Wysłany: Pon Mar 21, 2011 07:21 [R75] Uszkodzona osłona przegubu.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam! Mam dziurawą manszetę prawego przegubu. Podczas jazdy wyrzucany jest smar. Czy wie Ktoś jaka będzie pasowała od innego auta? Do rovera na allegro są tylko całe komplety manszeta, przegub, smar. Co myślicie o tym... http://moto.allegro.pl/li...al&category=620
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 18:24, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 21, 2011 07:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Spróbuj AD7 408216 do seata toledo, takie oznaczenie miałem na paragonie. Jest około 1 cm dłuższa, ale ja z tym jeżdżę. Otwory na piastę i ten wąski są takie same.
Jeśli chodzi o AD to katalog osłon premium podaje AD7P 100423
(są to osłony uniwersalne o wiele bardziej elastyczne, mozna je zakładać bez rozpinania przegubu)
dziękuję za porady. Kupiłem w AD ten uniwersalny.
Gdyby ktoś miał podobny problem to napiszę jak wymienić osłonę przegubu:
1. Należy wyjąć zaślepkę z felgi, za nią ukryta jest nakrętka piasty. Aby
wyjąć zaślepkę bez jej uszkodzenia należy odkręcić koło i wybić
ją delikatnie od tyłu.
2. W celu odkręcenia śruby najpierw ją odbezpieczamy(frezowana oś przegubu
ma wtok, w który wbija się kołnierz nakrętki) podwadzając śrubokrętem lub
innym płaskim narzędziem.
3. Zakładamy koło dokręcając tymczasowo 3 śrubami, opuszczamy z lewarka.
W otwór po dekielku zakładamy klucz nasadowy 32 (pasowny aby nie zepsuć nakrętki)
i odkręcamy (normalny gwint), najlepiej pobijając klucz młotkiem, nakrętka zazwyczaj
bardzo mocno trzyma.
4. Po odkręceniu zdejmujemy koło, następnie odkręcamy dolny sworzeń wahacza przy
zwrotnicy, wybijamy wahacz i delikatnie wybijamy przegub odciągając Macpherson.
5. Zdejmujemy opaski z osłony przegubu, zsuwamy osłonę w kierunku silnika, w tym
momencie dobrze jest wyczyścić przegub ze smaru aby nie brudzić auta, narzędzi itd.
6. Zniszczoną osłonę można usunąć z półosi nożem aby łatwiej zdemontować przegub.
7. Zdjęcie przegubu z półosi nie należy do trudnych, pod warunkiem że wiemy jak to
zrobić:) "przegub powinien być wyprostowany, na półosi znajduje się "gumowy
odważnik" który można zaprzeć o drążek stabilizatora, ciągnąc za przegub do siebie
uderzamy energicznie młotkiem(nie młoteczkiem, nic nie pęknie) w jego obudowę
(od strony silnika) i przegub zeskakuje (nie jest to przegub z pierścieniem
rozprężnym który należy pod wadzić np śrubokrętem, " na półosi (wewnątrz przegubu)
jest wtok na który założony jest pierścień zabezpieczający", przegub po prostu zbijamy
z półosi bez żadnego odbezpieczania)
8. Wszystko czyścimy, zakładamy nową osłonę na półoś, do przegubu wciskamy smar
(specjalny do przegubów), zakładamy przegub pobijając młotkiem.
9. Kolejny etap to zakładanie opasek na osłonę(są to opaski które zaciska się obcęgami)
Należy założyć je starannie aby osłona przylegała szczelnie do półosi oraz do przegubu.
10. Przegub włożyć w piastę.
11. Zakręcić sworzeń wahacza!
12. Pamiętajcie aby po zakręceniu nakrętki 32 (piasta) zabezpieczyć ją (zagiąć w miejscu
wtoku) "ja zrobiłem tak, założyłem koło, dociągnąłem mocno nakrętkę, zdjąłem koło,
zabezpieczyłem nakrętkę w miejscu wtoku i założyłem ponownie koło.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Pawel84 Czw Kwi 07, 2011 06:28, w całości zmieniany 4 razy
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Mar 24, 2011 14:31
Pawel84 napisał/a:
zakładamy klucz nasadowy 32 (pasowny aby nie zepsuć nakrętki)
Najlepsza jest długa nasadka.
Pawel84 napisał/a:
dociągnąłem mocno nakrętkę,
350Nm
Pawel84, opis wrzucę do Workshopa, a osłonę dodam do tematu części. Osłony pasują jeszcze od: Mazda GG03-22-530, MITSUBISHI MR911162, NISSAN 39241-AW326, OPEL 1603259, KIA 0K01222530
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 08:34
Warager napisał/a:
Więc to prawda, że można przerobić R75 na 4x4?
Na samolot również
P.S.
Oświadczam
Nie mam żadnego 4x4, nie wymieniłem żadnych osłon przegubów, a numery które podałem są tylko numerami katalogowymi pod jakimi występuje osłona przegubu pasująca do R75.
dziękuję za porady. Kupiłem w AD ten uniwersalny.
Gdyby ktoś miał podobny problem to napiszę jak wymienić osłonę przegubu:
1. Należy wyjąć zaślepkę z felgi, za nią ukryta jest nakrętka piasty. Aby
wyjąć zaślepkę bez jej uszkodzenia należy odkręcić koło i wybić
ją delikatnie od tyłu.
2. W celu odkręcenia śruby najpierw ją odbezpieczamy(frezowana oś przegubu
ma wtok, w który wbija się kołnierz nakrętki) podwadzając śrubokrętem lub
innym płaskim narzędziem.
3. Zakładamy koło dokręcając tymczasowo 3 śrubami, opuszczamy z lewarka.
W otwór po dekielku zakładamy klucz nasadowy 32 (pasowny aby nie zepsuć nakrętki)
i odkręcamy (normalny gwint), najlepiej pobijając klucz młotkiem, nakrętka zazwyczaj
bardzo mocno trzyma.
4. Po odkręceniu zdejmujemy koło, następnie odkręcamy dolny sworzeń wahacza przy
zwrotnicy, wybijamy wahacz i delikatnie wybijamy przegub odciągając Macpherson.
5. Zdejmujemy opaski z osłony przegubu, zsuwamy osłonę w kierunku silnika, w tym
momencie dobrze jest wyczyścić przegub ze smaru aby nie brudzić auta, narzędzi itd.
6. Zniszczoną osłonę można usunąć z półosi nożem aby łatwiej zdemontować przegub.
7. Zdjęcie przegubu z półosi nie należy do trudnych, pod warunkiem że wiemy jak to
zrobić:) "przegub powinien być wyprostowany, na półosi znajduje się "gumowy
odważnik" który można zaprzeć o drążek stabilizatora, ciągnąc za przegub do siebie
uderzamy energicznie młotkiem(nie młoteczkiem, nic nie pęknie) w jego obudowę
(od strony silnika) i przegub zeskakuje.
8. Wszystko czyścimy, zakładamy nową osłonę na półoś, do przegubu wciskamy smar
(specjalny do przegubów), zakładamy przegub pobijając młotkiem.
9. Kolejny etap to zakładanie opasek na osłonę(są to opaski które zaciska się obcęgami)
Należy założyć je starannie aby osłona przylegała szczelnie do półosi oraz do przegubu.
10. Przegub włożyć w piastę.
11. Zakręcić sworzeń wahacza!
12. Pamiętajcie aby po zakręceniu nakrętki 32 (piasta) zabezpieczyć ją (zagiąć w miejscu
wtoku) "ja zrobiłem tak, założyłem koło, dociągnąłem mocno nakrętkę, zdjąłem koło,
zabezpieczyłem nakrętkę w miejscu wtoku i założyłem ponownie koło.
Pozdrawiam
A co z zabezpieczeniem piasty na półosi? W Twoim roverku nie ma takiego?
Słuszna uwaga...to najważniejsze w całym demontażu przegubu a ja o tym zapomniałem napisać. Dopisałem na czerwono...
Warto trochę się pogimnastykować i dobrać zabezpieczenie nowe jak nie pasuje z kompletu dołączonego do osłony gumowej , mimo, że stare niby jest ok, ja to olałem przy wymianie osłony , ale na szczęście opaska się poluzowała i postanowiłem ogólnie sprawdzić jak to wszystko wygląda, okazało się że stare zabezpieczenie pękło na pół i jeździłem na połowie...
Nie chcę nawet pisać, co się może stać z ząbkami na półośce jeśli zabezpieczenie przestanie trzymać w czasie jazdy... + holowanie.
Pozdrawiam
Jeszcze jedno, pasuje też przegub od skody fabii, numeru nie pamiętam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum