Forum Klubu ROVERki.pl :: Torsen typ A i typ B.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Torsen typ A i typ B.
Autor Wiadomość
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 23:18   

Pod warunkiem że będzie pasowało - to by było najprostsze rozwiązanie. Pytanie czy to nie zmieni jakoś znacząco warunków pracy samego dyferencjału
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 04, 2011 23:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 23:21   

ujme to tak, musi pasowac :)

bo inczej musieliby produkowac inne obudowy w co nie wierze, kazde kolo zebate ma swoja pozycje pracy i moze mu sie jedynie zmieniac ilosc zebow :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 04, 2011 23:25   

Im więcej czytam, tym jest głupszy :)

Chyba z wsadzeniem torsena poczekam i przetrzepię sieć w poszukiwaniu informacji na temat przełożeń skrzyń biegów (przede wszystkim po Lotusie).
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 05, 2011 22:09   

Tomi, dawaj znac w temacie jak bedziesz mial jakies news'y
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 05, 2011 22:23   

borek88 napisał/a:
Tomi, dawaj znac w temacie jak bedziesz mial jakies news'y


Teraz czekam na torsena (będzie typ B), coprawda nie tak ostry i mocny jak typ A... ale za to wręcz bezobsługowy. Potrzebuję trochę wolnego czasu i skupienia aby poszperać w internecie i w dokumentacji serwisowej.

[ Dodano: Czw Maj 05, 2011 22:23 ]
No i czekam na sprzęgło (AP Racing) coby to zrobić za jednym razem (sprzęgło, dyfer i przełożenie)... tylko już się boję, bo niestety podczas rozbierania (gdy wydaje mi się, że wszystko wiem i wszystko mam) okazuje się, że coś przeoczyłem i czegoś w układance brakuje :(
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 06, 2011 22:00   

Tomi napisał/a:
(sprzęgło, dyfer i przełożenie)

a ty to robisz do rajdowki?? do zr'ki??
Tomi napisał/a:
Teraz czekam na torsena (

juz masz zamowiony?? czy czekasz az cos sie trafi
jestem ciekaw ile dales jesli czekasz juz na paczke
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Maj 06, 2011 22:07   

borek88 napisał/a:
Tomi napisał/a:
(sprzęgło, dyfer i przełożenie)

a ty to robisz do rajdowki?? do zr'ki??


Tak.

borek88 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Teraz czekam na torsena (

juz masz zamowiony?? czy czekasz az cos sie trafi
jestem ciekaw ile dales jesli czekasz juz na paczke


Czekam na paczkę
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 07, 2011 20:40   

pochwal sie publicznie lub na pw ile taka przyjemnosc
i czy to nowe czy z skrzyni wyciagniete czy abt jakie kiedys na ebay wisialo??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 09, 2011 19:03   

Dziś dostałem, w weekend powinienem dostać łożyska z kulkami na metalowych koszach z odpowiednim luzem technologicznym i sprzęgiełko... To chyba będzie już komplet (olejem i nowymi uszczelniaczami półosi).
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 06:25   

Tomi napisał/a:
łożyska z kulkami na metalowych koszach z odpowiednim luzem technologicznym

to jakies lepsze od orginalu i tego co wlasciciele 620ti po naprawach skrzyn podawali numerami??
tamte lozyska byly drogie jak dobrze pamietam wiec ile ty znow za to dales
ja myslalem o zostawieniu lozysk ale z drugiej strony jak juz wszystko bedzie na stole to by bylo warto wymienic
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 10, 2011 07:57   

Tak też mi się wydaje, że jak już będzie na stole, to nie ma sensu się zastanawiać, złożyć wszystko na nowych + nowe uszczelniacze półosi + olej i powinno banglać :)

Tym bardziej, że te łożyska zakładane są na dyferencjał.
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 20:53   

to jak tak mozesz (wiem ze na forum jest to w temacie innym) podrzuc ktore to byly te lozyska i ile za nie dales te od dyfra?? czy wszystkie wymieniasz??
tomi lekko mi trzesie auten przy 80 na rowniutkiej nawiezchni obstawiam ze to przegub wewnetrzny jesli cos takiego jest bo w sklepie nigdzie nie maja
zewnetrzne sa oki jeden byl wymieniany bo czasami potrafil strzelic na skreconych koloch ale nadal trzesie zalozymem letnie swiezo wywazone i tez trzesie przy innych predkosciach tego nie odczuwam tak 80km/h +/- 10km, moze to byc to co mysle dostane to u ciebie??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 10, 2011 21:56   

Sprawdź felgi. Może telepać Ci autem z powodu krzywych kół. Dało się je wyważyć ale telepie bo są krzywe. Oczywiście może to być również przegub wewnętrzny ale zacząłby od sprawdzenia felg (czy są proste).

W kwestii przegubów wewnętrznych, to szukałem parę razy zamienników ale nie udało mi się. Spróbuj tu, może uda im się coś dobrać:

http://www.przeguby.pl/

[ Dodano: Wto Maj 10, 2011 21:56 ]
borek88 napisał/a:
Tomi napisał/a:
łożyska z kulkami na metalowych koszach z odpowiednim luzem technologicznym

to jakies lepsze od orginalu i tego co wlasciciele 620ti po naprawach skrzyn podawali numerami??
tamte lozyska byly drogie jak dobrze pamietam wiec ile ty znow za to dales
ja myslalem o zostawieniu lozysk ale z drugiej strony jak juz wszystko bedzie na stole to by bylo warto wymienic


Oryginalnie są łożyska na plastikowych koszach. Plastikowe kosze lubią niestety pękać i łożysko się rozsypuje. Następstwem tego jest luźna półoś, której uszczelniacz nie jest w stanie uszczelnić i leje się olej z uszczelniacza. Wymiana samego uszczelniacza nie załatwia sprawy. Skrzynia bez oleju się po krótkim czasie skończy :(
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 22:12   

Tomi, Gdzie można tego Torsena zakupić w końcu :mrgreen: Bo dalej nie wynika jakos dla mnie z wiadomosci czy zamówiłeś na ebay.uk czy z jakiegoś sklepu :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 11, 2011 06:28   

Tomi napisał/a:
Plastikowe kosze lubią niestety pękać i łożysko się rozsypuje.

a ty kupiles jakies lepsze zamienniki bo nie sprecyzowales tego
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 11, 2011 07:33   

Remi55 napisał/a:
Tomi, Gdzie można tego Torsena zakupić w końcu :mrgreen: Bo dalej nie wynika jakos dla mnie z wiadomosci czy zamówiłeś na ebay.uk czy z jakiegoś sklepu :razz:


Ja szukałem zarówno w Polsce, jak i w Anglii. W końcu dostałem ofertę, z której skorzystałem.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Maj 11, 2011 07:49   

borek88 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Plastikowe kosze lubią niestety pękać i łożysko się rozsypuje.

a ty kupiles jakies lepsze zamienniki bo nie sprecyzowales tego


Na dyfer są łożyska 6208 mają 9 kulek, lepsze są M208 takie same wymiary ale kulek jest 13.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Maj 11, 2011 12:25   

Konix napisał/a:
borek88 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Plastikowe kosze lubią niestety pękać i łożysko się rozsypuje.

a ty kupiles jakies lepsze zamienniki bo nie sprecyzowales tego


Na dyfer są łożyska 6208 mają 9 kulek, lepsze są M208 takie same wymiary ale kulek jest 13.


Chodzi jeszcze o odpowiedni luz technologiczny, a nie same wymiary łożyska.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Maj 11, 2011 18:03   

Tomi napisał/a:
Konix napisał/a:
borek88 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Plastikowe kosze lubią niestety pękać i łożysko się rozsypuje.

a ty kupiles jakies lepsze zamienniki bo nie sprecyzowales tego


Na dyfer są łożyska 6208 mają 9 kulek, lepsze są M208 takie same wymiary ale kulek jest 13.


Chodzi jeszcze o odpowiedni luz technologiczny, a nie same wymiary łożyska.


Problemem tych łożysk jest bardzo duży nacisk, powodujący odgniatanie się bieżni, jeśli będzie rozłożony na więcej punktów dłużej wytrzyma. Jeśli chodzi o luz technologiczny, to jest on podany na nowym łożysku, a później się powiększa. Łożysko zrobione z odpowiedniego materiału, odpowiednią technologią z odpowiednią dokładnością, będzie miałotaki luż technologiczny, że będzie działać bezproblemowo, nawet jeśli będzie on nieco większy lub mniejszy od zakładnanego przez producenta skrzyni. To i tak się wyrobi, więc nie ma sensu nadmiernie przejmować się luzem technologicznym. Po kilkunastu tysiącach kilometrów nieperfekcyjnie dobrane łożysko 13kulkowe będzie bardziej zbliżone do optymalnego niż doskonale dobrane łożysko 9kulkowe. Ważne żeby założyć łożysko dobrej firmy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR/ZS/200BRC/ALL] Szpera/Torsen
marcinmarcin Tuning mechaniczny 18 Pon Sty 31, 2011 09:25
spider666



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink