Wysłany: Czw Mar 24, 2011 18:40 [R416] Gdzie kupie taką śrubę???
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam wszystkich.
Potrzebuje kupić dwie śruby do wahacza poprzecznego tył, ale nigdzie nie mogę takowej znaleźć.
Na rys.1 śruba jest oznaczona numerem 17
Pytania:
1. Gdzie można taką śrubę dostać???
2. Czy mogę zastąpić tą śrubę inną o tych samych wymiarach.
3. Jaki jest wymiar tej śruby (skok gwintu, rozmiar, i twardość śruby)
Dziękuję za pomoc.
_________________ R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 24, 2011 18:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Czw Mar 24, 2011 19:23
tommyyogi napisał/a:
1. Gdzie można taką śrubę dostać???
2. Czy mogę zastąpić tą śrubę inną o tych samych wymiarach.
3. Jaki jest wymiar tej śruby (skok gwintu, rozmiar, i twardość śruby)
1.Najpewniej na szrocie, zdemontowac z innego R.
2.Wymiary to jedno, a twardość śruby to drugie. Zerknij czy nie ma ona ozn. twardości na łbie i jak Ci sie uda znaleźć w jakims śrubeksie identyczną: wymiar i twardość to jak najbardziej tak.
3.Jedyny sposób to mieć org. i pomierzyć.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Czw Mar 24, 2011 19:43
Po co Ci o 1cm dłuższe
Nacięcia są nieważne, 2 tygodnie temu miałem rozebrane przednie zawieszenie na czynniki pierwsze, tam są identyczne śruby, ale nigdzie nie było jakiegokolwiek wielowpustu na te wycięcia.
Ja Ci radzę tak: sprawdź twardość- to ważne, i poszukaj w sklepie ze śrubami, gwint powinien być ciut drobniejszy od metrycznego
Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Czw Mar 24, 2011 20:03
tommyyogi napisał/a:
Najchętniej bym taką dokupił o tych samych wymiarach i twardości ale zastanawia mnie tylko to czy potrzebne są te nacięcia poprzeczne na śrubie?
Te poprzeczne nacięcia są po to żeby zapobiec zapieczeniu się śruby w tulei metalowo gumowej. W praktyce i tak się zapieka. Założysz śrubę bez tego to tez będzie OK, najważniejsze żeby była to śruba atestowana o określonej twardości.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Czw Mar 24, 2011 20:29
Też o tym pomyślałem jak to rozebrałem, więc przy składaniu dałem tam cienką warstwę smaru grafitowego, żeby w przyszłości było łatwiej. Ale o dziwo śruba była nie zapieczona- poszła lekko i była jakimś bezbarwnym tłuszczem pociągnięta.
Jugol, Tommiemu potrzebna jest dłuższa bo chce zamontować tylną dolna rozpórkę zapinająca tylne zawieszenie
Tylko że ta śruba łączy wahacz poprzeczny z wzdłużnym.
8.8 będzie za miękka. W zawieszeniu na ogół stosuje się 10,8 ale widziałem że ludzie wsadzają też 12,8. Ja do mocowania stabilizatora użyłem 10,8.
A na śrubie przynajmniej u mnie nie ma oznaczeń twardości. Dziś grzebałem w tamtych okolicach i łepek jest bez jakichkolwiek oznaczeń.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Remi55, tylko czy rozpórka z takim mocowaniem cokolwiek daje. Na chłopski rozum mało jeśli w ogóle coś daje bo to mocowanie do śruby jest tak cienkie że całość i tak pracuje.
W hondach robią ASR`y które odpowiadają za lepsze usztywnienie tego miejsca oraz miejsce montażu grubszego stabilizatora tylnego żeby nie rozerwał karoserii.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
To po co jemu dłuższa śrubę Ja mam tez dolna rozpórkę ale orig. śruba wystarcza żeby przykręcić
Niestety do mojej rozpórki obecna śruba była za krótka dlatego szukam dłuższej o 10mm.
Poza tym jak patrzyłem na moje śruby to nie mają zadnego zapasu. Możliwe ze juz ktoś coś wcześniej wymieniał.
_________________ R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 21:28 ] tommyyogi, Zapasu na śrubie jest jakieś 5mm bo łepek wystaje z gwintu
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 21:30 ]
Aha nie wiem czy te śruby nie są takiej samej lub dłuższej długości jak te co sie przykręca mocowanie poduszki górnej w Dieslu bo takie jeszcze mam Mógł bym tobie wysłać
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Chlopaki czytam ten temat i jako inzynier budownictwa az mnie w oczy kłuje jak piszecie o jakiejs twardosci sruby i miekkosci.
Oznaczenia 5.8, 8.8 czy inne to NIE sa twardosci!
To sa klasy srub! Dokladniej rzecz ujmujac pierwsza cyfra odpowiada za granice wytrzymalaosci na rozciaganie a druga odnosi sie do granicy plastycznosci.
Dla przykladu, sruba klasy 5.6
Pierwsza lcyfra 5 oznacza 500MPa wytrzymalosci na rozciaganie (Rm=5x100MPa=500MPa)
Druga cyfra odniesiona jako dziesiata czesc procentu wyznacza granice plastycznosci stali w zaleznosci od Rm
Re=60%Rm=0,6*500MPa=300MPa (60% bo klasa 5.6)
Prosze uzywajcie poprawnych okreslen klas wytrzymalosci srub. Bo miekkosc i twardosc nie ma tu nic do rzeczy. Na coz nam twarda a malo wytrzymala sruba?
[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 21:33 ]
Wnoszac cos do tematu, kup normalna srube jaka tam jest M10 czy M12 (na zdjeciu nie widac jaka to jest) najwyzej gwint w gornej czesci opierdziel fleksem i skrecaj.
Numerem klucza sie nie sugeruj. Tak samo ja kupowlaem ostatnio do silnika M6-tki, ktore w R sa na klucz 8, a ja dostalem na 10. No chyba, ze masz dobry sklep metalurgiczny w okolicy, w ktorym dobierzesz idealna srube
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Czw Mar 24, 2011 21:34
No popatrz faecd, 20 lat ze ślusarką mam do czynienia i cały czas myślałem, że chodzi o twardość , ale jak mówią człowiek całe życie się uczy, a i tak głupi umiera Dzięki za fachową radę
faecd, nie wszyscy są inżynierami budownictwa jak Ty i niektórzy mogą nie wiedzieć co oznacza każda z poszczególnych cyfr. Dla mnie jak i dla innych śmiertelników każdy wie o co chodzi pisząc 8.8 lub 10.8
Dzięki za wykład dt oznaczeń śrub. Będziemy się stosować.
_________________ R.I.P Historia Rovera zakończona i nigdy więcej nie chcę jej powtarzać.
RoVeR 416 Si '96
faecd, Racja co piszesz ale jakość oznacza ile ta śruba wytrzyma, czyli na chłopski rozum dla innych
Ja to znam jako, jeszcze Pan Ing. nie jestem
10.8
fy,b= 80kN/cm^2 czyli na rozciaganie wytrzymuje 8ton na 1cm^2 TO jest tez granica gdzie jak się do tylu śruby naciągnie wróci z powrotem na swoje poprzednia długość
fu,b= 100kN/cm^2 to jest granica gdzie się maksymalnie rozciągnie i to swojej plastyczności juz nie wróci i przy wiekszym obciążeniu sie urwie.
BTW w Polsce się używa MPa
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum