrubki od góry się wykręca? jeżeli tak to prawdopodobnie masz zatarte klapki (6 szt sterowane cięgnem) i jedyny ratunek dla nich to zdjąć kolektor i bardzo dobrze wypłukać benzyną może uda się je uratować ale jak sądzę kolektor masz do wymiany w całości bo to już raczej leczenie syfa pudrem. Poprostu tym autem trzeba tak jeździć żeby przekroczyć czasem 4k rpm żeby się ten VIS otworzył bo jak się zastanie to wtedy połamie silniczek i dupa zbita.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Będę musiał w takim razie go zrzucić i wyczyścić a jeżeli chodzi o jazdę tak aby się otworzył to myślę ,że dzieje się to praktycznie codziennie bo ja mam dosyć agresywny styl jazdy i lubię przycisnąć (oczywiście w granicach rozsądku).Dzięki za podpowiedź.
Witam, spalanie naprawdę bardzo wysokie. VIS może się przyczynić do wzrostu spalania ale nie w takim stopniu. Sprawdź soft komputera jak radzą Ci wcześniej, ponadto świece i przewody wysokiego napięcia. Sprawdź układ instalacji gazowej. Na pewno coś z nią nie tak...może to mieć związek z komputerem, wtryskiwaczami lub dyszami gazowymi. Spalanie w mieście przy ostrej jeździe powinno zamknąć się w 13,5 l a na trasie max 12l
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum