niestety braciakowi sie przedłużyło więc zamierzam się zabrać za to wsyztsko sam, powiedzcie mi tylko jedną zadadniczą rzecz jak ściągnąc dolną obudowe filtra powietrza z tego co zauwazylem jest chyba mocowany na wciski gumowe, - pomóżcie
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 20, 2010 18:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Podepne się pod temat jechałem wczoraj do domu miałem do przejechania 1200km po przejechaniu 800km stojąc w korku w słubicach zaczeło się dziać coś niedobrego ze skrzynią a mianowicie nie chciał przełączać biegów wyglądało to tak jakby brakowało oleju jak dawałem gazu to nie przełaczał dopiero jak odjołem troche gazu to zmienił bieg , doczłapałem się do warsztatu i wtedy przestał silnik wchodzić na wysokie obroty poprostu zachowuje się tak jakby coś go dławiło na wolnych pracuje normalnie a jak dodaje gazu to go dławi i gaśnie na domiar złego po dolaniu oleju do skrzyni zniknoł wsteczny i tak reszte drogi przebyłem na lawecie i niewiem co to się porobiło
Styki na dole pod filtrem były troche zabłocone poczyściłem i użyłem elektrosolu ale niestety po podłączeniu wszytskiego i odpaleniu Roverka - brak wstecznego przy przełączeniu na R czuć szarpnięcie ale dalej nic - chyba musze pojechać do jakiegoś mechanika
polećcie kogoś okolice KALISZA SIERADZA
pozdro
bez wstecznego EMIL
[ Dodano: Sob Sty 08, 2011 19:59 ]
Witajcie po dłuższej przerwie
widze, że mój temat umarł.
bylem u kilku "mechaników", ale nikt nie był mi w stanie pomóc jedyna rada to kupić drugą skrzynie i zrobić podmiake, znajomy mi zaproponował za 400-500 zeta podmianke skrzyń szukałem na allegro i znalazłem 2 dość blisko mnie pabianice 75 2.5 V6 2003r - 1400 PLN i druga kalisz 2.5 v6 automat 2002 r - 800 PLN .
moje pytanie czy będą pasować do mojego Roverka i czy ryzykować przekładkę, czy lepiej pojezdzić za mechanikiem, może i nawet do Nowego Miasta o ile PH JOWI wie w czym tkwi problem i jest go w stanie rozwiązać.
pozdro
Emil
a tak przy okazji jaki olej finalnie polecacie? czytałem w jednym z wątków, że jedni leją oryginalny ale podobno fachowcy od skrzyń polecają Dexron 6 bo podobno tańszy i lepszy ... ja mam 98tys przebiegu a olej nie był zmieniany więc się przymierzam do tematu tylko nie wiem, który olej zamawiać?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Mar 02, 2011 06:33
marecki6 napisał/a:
a tak przy okazji jaki olej finalnie polecacie? czytałem w jednym z wątków, że jedni leją oryginalny ale podobno fachowcy od skrzyń polecają Dexron 6 bo podobno tańszy i lepszy
uważam , że przy okresowj rutynowej wymianie powinno się wlać olej oryginalny Rovera.Trzeba pamiętać ,że w skrzyni Jatco wymianie podlega tylko połowa oleju ( około 4 l) i dolewanie innego oleju (o czym zpominają fachowcy) i robienie mieszanki olejów, kończy się naprawą skrzyni.Zmiana parametrów oleju , nie od razu ,ale za jakiś czas powoduje zakłócenia w pracy skrzyni ,no ale to auto klienta a nie fachowca.Można dyskutować o celowości zmiany gatunku oleju , ale przy wymianie całkowitej 8 l metodą dynamiczną , albo po naprawie skrzyni.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Mariusza na spocie jak mi to tłumaczył, ale powiedział że sa 4 biegi a "nadbieg" spina wszystkie sprzęgła/biegi razem i przekazuje całą moc bezpośrednio na koła.
Skrzynia biegów jest generalnie reduktorem, czyli prędkość obrotowa wałka wyjściowego jest mniejsza niż sprzęgłowego. Wtedy przełożenie jest >1. Jeżeli w skrzyni występuje choć jeden bieg o przełożeniu <1, wtedy bieg nazywa się biegiem nadbiegowym a skrzynię, skrzynią nadbiegową.
Zarówno skrzynia manualna jak i automatyczna w R75 jest skrzynia nadbiegową.
Manualna z silnikami benzynowymi ma 5 bieg nadbiegowy, z CDT 4 i 5 bieg.
W automatycznej 4 i 5 bieg jest nadbiegowym.
Jeżeli skrzynia posiada bieg z przełożeniem 1:1 (prędkość obrotowa na wyjściu i na wejściu jest równa), wtedy taki bieg nazywa się bezpośrednim.
Automat w R75 posiada konwerter czyli sprzęgło hydrokinetyczne, które wśród swoich zalet ma też wadę w postaci strat na mocy, traconej na mieszanie i sprężanie płynu. Aby zwiększyć sprawność układu, skrzynia jest wyposażona w sztywna blokadę mechaniczną aby spiąć konwerter. Blokada działa na wysokich biegach i w pewnych warunkach, odnośnie wartości i stabilności momentu obrotowego.
O ile wiem w R75, blokada działa na 3,4,5 biegu.
uważam , że przy okresowj rutynowej wymianie powinno się wlać olej oryginalny Rovera.Trzeba pamiętać ,że w skrzyni Jatco wymianie podlega tylko połowa oleju ( około 4 l) i dolewanie innego oleju (o czym zpominają fachowcy) i robienie mieszanki olejów, kończy się naprawą skrzyni.Zmiana parametrów oleju , nie od razu ,ale za jakiś czas powoduje zakłócenia w pracy skrzyni ,no ale to auto klienta a nie fachowca.Można dyskutować o celowości zmiany gatunku oleju , ale przy wymianie całkowitej 8 l metodą dynamiczną , albo po naprawie skrzyni.
dzięki, takiej konkretnej odpowiedzi oczekiwałem, zamawiam w takim razie w tomateam oryginalny olej rovera
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Mar 02, 2011 13:42
dzieju napisał/a:
Panowie powiedzieli ze do wymiany sa tarczki
a nie powiedzieli jaki wlali wcześniej olej ? bo to chyba poszły elementy cierne tarczek.Zużycie tarczek sprzęgłowych spowodowane jest najczęściej wysoką temperaturą oleju lub jego zaniżonym poziomem do wymaganego.
dzieju, 3500zł za robociznę???? Remont silnika R4 ze szlifami tyle kosztuję!
Porozmawiaj z llygasem. On się interesował tą sprawą i patrzył na ceny części. Wcześniej w tym temacie pisał właśnie że tarczki kosztują ok 500zł.
Panowie a czy mozecie mi wskazac dokladnie co powinienem zamowic do generalnego remontu skrzyni ?
Zupelnie sie nie znam a moze taniej mi wyjdzie jak zakupie sam czesci a oni tylko wymienia
Chodzi mi o to ze te linki to jest cala masa tarczek i kilka opisanych Jatco a ja nie wiem ktore ja mam i co dokladnie chodzi mi o komplet czesci do remontu skrzyni HELP .
[ Dodano: Czw Mar 03, 2011 10:53 ]
Wszystko ustawione
Znalazłem serwis zajmujący sie tylko automatami wykalkulowali koszty następująco .
- Montaż i demontaż - 500zl.
- Naprawa - 500zl.
- I części (pasek , tarczka ) - 500zl.
Plus ewentualnie elektrozawór bo 2 bieg wchodzi z lekkim puknięciem .
Filtr z uszczelka ...
Wiec kwota ma jakiś nie kosmiczny sens 2000zl. sie zmieszczą , omówiony jestem na PN tydzień czasy max robota ... dam panowie znać jak poszło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum