Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 Gti] Zdechł, nie pali - co może być przyczyną?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:37
[R216 Gti] Zdechł, nie pali - co może być przyczyną?

Elektryka?
Autor Wiadomość
yezozwierz 



Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 40
Skąd: Bukowno



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 19:48   [R216 Gti] Zdechł, nie pali - co może być przyczyną?

Wczoraj miałem pierwsze holowanko rovera :/ Otóż umyłem autko na myjni ręcznej (tak średnio dokładnie, jak to zazwyczaj), wyjechałem z niej 1ka 6000obr, 2ka 6000obr, 3ka i przy 6000obr "PYK" i zgasł silnik. Zluzowałem go dojechałem w bezpieczne miejsce i próbowałem odpalić. Kręci kręci i nic. Pompa działa. Najprawdopodobniej brak iskry, ale co mogło to spowodować? Rozdzielacz? Cewka? Gdzie ona się znajduje? Chciałbym ją zlokalizować a jak wpisuję na allegro cewkę do d16a8 to pokazuje mi takie śmieszne pudełeczko: http://moto.allegro.pl/it...er_200_400.html

To to? I gdzie to jest? Auto stoi od wczoraj więc jakby zamokło to by przeschło, a tu nic. Wcześniej nie było żadnych objawów, jechało należycie. Jedynie na benzynie coś check wywalał i nie chodził na wszystkie cylindry najprawdopodobniej (któryś wtrysk pewnie) ale to z tą awarią nie ma nic wspólnego.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 09, 2010 19:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tezewiusz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: czestochowa



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 20:58   

Cóż nie wiem jak wygląda gti ale jeśli się nie różni co do serii K to tak:
aparat zapłonowy jest za silnikiem przyczepiony do bloku (tak jest przynajmniej u mnie ) jeśli masz elektroniczny tak to wygląda przynajmniej po tych cewkach z alegro to pewnie nie masz kopułki z roździelaczem ..jeśli masz aparat zapłonowy to powinno dać się sprawdzić jego rezystancje,iskrę to chyba wiesz jak sprawdzić( jakś starą w swiecę podpiąć pod jed z kabli od twoich świec i przytrzymać przy bloku,) chociaż miałem motyw kiedyś co prawda w escorcie ale odstepy na swiecy zrobiły si e powyżej 0,5 centymetra i to była przyczyna którą sprawdziłem na samym końcu. następna rzecz to czujnik położenia wału jest umieszczony przy sprzęgle tyle że od zewnętrznej strony praktycznie tam gdzie są wszystkie wodziki od skrzyni lekko niżej jest czujnik od prędkościomierza ,czujnik walu ma około 1200 ohm czyli jego napewno da się przemierzyć bo ostatnio to robiłem to jeśli nie masz iskry ,a możesz sprawdzić jeszcze napięcie na wtryskach chyba maks. około 3 volt było ,ale to najwygodniej jest sprawdzać w dwie osoby ,pompę paliwa powinno być słychać przy przekręceniu kluczyka nie odpaleniu ,bezpieczniki posprawdzaj ewent.przekaźniki ,to tyle co ja mogę doradzić bynajmniej na odległość ...
POZDRAWIAM
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 21:16   

sprawdzić czujnik położenia wału /.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
yezozwierz 



Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 40
Skąd: Bukowno



Wysłany: Pon Maj 10, 2010 00:07   

Bezpieczniki dobre, iskry nie ma. Jutro będę ogarniał resztę i mierzył co zdołam.
 
 
 
Gekus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 161
Skąd: Kraków, Nowa Huta



Wysłany: Pią Lis 19, 2010 20:51   

Najprawdopodobniej aparat zapłonowy
Miałem bardzo podobny problem - jazda jazda, CYK jazda CYK i koniec. Nie chciał zapalić.
Silnik D16A9
No i jak wspomniałem - trzeba było zmienić aparat zapłonowy - okazało się, że pękł :shock:
_________________
Rover 214Si: GTI wannabe
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 25, 2010 15:43   

Pasek rozrządu ? :shock: Aparat zapłonowy? Moduł w aparacie zapłonowym? :/
_________________
Roverlution
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lis 25, 2010 17:05   

Ale temat odkopaliście :)

A tak swoją drogą widzę rady powyżej :)

Uwielbiam porady typu:"nie wiem jak w Twoim, ale jeśli masz jak w serii K, to..."

A jeśli nie ma jak w serii K, to po co pisać dalej?
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lis 26, 2010 20:28   

Tomi napisał/a:
Ale temat odkopaliście :)

A tak swoją drogą widzę rady powyżej :)

Uwielbiam porady typu:"nie wiem jak w Twoim, ale jeśli masz jak w serii K, to..."

A jeśli nie ma jak w serii K, to po co pisać dalej?


to musisz sobie kupić serie K :) faktycznie hicior :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
chomik1948 




Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 69
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Gru 04, 2010 19:23   

Tak tak
popieram Tomiego...
po co pisać tyle skoro gość może mieć inny typ..
a co to pytania to też sądze że kopółka , palec i cewka... czujnik lini wału ...
Kable bym odrzucił ponieważ nie realne raczej żeby wszystkie na taz padły...
ale zobacz kolego czy przewod łączący cewke z kopułką jest dobry......
daj znać jak znajdziesz powód..

pozdrawiam,.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 04, 2010 23:18   

chomik1948 napisał/a:
Tak tak
popieram Tomiego...
po co pisać tyle skoro gość może mieć inny typ..
a co to pytania to też sądze że kopółka , palec i cewka... czujnik lini wału ...
Kable bym odrzucił ponieważ nie realne raczej żeby wszystkie na taz padły...
ale zobacz kolego czy przewod łączący cewke z kopułką jest dobry......
daj znać jak znajdziesz powód..

pozdrawiam,.


Tak, tak popierasz :)

Po pierwsze temat jest tak, stary, że właściciel, może już nie mieć samochodu i nie bywać na tym forum.

Po drugie w tym modelu cewka jest kopułce,

Po trzecie, w kopułce jest też moduł zapłonowy, który również mógł paść.

Po czwarte, do sprawdzenia jest czujnik pierwszego cylindra (ta puszka na drugim wałku rozrządu - wydechowym)... i komputer (znajduje się pod nogami pasażera).
 
 
radomraptile 



Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 151
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 17:53   

jak jezdziles na rezerwie to pogrzeb przy pompie albo cewce od paliwa, mogla sie zapchac
 
 
bortomasz 



Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 2
Skąd: warszawa

Rover 200

  Wysłany: Czw Mar 31, 2011 12:16   

Ja miałem podobny problem. Zdechł i nic. Kombinowałem z czujnikiem położenia wału, kablami wysokiego oraz świecami, a okazało się że był to tylko palec rozdzielacza za około 25 zł:):):):) warto sprawdzić...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R216 1.6GSi 93r] Zalewa się (???)i nie pali
saziarno Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Nie Lut 21, 2010 18:44
oprawca_1978
Brak nowych postów [R216 cabrio silnik hondy] - duzo pali
sqbi10 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Wto Kwi 13, 2010 21:56
Markzo
Brak nowych postów [r 216 Coupe 97r] Układ paliwowy zdechł ;/
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Sro Wrz 30, 2009 11:24
AndrewS
Brak nowych postów [R 220 Turbo coupe] Tomcat zdechł i nie chce powstać...
Pyros Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Pon Sty 31, 2011 01:26
Pyros



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink