Tomi, dawaj znac w temacie jak bedziesz mial jakies news'y
Teraz czekam na torsena (będzie typ B), coprawda nie tak ostry i mocny jak typ A... ale za to wręcz bezobsługowy. Potrzebuję trochę wolnego czasu i skupienia aby poszperać w internecie i w dokumentacji serwisowej.
[ Dodano: Czw Maj 05, 2011 22:23 ]
No i czekam na sprzęgło (AP Racing) coby to zrobić za jednym razem (sprzęgło, dyfer i przełożenie)... tylko już się boję, bo niestety podczas rozbierania (gdy wydaje mi się, że wszystko wiem i wszystko mam) okazuje się, że coś przeoczyłem i czegoś w układance brakuje
Dziś dostałem, w weekend powinienem dostać łożyska z kulkami na metalowych koszach z odpowiednim luzem technologicznym i sprzęgiełko... To chyba będzie już komplet (olejem i nowymi uszczelniaczami półosi).
łożyska z kulkami na metalowych koszach z odpowiednim luzem technologicznym
to jakies lepsze od orginalu i tego co wlasciciele 620ti po naprawach skrzyn podawali numerami??
tamte lozyska byly drogie jak dobrze pamietam wiec ile ty znow za to dales
ja myslalem o zostawieniu lozysk ale z drugiej strony jak juz wszystko bedzie na stole to by bylo warto wymienic
Tak też mi się wydaje, że jak już będzie na stole, to nie ma sensu się zastanawiać, złożyć wszystko na nowych + nowe uszczelniacze półosi + olej i powinno banglać
Tym bardziej, że te łożyska zakładane są na dyferencjał.
to jak tak mozesz (wiem ze na forum jest to w temacie innym) podrzuc ktore to byly te lozyska i ile za nie dales te od dyfra?? czy wszystkie wymieniasz??
tomi lekko mi trzesie auten przy 80 na rowniutkiej nawiezchni obstawiam ze to przegub wewnetrzny jesli cos takiego jest bo w sklepie nigdzie nie maja
zewnetrzne sa oki jeden byl wymieniany bo czasami potrafil strzelic na skreconych koloch ale nadal trzesie zalozymem letnie swiezo wywazone i tez trzesie przy innych predkosciach tego nie odczuwam tak 80km/h +/- 10km, moze to byc to co mysle dostane to u ciebie??
Sprawdź felgi. Może telepać Ci autem z powodu krzywych kół. Dało się je wyważyć ale telepie bo są krzywe. Oczywiście może to być również przegub wewnętrzny ale zacząłby od sprawdzenia felg (czy są proste).
W kwestii przegubów wewnętrznych, to szukałem parę razy zamienników ale nie udało mi się. Spróbuj tu, może uda im się coś dobrać:
łożyska z kulkami na metalowych koszach z odpowiednim luzem technologicznym
to jakies lepsze od orginalu i tego co wlasciciele 620ti po naprawach skrzyn podawali numerami??
tamte lozyska byly drogie jak dobrze pamietam wiec ile ty znow za to dales
ja myslalem o zostawieniu lozysk ale z drugiej strony jak juz wszystko bedzie na stole to by bylo warto wymienic
Oryginalnie są łożyska na plastikowych koszach. Plastikowe kosze lubią niestety pękać i łożysko się rozsypuje. Następstwem tego jest luźna półoś, której uszczelniacz nie jest w stanie uszczelnić i leje się olej z uszczelniacza. Wymiana samego uszczelniacza nie załatwia sprawy. Skrzynia bez oleju się po krótkim czasie skończy
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Maj 11, 2011 17:03
Tomi napisał/a:
Konix napisał/a:
borek88 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Plastikowe kosze lubią niestety pękać i łożysko się rozsypuje.
a ty kupiles jakies lepsze zamienniki bo nie sprecyzowales tego
Na dyfer są łożyska 6208 mają 9 kulek, lepsze są M208 takie same wymiary ale kulek jest 13.
Chodzi jeszcze o odpowiedni luz technologiczny, a nie same wymiary łożyska.
Problemem tych łożysk jest bardzo duży nacisk, powodujący odgniatanie się bieżni, jeśli będzie rozłożony na więcej punktów dłużej wytrzyma. Jeśli chodzi o luz technologiczny, to jest on podany na nowym łożysku, a później się powiększa. Łożysko zrobione z odpowiedniego materiału, odpowiednią technologią z odpowiednią dokładnością, będzie miałotaki luż technologiczny, że będzie działać bezproblemowo, nawet jeśli będzie on nieco większy lub mniejszy od zakładnanego przez producenta skrzyni. To i tak się wyrobi, więc nie ma sensu nadmiernie przejmować się luzem technologicznym. Po kilkunastu tysiącach kilometrów nieperfekcyjnie dobrane łożysko 13kulkowe będzie bardziej zbliżone do optymalnego niż doskonale dobrane łożysko 9kulkowe. Ważne żeby założyć łożysko dobrej firmy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum