Wysłany: Sob Mar 26, 2011 23:17 [R75] Problem z parktronikiem
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
witam mam problem z parktronikiem po włożeniu wstecznego cały czas słychać jednostajne pik pik pik ruszam do przodu a pik pik pik cały czas słychać dopiero jak zgaszę i ponownie odpalę na luzie pikania nie ma dopóki nie wrzucę wstecznego . na wstecznym nawet jak dojeżdżam do przeszkody częstotliwość pikania nie zmienia się cojest nie tak?
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Maj 19, 2011 08:23, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 23:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po pierwsze sprawdź połączenia w kufrze. Jeśli masz zmieniarkę, to może być przez nią puszczony kabel. U mnie tak było, wysunęła się lekko i miałem taki objaw.
Druga sprawa, to być może któryś z czujników trafił szlag, a może jest na którymś z nich jakiś syf. Kiedyś zaschło mi błoto i miałem taki objaw.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
zmieniarki nie mam a czujniki wydają się być czyste auto myte średnio co dwa tygodnie myjką ciśnieniową problem ten występuje od chwili zakupu czyli prawie rok gdy przykładam palec do czujników czuć że wszystkie działają
Zacząłbym od sprawdzenia przewodów idących po prawej stronie kufra, aż za zderzak. Później jeśli nie ma w pobliżu komputer, rozpocząłbym poszukiwanie uszkodzonego czujnika/ów. Wystarczy jeden uszkodzony czujnik i taki objaw piszczenia będzie.
Do systemu czujników można się dostać bez konieczności posiadania T4.
Sam dobierałem się zestawem diagnostycznym od BMW.
Można włączyć/wyłączyć moduł, sprawdzić działanie wszystkich czujników, ustawić odległość od przeszkody.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
sprawdź tykanie czujnika, tam sie nie ma co psuć, jak czujnik nie bedzie pykał to znaczy że robi zwarcie i sprawdz komputer bo częste mycie skraca życie a tam lubi przeciekać na kompa przez listwy chromowane i reflektor
Dziwne. Mnie się trafiła sztuka nie działająca Nie było zwarcia, po prostu komputer jej nie widział. Zamieniłem na inny i śmiga. Mój po podpięciu pod inne auto też nie działał.
Dzisiaj na spocie zastanawialiśmy się, jak się sprawdza czujnik parkowania na "palec"
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
gdy jest wrzucony wsteczny i delikatnie dotkniemy opuszkiem palca czujnika wyrażnie czuć pulsowanie to tyle jeżeli chodzi o sprawdzanie palcem a jeżeli chodzi o sprawdzanie słuchem to wszystkie czujniki cykają
Dziwne. Mnie się trafiła sztuka nie działająca Nie było zwarcia, po prostu komputer jej nie widział. Zamieniłem na inny i śmiga. Mój po podpięciu pod inne auto też nie działał.
Dzisiaj na spocie zastanawialiśmy się, jak się sprawdza czujnik parkowania na "palec"
no dlatego mówię że nie ma się co popsuć, masz wiązkę komputer i czujniki, więc układ prosty jak budowa cepa. Czujniki cykają, jak nie działa to nie cyka, więc jak cykają to się sprawdza wiązkę i kompa. To tak jak z nieświecącą żarówką, tyle samo możliwości
sprawdź tykanie czujnika, tam sie nie ma co psuć, jak czujnik nie bedzie pykał to znaczy że robi zwarcie i sprawdz komputer bo częste mycie skraca życie a tam lubi przeciekać na kompa przez listwy chromowane i reflektor
Się podłączę do romowy
A który komputer masz na myśli, ten co się znajduje w podszybiu gdzie jest filtr kabinowy czy gdzieś z tyłu jest komp od parktronica??
U mnie jest tak że jak włączę wsteczny to pojawiają się rozmaite cyfry na wyświetlaczu. Raz z lewej strony raz z prawej a czasem po obu. Przeważnie 00000 się wyświetla. Podejrzewam że to jakieś zwarcie bo jak jest cieplej i sucho to mniej się to pojawia niż jak było zimno.
Jescze jedno; czemu tak jest że jak jest lato i gorąco to po wrzuceniu wstecznego słychać głośno działalnie parktornica a jak zimno to prawie niesłyszalne?
sprawdź tykanie czujnika, tam sie nie ma co psuć, jak czujnik nie bedzie pykał to znaczy że robi zwarcie i sprawdz komputer bo częste mycie skraca życie a tam lubi przeciekać na kompa przez listwy chromowane i reflektor
Się podłączę do romowy
A który komputer masz na myśli, ten co się znajduje w podszybiu gdzie jest filtr kabinowy czy gdzieś z tyłu jest komp od parktronica??
U mnie jest tak że jak włączę wsteczny to pojawiają się rozmaite cyfry na wyświetlaczu. Raz z lewej strony raz z prawej a czasem po obu. Przeważnie 00000 się wyświetla. Podejrzewam że to jakieś zwarcie bo jak jest cieplej i sucho to mniej się to pojawia niż jak było zimno.
Jescze jedno; czemu tak jest że jak jest lato i gorąco to po wrzuceniu wstecznego słychać głośno działalnie parktornica a jak zimno to prawie niesłyszalne?
kompa masz w bagażniku nad kołem, odciągnij wykładzinę i zobaczysz, sprawdź dobrze czy gdzieś Ci go woda nie zalewa... najlepiej wiaderko, woda i lejemy powoli, większości gdzieś tam cieknie ale rzadko kto tam zagląda
sprawdź tykanie czujnika, tam sie nie ma co psuć, jak czujnik nie bedzie pykał to znaczy że robi zwarcie i sprawdz komputer bo częste mycie skraca życie a tam lubi przeciekać na kompa przez listwy chromowane i reflektor
Się podłączę do romowy
A który komputer masz na myśli, ten co się znajduje w podszybiu gdzie jest filtr kabinowy czy gdzieś z tyłu jest komp od parktronica??
U mnie jest tak że jak włączę wsteczny to pojawiają się rozmaite cyfry na wyświetlaczu. Raz z lewej strony raz z prawej a czasem po obu. Przeważnie 00000 się wyświetla. Podejrzewam że to jakieś zwarcie bo jak jest cieplej i sucho to mniej się to pojawia niż jak było zimno.
Jescze jedno; czemu tak jest że jak jest lato i gorąco to po wrzuceniu wstecznego słychać głośno działalnie parktornica a jak zimno to prawie niesłyszalne?
kompa masz w bagażniku nad kołem, odciągnij wykładzinę i zobaczysz, sprawdź dobrze czy gdzieś Ci go woda nie zalewa... najlepiej wiaderko, woda i lejemy powoli, większości gdzieś tam cieknie ale rzadko kto tam zagląda
Odgiąłem trochę wykładziny znad prawego koła i tam widać jakieś takie kabelki które wchodzą do jakiejś wtyki. Czy to jest ten komputer? Jeszcze raz sie spytam czemu jak jest ciepło a jak gorąco to strasznie głośno pyka jak się włącza wsteczny. Teraz jak mam awarię to strasznie głośno mi pyka że coś mam z tyłu i mnie wkurza. Czemu tak jest wie kto?
parktronik naprawiony padnięty był moduł ,podmianka na używkę z allegro i wszystko działa aż miło
A jak do tego doszedłeś, że moduł padł? Sam czy gdzieś sprawdzałeś? Jaki był koszt takiego modułu jak możesz podać?
Cenę znalazłem na allegro więc nie potrzebuję info. A pytanie jak zdjąć ten komputerek od parktronica? Nie wiem czy siłą czy jest on jakoś przykręcony.
metodą prób i błędów czujniki w zderzaku działały słychać było bzyczenie, głośnik działał czyli pozostał tylko moduł ,i jak się okazało był to strzał w dziesiątkę ,moduł jest przykręcony po bokach na dwie śruby
Koledzy mam prośbe o pomoc w pokierowaniu mnie w naprawie parktronica. Objawy mam takie jak pisałem wyżej i chciałbym sam to zrobić. Ostatnio się cieszyłem że sam klamkę wymieniłem (taki jestem spec). W związku z tym mam parę pytań. Mam nadzieję że to walnięty jest ten komputer bo było tam mokro i mógł się spalić.
1. Spokojnie można odkręcić śruby mocujące i odpiąć te kable wszystkie? Nic się nie stanie?
2. Jakbym wsadził drugi moduł i powtykał te kable będzie wszystko ok? Nic nie trzeba będzie ustawiać albo co? Wsadzam nowy używany i gra?
Dzi ęki za pomoc
Ja pod palcem nic nie czuję, być może mam niezbyt delikatne łapy chama
Zdarza mi się co raz częściej, po wrzuceniu wstecznego, że system sprawdzi się po przez pojedynczy "pik", ale za chwilę wyje sygnałem ciągłym tak jakby tuż za autem stała przeszkoda. Muszę wyjść, oczyścić palcem (czyste czujniki), wrzucić wsteczny raz jeszcze i jest okej. Ale może to zbieg okoliczności i dla pewności sprawdzę stan modułu...
Rozbierał go ktoś? Da się?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja mam to samo. Jak włączę wsteczny jest pip i za chwilę pipa jakby stała pzreszkoda za mną. Na wyświetlaczu pojawiają się raz z lewej strony raz z prawej a czasem po obu naraz. Najgorzej jest jak jest gorąco na dworzu bo wtedy ten dźwięk jest tak głośny że nie do wytrzymania. Jak jest zimno to albo wcale go nie słychać albo bardzo cicho jest. Z tym to też nie wiem od czego zależy. Jeszcze tak było jak parktronic działał.
Nadstawiałem ucho do każdego czujnika i słychać takie pykanie tzn. że chyba działają. Postaram się kupić używkę modułu i zobaczę.
[ Dodano: Nie Maj 01, 2011 10:01 ]
A co to są za numery na samym dole tego modułu. Patrzę na allegro i każdy ma inne. To jakaś data produkcji czy co? Czy muszą być takie same numery jak na moim czy to nie ma znaczenia?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum