Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 21:53 [r214i] Czy wszytkie Roverki 1.4 8v mają krótkie biegi??
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam,
od tygodnia jestem posiadaczem roverka jak w temacie, zauważyłem, po przesiadce z astry F 1.4 44KW, że moje nowe autko ma chyba jeszcze krótsze przełożenia skrzyni biegów niż asterka z najsłabszym motorem. Generalnie na 5 biegu autko przyśpiesza bez problemów z prędkości ok. 40 km/h, silnik jest bardzo elastyczny, uważam, że biegi powinny być dłuższe troszke Czy wszystkie wersje 1.4 8v mają taką "krótką skrzynie"??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 21:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 22:04
Skrzynia nie jest krótka. Na drugim biegu wyciąga równe 100km/h (na odcięciu przy 7krmp), a na trzecim biegu równe 150km/h. Moim zdaniem skrzynia nie jest krótka.
Moje Cabrio z hondowskim D16A8 i hondowską skrzynią na dwójce nie wyciągnie 100 km/h (pomimo wyżej ustawionej odcinki - 7250krmp.)
Skrzynia nie jest krótka. Na drugim biegu wyciąga równe 100km/h (na odcięciu przy 7krmp), a na trzecim biegu równe 150km/h. Moim zdaniem skrzynia nie jest krótka.
Moje Cabrio z hondowskim D16A8 i hondowską skrzynią na dwójce nie wyciągnie 100 km/h (pomimo wyżej ustawionej odcinki - 7250krmp.)
W R200 bez wyjątku na motor i moc montowana jest ta sama skrzynia biegów??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 22:23
Podane wyżej osiągi są z kanciaka 1.4 8v. Z tego co pamiętam, we wszystkich 1.4 (8v i 16v) są takie same przełożenia. Najprościej sprawdzić, gdyż na skrzyni z tymi przełożeniami na 5 biegu równe 100km./h jest dokładnie 3 krmp. W dłuższych skrzyniach przy 3krmp jest ok. 115-120km/h.
Mój R214i od 80km/h na 5-tym biegu buczy jak diesel, w sensie, że nie silnik tylko w kabinie:( Układ wydechowy szczelny - sprawdzałem... Czy to normalne, że te auta są tak głośne w środku?? Moja stara astra F '92 była zdecydowanie bardziej cicha... Podpowiedzcie mi czy to norma czy mam szukać przyczyny gdzieś??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 22:13
Astra jest z półki Rovera 400, a 2-setka była pozycjonowana tak na pograniczu Corsy i Astry (jednak bardziej Corsy). Więc siłą rzeczy wytłumienia też są klasy niższej.
Astra jest z półki Rovera 400, a 2-setka była pozycjonowana tak na pograniczu Corsy i Astry (jednak bardziej Corsy). Więc siłą rzeczy wytłumienia też są klasy niższej.
Siostra jeździ corsą B z "97 1.2 8v i w autku jest cichutko, u mnie występuje buczenie, to mnie niepokoi
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dopiero w okolicy 120km/h coś takiego się pojawia u mnie. Nie koniecznie buczenie, ale jest po prostu głośniej w kabinie
U mnie "dieslem" czuć już przy 80km/h Może być to wina poduszek na silniku?? W astrze też buczało przy 120 i to jak, ale do 100 było dość cicho Roverek wygląda jak nowy, dlatego martwi mnie to buczenie, nie pasuje do niego, nie jest styrany ani nic
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 07:11
Można powiedzieć, że "chodzi lekko jak diesel" na zimnym silniku, puki się nie zagrzeje. Ale to jest taka konstrukcja silnika, a ta przypadłość jest opisana jako piston slap i jest to normalne zjawisko. Ja u siebie podczas jazdy nie zauważyłem klekotania silnika. A to że w kabinie robi się głośniej przy większej prędkości jest normalne przy samochodzie takiej klasy.
Można powiedzieć, że "chodzi lekko jak diesel" na zimnym silniku, puki się nie zagrzeje. Ale to jest taka konstrukcja silnika, a ta przypadłość jest opisana jako piston slap i jest to normalne zjawisko. Ja u siebie podczas jazdy nie zauważyłem klekotania silnika. A to że w kabinie robi się głośniej przy większej prędkości jest normalne przy samochodzie takiej klasy.
To nie jest klekotanie:) Chodzi mi o to, że w kabinie jest buczenie głośne już przy 80km/h, tak jakby rezonans i cichnie troche jak auto podskakuje na wybojach Efekt jest taki, że można sądzić, że auto ma krótkie przełożenia, przy 2,5 tys. rpm jest głośno jak przy co najmniej 4 tys
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja mam roverka 200 z silnikiem 1.6. Wygłuszenie maski też mam. Nie powiem też lekko buczy... Ale to już chyba musi tak być. Już dawno gdzieś czytałem, że te samochodziki po prostu tak miały.
Łożyska są ok, jak rozpedzę auto i wrzucę na luz to słychać tylko szum opon Silnik ewidentnie buczy (nie klekocze) jak diesel od ok. 80km/h na 5-tym biegu czyli ok 2,5 krpm w górę oraz kiedy schodzi z obrotów... Nie mam wyciszenia pod maską, sprawdzałem również wyciszenie komory silnika i przegrody czołowej - jest ok...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum