Wysłany: Sob Maj 28, 2011 20:32 [Dudek - R25 Streetwise]
Po uwadze ze strony MaRkA , postanowiłem założyć temat dotyczący mojej srebrnej terenówki
Samochód kupiony w kwietniu 2011 roku. Nawet nie brałem po uwagę Rovera podczas wcześniejszych poszukiwań, ale jak to zawsze bywa, trafia się okazja i... BUM kupujesz samochód
2003 rok, 1.4 103KM
Wyposażenie:
- ABS
- Klima
- 2xel. szyby
- el. szyberdach
- 2xAir Bag
- halogeny
- czujniki parkowania z tyłu
- tapicerka pół-skórzana
- radio fabryczne + sterowanie przy kierownicy
Było kilka rzeczy do poprawienia, naprawienia, wymiany:
- klakson w kierownicy nie działa -> włącznik jest przeniesiony w okolice lewego kolana
- włącznik od wycieraczek wyglądał na nadłamany albo guma tak się wyrobiła, że popękała i nie trzyma
- nie działa włącznik od przeciwmgielnych tylnych
- tłumik końcowy jest do wymiany
- szyby są do wypolerowania, bo są porysowane przez wycieraczki
Do tej pory udało mi się:
- wymienić przełącznik od wycieraczek
- ustalić, iż jest spięcie w okolicach klaksonu (dlatego też nie działają mi przeciwmgielne tylne)
- wymienić tłumik końcowy
W niedługim czasie:
- wstawię ringi w zegary
- zamontuję nowe radyjko i będę kombinował, żeby podłączyć fabryczne sterowanie
- pomalować bębny i zaciski
- wypolerować szyby
Póki co, to chyba tyle
Więcej zdjęć w swoim czasie, jak będzie ładna pogoda, samochód będzie umyty i przy okazji jak zdobędę lepszy sprzęt do zrobienia sesji
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 28, 2011 20:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bardzo fajnie, że się zdecydowałeś na krok opisania auta tutaj
Muszę to auto zobaczyć koniecznie na żywo. Co do sesji, możemy się kiedyś umówić i na kręcenie filmu i na robienie zdjęć, ale o tym pogadamy na spocie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kurde nie wiedziałem, że w Streetwise są tak fajnie podświetlone zegary.
Właśnie jestem w trakcie wymiany radia i szukałem radia specjalnie z podświetleniem bursztynowym, bo chciałem, żeby pasowało, a z kolei nie chcicałem wymieniać fabrycznego
borek88 napisał/a:
a tak z ciekawości to środek dużo różni się od 25/zr??
Wydaje mi się, że niczym szczególnym. Mój jest z 2003 roku i widzę, że Streetwise z 2004 lub 2005 już jest inny wewnątrz. A przeglądając zdjęcia zwykłych R25 sprzed liftu to jednak różnią się przyciskami na konsoli środkowej i nie wiem czym jeszcze
No i oczywiście mam 4 fotele kubełkowe
W dniu wczorajszym wylicytowałem ringi na zegary. Możliwe, że w tym tygodniu jeszcze do mnie dotrą Jak będą zamontowane to zdam relację co i jak i wrzucę foty
[ Dodano: Czw Cze 02, 2011 19:33 ]
W dniu dzisiejszym odebrałem z poczty ringi na zegary
W międzyczasie też wyczytałem, że przy zdejmowaniu szybki z licznika lubi ona pęknąć
Nie uśmiecha mi się później szukać szybki :-(
Ktoś coś konkretnie radzi
Rozumiem, że montaż wygląda tak, że zdejmuję szybkę i "wierzch" licznika i wtedy ramki wsadzam w otwory, ranty doginam do środka i górę z liczników zakładam na zegary i na samym końcu powraca szybka
W międzyczasie też wyczytałem, że przy zdejmowaniu szybki z licznika lubi ona pęknąć
Pierwsze słyszę.
Dudek napisał/a:
Rozumiem, że montaż wygląda tak, że zdejmuję szybkę i "wierzch" licznika i wtedy ramki wsadzam w otwory, ranty doginam do środka i górę z liczników zakładam na zegary i na samym końcu powraca szybka
Zależy skąd masz te ringi
Jak z allegro to tylko zdejmujesz szybkę i wciskasz nic więcej nie musisz robić.
ADI-mistrzu zamontował mi mechanizm od rezerwy paliwa, do tego zamontowaliśmy nowe radio (niestety póki co sterowanie z kierownicy nie działa), naprawiony jest problem z przednim spryskiwaczem (o którym chyba nie pisałem ), mniej więcej zlokalizowany problem z tylnym spryskiwaczem i co najważniejsze, jest podejrzenie, w którym miejscu dochodzi do zwarcia, w związku z którym "wyje" klakson
Także z tego miejsca, ADI-mistrzu WIELKIE dzięki no i widzimy się za jakiś czas ponownie
A ja przed chwilą zamontowałem sobie alu ringi na zegary
PRZED
PO
[ Dodano: Pon Lip 04, 2011 07:57 ]
Dawno nic tu nie wpisywałem, dlatego pora dodać aktualizację
Sprawdzałem ostatnio spalanie swojego R i przy 90%trasa-10% miasto wyszło mi ok. 7,1l
Moim zdaniem bardzo ładny wynik
[ Dodano: Pon Lip 25, 2011 22:24 ]
Wszem i wobec ogłaszam iż, w dniu dzisiejszym wspólnie z kolegą ADI-mistrzu uporaliśmy się z nieszczęsnym klaksonem
Dawno mnie tu nie było , dlatego mała aktualizacja
Na chwilę obecną w planach jest:
- przywrócenie fabrycznego centralnego zamka;
- zamontowanie elektrycznych lusterek (jakby ktoś miał do sprzedania w kolorze MBB, to niech pisze ;
- znalezienie mocowania do drzwi do przykręcenia boczku drzwiowego (wstępnie znalezione na Allegro);
- wymiana klapki od bezpieczników, bo poprzedni właściciel konkretnie ją oszpecił;
- wymiana akumulatora
I tu moje pytanie...
Na chwilę obecną mam aku jeszcze fabryczne. Nie pamiętam jaki ma prąd rozruchowy, ale pojemność ma 63Ah.
W związku z tym, że jest już wiekowy i kończy się jego żywot muszę się poradzić na jaki go wymienić.
Czytałem na forum i widzę, że każdy poleca inne.
Wiem, że 450A to optimum jako prąd rozruchowy, ale jaką wziąć pojemność
Wg producenta powinienem mieć 45Ah, ale nie lepiej wziąć większą, np. 53Ah
Możesz dać większy pojemnościowo, nic się nie stanie.
Ale prąd rozruchowy ten sam
Bo z kolei jak patrzyłem na stronach producentów akumulatorów (np. Bosch czy Centra) to do mojego modelu jest aku 540A i 62 (lub 63) Ah.
Stąd moja niepewność co do tego, jaki aku kupić
W 1.4 cudów nie potrzeba.
Właśnie zaczynam 5 roku użytkowania mojego R z 1.4 w którym mam niezmieniany akumulator odkąd kupiłem to auto a akumulator nie był nowy. A mam tylko 44Ah gdzie podczas włączonego audio i świateł mam 13,8V. Ogólnie łatwo nie miał mój akumulator a daje radę.
Pamiętaj że niedoładowany akumulator to nic dobrego.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 18 razy Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 224 Skąd: Międzylesie
Wysłany: Sob Paź 20, 2012 09:33
ja się trzymam zasady, że jeśli jeździsz sporo, jakieś jednorazowo rozsądne odcinki drogi, np min kilkanaście km, można wziąć ciut większy, 53-56ah. Bez problemu alternator go doładuje wtedy. Dla krótkich odcinków moim zdaniem lepiej brać w przypadku Twojego motoru coś do 50AH żeby alternator go w krótkim czasie nałądował.
Prąd rozruchowy bez znaczenia ale czym wyższy tym lepiej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum