Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
Chciałam się Was zapytać co to za urządzenie i czy normalne jest, że wydaje z siebie charakterystyczny dźwięk cykania.
Zacznę od początku...
Ostatnio oddałam mojego rovera do serwisu klimatyzacji, gdzie napełniono na nowo układ ( było mało czynnika chłodzącego i klimatyzacja w praktyce nie chłodziła) - usługę wykonano, układ jest szczelny (sprawdzono to trzymając auto na "miernikach" przez kilka godzin).
Klimatyzacja chłodzi teraz poprawnie.
Jednak... pojawiło się cykanie wydobywające się z okolic schowka pasażera.
Cykanie (jest cykliczne co 0,5-1min) pojawia się gdy auto jest na obrotach (zaczyna się w okolicach 2000obr).
W momencie cyknięcia tego urządzenia wyłącza się lub załącza sprężarka klimatyzacji.
Wnioskuję, że je jest to jakiś zawór odpowiedzialny za utrzymywanie prawidłowego ciśnienia w układzie klimatyzacji ( tak też wyczytałam na forum).
Problem jest w tym, że to cyknięcie pojawia się dość często i jest... delikatnie rzecz ujmując denerwujące
Klimatyzacja do auta została dodana - nie wyjechała z nim z fabryki.
Oto fotka urządzenia, które znalazłam za schowkiem:
Z góry dziękuję za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 01, 2011 18:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja akurat mam fabryczna klimatyzacje i mam w komorze silnika (ale po stronie pasarzera) puszke z przekaznikami ktora cyka przy zalaczaniu/wylaczaniu klimatyzacji. dodatkowo kazdemu zalazceniu klimatyzacji towarzyszy szczekniecie elektro-sprzegla w sprezarce.
faktycznie moze byc tak ze klima chodzi w okreslonym przedziale obrotow (powyzej 2tys) i ma jakis zawor bezpieczenstwa ktory odlacza co jakis czas urzadzenie.... ale niech wypowiedza sie bardziej obeznani w temacie
Za dużo czynnika i z tego powodu zbyt wysokie ciśnienie, czujnik ciśnienia wyłącza sprężarkę po czym po obniżeniu ciśnienia włącza ją ponownie, a czym wyższe obroty i większa w związku z tym wydajność sprężarki tym częstsze wł i wył sprężarki
[ Dodano: Sro Cze 01, 2011 22:47 ]
Ciśnienie spoczynkowe powinno wynosić około 4,8-5 atm . Spróbuj odessać tyle czynnika by doprowadzić ciśnienie do tej wartości i powinno wszystko działać poprawnie.
Ja tam widzę (niech mnie ktoś sprostuje, jak błądzę) termostat.
W samochodzie ma on za zadanie niedopuścić do zamarznięcia parownika i pewnie stąd to cykanie.
Pytanie brzmi:
1. Ile czynnika jest w układzie a ile powinno być ?
2. na jaką temperaturę jest nastawiony? Jeżeli za wysoko, np. więcej niż 4 st. C, to zadziałania będą fałszywie za częste, a klima nie będzie wydajnie działać mimo prawidłowego działania i stanu czynnika. Zmniejszenie ilości czynnika spowoduje słabsze działanie klimy -> rzadsze zadziałanie termostatu. Cykanie ucichnie ale funkcjonowanie klimy będzie
Taka tam sobie filozofia, która nie musi oznaczać, że tak jest u Ciebie
Czujnik temperatury parownika ma ustawienia fabryczne,co do ilości czynnika zdarzają się sytuacje że w układzie jest za dużo oleju i wprowadzenie właściwej ilości czynnika powoduje zbyt wysokie ciśnienie i częste wł i wył klimatyzacji i też mniejszą wydajność
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum