Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej-gdzie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej-gdzie?
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:12   

apples, wiem jakie ma zadanie filtr odmy, moim zdaniem nie ma co oszczędzać na takich rzeczach, ja od razu wywaliłem filtr sznurkowy, a prawdopodobnie jutro będę mył plastikowy filterek.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:16   

kris-tofer napisał/a:
apples, wiem jakie ma zadanie filtr odmy, moim zdaniem nie ma co oszczędzać na takich rzeczach, ja od razu wywaliłem filtr sznurkowy, a prawdopodobnie jutro będę mył plastikowy filterek.
Wolę mieć umyty filtr odmy niż przetoczone tarcze hamulcowe. :razz:

[ Dodano: Pią Wrz 17, 2010 22:16 ]
kris-tofer, nie rozkręcajmy dalej tematu bo nie ma sensu. Fajnie że masz nowy. Ja mam umyty i też jest OK. :wink:
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:21   

apples napisał/a:
Ja mam umyty i też jest OK. :wink:
to może nie dwumasa Ci stuka ;)
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:23   

Ja swojego R jak kupilem to najpierw powymienialem wszystko co trzeba na nowe a co mozna umyc umylem i teraz jestem pewien ze moge smigac bez obaw i nie patrzylem czy mi miarka wyskakuje czy nie.Zadnych filrtow papierowych czy z wlukniny (od odmy ) moim zdaniem sie nie myje bo to pozorna oszczednosc.Kupujac stary samochod zawsze wymienia sie wszystkie filtry i plyny.Odme kupilem z wkladem plastykowym od BMW stary szmaciany filtr wygladal jak zdechly kot i nawet przez glowe mi nie przyszlo zeby to cos wyprac, smigam juz kilka miesiecy i spokuj.Wyskrobac i umyc mozna egr a reszte sie wymienia
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:29   

kris-tofer napisał/a:
to może nie dwumasa Ci stuka
Diabli wiedzą co piszczy. :wink:

[ Dodano: Pią Wrz 17, 2010 22:26 ]
grota10 napisał/a:
pozorna oszczednosc.
Dlaczego pozorna?
grota10 napisał/a:
cos wyprac
Wyprać można skarpetki. :smile: Filtr się najpierw moczy w płynie, a potem wydmuchuje sprężonym powietrzem.
grota10 napisał/a:
Wyskrobac i umyc mozna egr a reszte sie wymienia
Trzeba było wymienić. Jak skrobiesz to mogą pozostać opiłki. Pozorna oszczędność. :grin:

Dlaczego oszczędzasz na czujniku klocków? :mrgreen:

Osobiście dbam bardzo o zawieszenie, opony i hamulce. Filtr odmy nawet jak będzie po umyciu do d... to nikomu krzywdy nie zrobi. Najwyżej będę miał wydatki. Jednak wiem jak umyłem i się nie obawiam ze mi coś się rozwali w silniku z tego powodu.
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:43   

pozorna bo mozna sobie zajezdzic turbinke lub silnik a to juz nie kosztuje 150 zet. Co do skrobania to zalezy jak kto skrobie.Mi opilki nie leca bo skrobie tylko gruby nagar a nie aluminium czy z czego to jest a reszte myje. Nie chce sie sprzeczac dbam o swoje R dlatego tak robie.Inni moga inaczej.Znam goscia ktory oszczedzal na pasku rozrzadu ,kosztowalo go to 5000 zet.Moze to zle porownanie
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 21:57   

grota10 napisał/a:
pozorna bo mozna sobie zajezdzic turbinke lub silnik a to juz nie kosztuje 150 zet.
Dlatego trzeba dobrze umyć i też będzie OK. :wink:
grota10 napisał/a:
Nie chce sie sprzeczac
Ja tym bardziej. To co uważam już napisałem i wyjaśniłem.
grota10 napisał/a:
dbam o swoje R dlatego tak robie
Ja też. Dlatego już tyle wymieniłem, wyczyściłem i naprawiłem.

Miłego wieczoru. :smile:
Pozdrawiam
apples
 
 
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 22:44   

Nie ma co robić wycieczek osobistych bo ktoś już dostał w tym temacie po kartce :mrgreen:

Jestem ciekaw ile osób znacie, które nie wymieniły filtra i wiazało się to u nich z poważnymi wydatkami.( co zatkanie filtra powoduje wiemy). Bo jeśli chodzi o oszczędność na pasku to znam kilka przypadków.

Doświadczenia każdy ma inne tak jak i rady.( to samo dotyczy różnych branży).
 
 
rav8409 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: goleniów



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 23:01   

Cytat:
Pamiętać należy aby nie uszkodzić plastikowych końcówek na wtryskach. Ja wyjmowałem korpus z filtrem zdejmując plastiki tylko z dwóch wtrysków( wyjąć metalowe zawleczki i delikatnie podważyć nożykiem plastikowe końcówki wtrysków przy jednoczesnym ciągnięciu druga ręką w górę. NIC NA SIŁĘ)


Czy moze ktos napisac dokladniej, co trzeba odkrecic i jak sie dostac do tego filtra bez uszkodzenia..nigdy tego nie robilem i troche sie boje ze cos przeocze, akonsekwencje moga byc kosztowne..??
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 19, 2011 00:07   

Zdejmujesz plastikową pokrywę silnika i masz odmę pomiędzy wtryskami a filtrem paliwa.
Aby wyjąć odmę, musisz zdjąć przewodody paliwowe, Krućcce są zabezpieczone zawleczkami drucianymi, potem ostrożnie do góry, bez szarpania. Są plastikowe i można je połamać.

http://tuning-diesels.com/75Zt/R75serv.htm#SM
 
 
strumyk1977 



Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 12
Skąd: Głogów



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 13:06   

Witam. Przymierzam się do wymiany całej odmy w R75 CDT (116 KM). Dzwoniłem dzisiaj do BMW i chciałem kupić odmę o nr 11 12 7 799 224 (nowy typ z plastikowym wkładem) do silnika M47N lecz sprzedawca powiediał, że nie będzie pasować do mojego silnika. Podobno R75 z silnikiem CDT (BMW M47) ma odmę z filtrem filcowym i ten plastikowy nie pasuje. Proszę o podpowiedź jak to jest z tym filtrem odpowietrzania skrzyni karbowej- czy ten nowy typ pasuje do słabszego silnika czy nie?Dzięki :???:

[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 13:06 ]
Rowan, Witam. Przymierzam się do wymiany całej odmy w R75 CDT (116 KM). Dzwoniłem dzisiaj do BMW i chciałem kupić odmę o nr 11 12 7 799 224 (nowy typ z plastikowym wkładem) do silnika M47N lecz sprzedawca powiediał, że nie będzie pasować do mojego silnika. Podobno R75 z silnikiem CDT (BMW M47) ma odmę z filtrem filcowym i ten plastikowy nie pasuje. Proszę o podpowiedź jak to jest z tym filtrem odpowietrzania skrzyni karbowej- czy ten nowy typ pasuje do słabszego silnika czy nie?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 14:05   

strumyk1977, będzie pasować. Nie ważne, czy to CDT czy CDTi, filtr jest ten sam.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Mar 08, 2011 15:29   

strumyk1977 napisał/a:
silnikiem CDT (BMW M47)

Silnik w R czyli CDT/CDTi, to nie jest M47, tylko M47R :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
maciej.s 



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Maj 20, 2012 10:25   

witam,
czy 11127799224 i 11127799225 to to samo?
jeśli nie to czym się różnią i czy będą pasować do naszego R?

np. http://allegro.pl/separat...2346701294.html

zdołałem się dowiedzieć że 11127799225 jest do silnika M57N
http://www.realoem.com/bm...eur=1&details=1
:???:
Proszę o pomoc
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 01, 2013 18:26   

Mam pytanie do tych którzy wymieniali filtr na ten plastikowy, czy ktoś z Was czyścił już go? Jeśli tak,to czym i jak wyglądał był mocno brudny? Poci mi się przewód z turbo i muszę albo wyczyścić ten plastikowy na który wymieniłem lub kupić nowy, MaReK radzi mi żebym wrócił do starego filcowego.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
piotrek1000 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 253

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 01, 2013 19:56   

Zrobiłem na tym plastikowym z 60 tysięcy, w tym czasie 2 razy do niego zaglądałem i co najwyżej był na nim delikatny osad. Turbo suche, jednak zastanawia mnie fakt że turbo dość głośno gwizda. Czy w waszych R też słychać wyraźny gwizd przy otwartym oknie (przy zamkniętym u mnie nic nie słychać). Dodam że mam chwilowo ściągniętą płytę z pod silnika.
_________________
Był: Mercedes W124 300CE, Rover 75, 45,Jest Lexus ES330, Mitsubishi Pajero Pinin, Volvo V
50 t5
 
 
lukasz-89 



Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 57

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 02, 2014 21:26   

witam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Filrt odmy, filtr skrzyni korbowej, pomocy
gandi84 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lip 25, 2013 19:27
gandi84
Brak nowych postów [R75] Filtr odpowietrzenia skrzyni koprbowej - Odma
21matys Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Kwi 29, 2011 08:22
apples
Brak nowych postów [R75] Filtr odpowietrzenia korbowodu (filtr odmy)
Orint Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Maj 19, 2012 08:43
Orint
Brak nowych postów [R75] Odpowitrzenie skrzyni korbowej KV6
autko po wymianie uszkodzonego silnika, potrzebne zdjecie ktoredy ida przewody podcisnieniowe
markla Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 26, 2015 13:02
tomek92k2
Brak nowych postów [R75] Olej do automatycznej skrzyni biegów i filtr
MariuszK Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Maj 16, 2018 21:54
columbus73



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink