Forum Klubu ROVERki.pl :: Dudek - R25 Streetwise
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Dudek - R25 Streetwise
Autor Wiadomość
Dudek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 28, 2011 20:32   [Dudek - R25 Streetwise]

Po uwadze ze strony MaRkA :razz: , postanowiłem założyć temat dotyczący mojej srebrnej terenówki :-)

Samochód kupiony w kwietniu 2011 roku. Nawet nie brałem po uwagę Rovera podczas wcześniejszych poszukiwań, ale jak to zawsze bywa, trafia się okazja i... BUM kupujesz samochód :razz:

2003 rok, 1.4 103KM

Wyposażenie:
- ABS
- Klima
- 2xel. szyby
- el. szyberdach
- 2xAir Bag
- halogeny
- czujniki parkowania z tyłu
- tapicerka pół-skórzana
- radio fabryczne + sterowanie przy kierownicy

Było kilka rzeczy do poprawienia, naprawienia, wymiany:
- klakson w kierownicy nie działa -> włącznik jest przeniesiony w okolice lewego kolana
- włącznik od wycieraczek wyglądał na nadłamany albo guma tak się wyrobiła, że popękała i nie trzyma
- nie działa włącznik od przeciwmgielnych tylnych
- tłumik końcowy jest do wymiany
- szyby są do wypolerowania, bo są porysowane przez wycieraczki

Do tej pory udało mi się:
- wymienić przełącznik od wycieraczek
- ustalić, iż jest spięcie w okolicach klaksonu (dlatego też nie działają mi przeciwmgielne tylne)
- wymienić tłumik końcowy


W niedługim czasie:
- wstawię ringi w zegary
- zamontuję nowe radyjko i będę kombinował, żeby podłączyć fabryczne sterowanie
- pomalować bębny i zaciski
- wypolerować szyby

Póki co, to chyba tyle :-)


Więcej zdjęć w swoim czasie, jak będzie ładna pogoda, samochód będzie umyty i przy okazji jak zdobędę lepszy sprzęt do zrobienia sesji :-)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 28, 2011 20:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 28, 2011 20:39   

Bardzo fajnie, że się zdecydowałeś na krok opisania auta tutaj ;)
Muszę to auto zobaczyć koniecznie na żywo. Co do sesji, możemy się kiedyś umówić i na kręcenie filmu i na robienie zdjęć, ale o tym pogadamy na spocie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 07:13   

Bardzo fajny samochodzik :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 09:44   

Kurde nie wiedziałem, że w Streetwise są tak fajnie podświetlone zegary. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 10:39   

a tak z ciekawości to środek dużo różni się od 25/zr??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 29, 2011 10:43   

Ja jak za każdym razem widzę Sreetwise to mi sie to autko podoba jak coś :wink: Zewnątrz i Wewnątrz :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Dudek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Czw Cze 02, 2011 18:33   

leszczu napisał/a:
Kurde nie wiedziałem, że w Streetwise są tak fajnie podświetlone zegary. :grin:
Właśnie jestem w trakcie wymiany radia i szukałem radia specjalnie z podświetleniem bursztynowym, bo chciałem, żeby pasowało, a z kolei nie chcicałem wymieniać fabrycznego :-)

borek88 napisał/a:
a tak z ciekawości to środek dużo różni się od 25/zr??
Wydaje mi się, że niczym szczególnym. Mój jest z 2003 roku i widzę, że Streetwise z 2004 lub 2005 już jest inny wewnątrz. A przeglądając zdjęcia zwykłych R25 sprzed liftu to jednak różnią się przyciskami na konsoli środkowej i nie wiem czym jeszcze :razz:
No i oczywiście mam 4 fotele kubełkowe :-)

W dniu wczorajszym wylicytowałem ringi na zegary. Możliwe, że w tym tygodniu jeszcze do mnie dotrą :-) Jak będą zamontowane to zdam relację co i jak i wrzucę foty :-)

[ Dodano: Czw Cze 02, 2011 19:33 ]
W dniu dzisiejszym odebrałem z poczty ringi na zegary :-)

W międzyczasie też wyczytałem, że przy zdejmowaniu szybki z licznika lubi ona pęknąć :/
Nie uśmiecha mi się później szukać szybki :-(
Ktoś coś konkretnie radzi :?:

Rozumiem, że montaż wygląda tak, że zdejmuję szybkę i "wierzch" licznika i wtedy ramki wsadzam w otwory, ranty doginam do środka i górę z liczników zakładam na zegary i na samym końcu powraca szybka :?:
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 02, 2011 23:20   

Dudek napisał/a:
Ktoś coś konkretnie radzi :?:

w 45 akurat używałem suszarki :) a potem jak składałem to klejem trochę silikonowym i będzie :ok:
_________________
Driving is believing !
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 03, 2011 14:21   

Dudek napisał/a:
W międzyczasie też wyczytałem, że przy zdejmowaniu szybki z licznika lubi ona pęknąć :/

Pierwsze słyszę. :grin:
Dudek napisał/a:
Rozumiem, że montaż wygląda tak, że zdejmuję szybkę i "wierzch" licznika i wtedy ramki wsadzam w otwory, ranty doginam do środka i górę z liczników zakładam na zegary i na samym końcu powraca szybka :?:

Zależy skąd masz te ringi ??
Jak z allegro to tylko zdejmujesz szybkę i wciskasz nic więcej nie musisz robić.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Dudek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Pon Lip 25, 2011 21:24   

Z dnia dzisiejszego :-)

ADI-mistrzu zamontował mi mechanizm od rezerwy paliwa, do tego zamontowaliśmy nowe radio (niestety póki co sterowanie z kierownicy nie działa), naprawiony jest problem z przednim spryskiwaczem (o którym chyba nie pisałem :razz: ), mniej więcej zlokalizowany problem z tylnym spryskiwaczem i co najważniejsze, jest podejrzenie, w którym miejscu dochodzi do zwarcia, w związku z którym "wyje" klakson :-)

Także z tego miejsca, ADI-mistrzu WIELKIE dzięki no i widzimy się za jakiś czas ponownie :-)

A ja przed chwilą zamontowałem sobie alu ringi na zegary :-)

PRZED


PO


[ Dodano: Pon Lip 04, 2011 07:57 ]
Dawno nic tu nie wpisywałem, dlatego pora dodać aktualizację :razz:

Sprawdzałem ostatnio spalanie swojego R i przy 90%trasa-10% miasto wyszło mi ok. 7,1l :-)

Moim zdaniem bardzo ładny wynik :grin:

[ Dodano: Pon Lip 25, 2011 22:24 ]
Wszem i wobec ogłaszam iż, w dniu dzisiejszym wspólnie z kolegą ADI-mistrzu uporaliśmy się z nieszczęsnym klaksonem :-)
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Lip 25, 2011 21:30   

I co w końcu z nim było? :P
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 25, 2011 21:50   

Pewno był zepsuty ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Dudek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Pią Paź 19, 2012 14:50   

Dawno mnie tu nie było :razz: , dlatego mała aktualizacja

Na chwilę obecną w planach jest:
- przywrócenie fabrycznego centralnego zamka;
- zamontowanie elektrycznych lusterek (jakby ktoś miał do sprzedania w kolorze MBB, to niech pisze :)) ;
- znalezienie mocowania do drzwi do przykręcenia boczku drzwiowego (wstępnie znalezione na Allegro);
- wymiana klapki od bezpieczników, bo poprzedni właściciel konkretnie ją oszpecił;
- wymiana akumulatora

I tu moje pytanie...
Na chwilę obecną mam aku jeszcze fabryczne. Nie pamiętam jaki ma prąd rozruchowy, ale pojemność ma 63Ah.
W związku z tym, że jest już wiekowy i kończy się jego żywot muszę się poradzić na jaki go wymienić.
Czytałem na forum i widzę, że każdy poleca inne.
Wiem, że 450A to optimum jako prąd rozruchowy, ale jaką wziąć pojemność :?:
Wg producenta powinienem mieć 45Ah, ale nie lepiej wziąć większą, np. 53Ah :?:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 19, 2012 16:37   

Możesz dać większy pojemnościowo, nic się nie stanie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Dudek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Pią Paź 19, 2012 17:16   

leszczu napisał/a:
Możesz dać większy pojemnościowo, nic się nie stanie.

Ale prąd rozruchowy ten sam :?:
Bo z kolei jak patrzyłem na stronach producentów akumulatorów (np. Bosch czy Centra) to do mojego modelu jest aku 540A i 62 (lub 63) Ah.
Stąd moja niepewność co do tego, jaki aku kupić :/
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 19, 2012 18:02   

W 1.4 cudów nie potrzeba.
Właśnie zaczynam 5 roku użytkowania mojego R z 1.4 w którym mam niezmieniany akumulator odkąd kupiłem to auto a akumulator nie był nowy. A mam tylko 44Ah gdzie podczas włączonego audio i świateł mam 13,8V. Ogólnie łatwo nie miał mój akumulator a daje radę.
Pamiętaj że niedoładowany akumulator to nic dobrego.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Dudek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Pią Paź 19, 2012 18:11   

Ok, czyli mogę wziąć te 45ah, ale jak wezmę 47Ah czy nawet 53Ah to też nie zaszkodzi :)
 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Sob Paź 20, 2012 09:33   

ja się trzymam zasady, że jeśli jeździsz sporo, jakieś jednorazowo rozsądne odcinki drogi, np min kilkanaście km, można wziąć ciut większy, 53-56ah. Bez problemu alternator go doładuje wtedy. Dla krótkich odcinków moim zdaniem lepiej brać w przypadku Twojego motoru coś do 50AH żeby alternator go w krótkim czasie nałądował.

Prąd rozruchowy bez znaczenia ale czym wyższy tym lepiej ;)
 
 
 
Dudek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Sob Paź 20, 2012 11:41   

Sprawdziłem i na chwilę obecną mój aku ma 570A i 63Ah.
Jednorazowo nie jeżdżę na krótsze odcinki niż 13-15km.

To może wziąć Centrę Futura 540A 53Ah?
 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Nie Paź 21, 2012 08:00   

moim zdanem idealny ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink