Wysłany: Pon Lip 04, 2011 13:22 [ Streetwise 2.0 ] max 2tys obrotów i dławi się
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
witam
Mam problem z moim roverkiem. Nie wiadomo skąd pojawił się problem, gdyż po dłuższym postoju autko zaczęło szarpać i dławić się przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Wkręca się na 2tys obrotów i się dławi.
Odpiąłem przepływomierz, który niedawno wymieniałem, jednak nie ma żadnej poprawy, filtr paliwa też jest świerzy.
Dodam że paliwo było ze statoil nie jakieś "tańsze".
Czy ktoś miał podobny problem, prosiłbym o pomoc w tej sprawie.!
Ostatnio zmieniony przez talar Pon Lip 04, 2011 14:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 04, 2011 13:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Pon Lip 04, 2011 15:10
Wyglądają, czy są całe Najlepiej sprawdzić to w dwie osoby, macha do góry, jeden nóżka na gaz, drugi luka czy gdzieś nie dmucha w układzie IC. Piszesz o filtrze paliwa, że świeży, a filtr powietrza sprawdzony
tak filtr powietrza tez sprawdzałem i przeczyściłem na wszelki wypadek wygląda przyzwoicie jeszcze.
Jedyne co mnie zdziwiło to osad na rurach jakby olejowy pod silnikiem, skąd to się mogło wziąć...
I jeszcze coś, w momencie mocnego przygazowania rura wychodząca od silnika aż się napręża i puchnie wtedy się dławi, czy to możliwe że coś sie mogło zapchać i gdzie???
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Pon Lip 04, 2011 15:54
A czy masz problemy z odpaleniem go Bo jak kopci na biało, to wskazuje na zły kąt wtrysku, zerknij jeszcze do zbiorniczka płynu chłodzącego, czy się w trakcie pracy bąbelki powietrza nie pokazują- wskazywało by to na uszczelkę pod głowicą- chociaż to rzadkość w dieslu.
[ Dodano: Pon Lip 04, 2011 16:54 ]
Sprubuj jeszcze przygazować z odkręconym korkiem wlewu oleju, lub wyciągniętym bagnetem- czy zakopci wtedy, jeżeli nie zakopci, sprawdź odmę.
Nie nie ma zadnego problemu z odpaleniem, niedawno był wymieniony akumulator i pali od pierwszego.
W zbiorniczku nie ma pęcheżyków powietrza, czyli wychodzi na to że to nie głowica
[ Dodano: Pon Lip 04, 2011 17:00 ]
Sprubuj jeszcze przygazować z odkręconym korkiem wlewu oleju, lub wyciągniętym bagnetem- czy zakopci wtedy, jeżeli nie zakopci, sprawdź odmę.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 103 Skąd: nowy sącz
Wysłany: Pon Lip 04, 2011 18:24
Siemka Talar u mnie roverek jak się dławił i nie chciał się wkręcać powyżej 2000 obrotów okazało się, że padł map sensor, więc może on jest przyczyną twoich problemów. U mnie wymiana map sensora pomogła. Pozdro
_________________ Tylko ci którzy nic nie robią nie popełniają błędów
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pon Lip 04, 2011 22:00
Warto jeszcze sprawdzić czujnik pedału hamulca (włącznik świateł stop). Włącznik jest 2-polowy i daje sygnał do tylnych świateł, ale i do komputera (odcina paliwo). Jeśli włącznik jest uwalony, silnik nie wkręci się wyżej niż 2000 obr./min.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 130 Skąd: Elbląg
Wysłany: Pon Lip 04, 2011 22:27
MAF = przeplywomierz
MAP = map sensor = czujnik cisnienia doladowania. Jesli masz woltomierz to mozesz go sprawdzic. Jesli dobrze pamietam to zielony przewod. Napiecie na jalowym kolo 1.8V i powinno rosnac pratycznie do 4,5V przy max obrotow
Miałem to samo działo mi się tak po przeróbce przepływomierza (opcja z kabelkami i diodą), też mi dusił sie na początku po odpaleniu, filtr powietrza wydawał sie byc dobry, mimo to postanowiłem go wymienić na nowy i problem znikł, spróbuj z nowym filtrem mi pomogło. Zanim to zrobiłem też sie zastanawiałem co moze byc mysilałem ze turbina z mało dmucha na starcie.
zauważyłem, że w momencie kiedy wciskam gaz i auta zaczyna sie dusić to jak zaczne pompować gruszką przy silniku przy filtrze paliwa to samochod zaczyna chodzic normalnie i nie dławi sie już....
tez myslalem ze to wina filtra ale byl wymieniany, zalozylem stary i nie bylo zadnej poprawy...
[ Dodano: Pon Lip 11, 2011 18:45 ]
nikt nic nie poradzi, to moze jakis namiar na mechanika co moze podpiac sie pod komputer bo bosha sobie nie radzi... jestem z sochaczewa
[ Dodano: Wto Sie 30, 2011 10:33 ]
chcialbym zakonczyc historie tego oto problemu
Po wizycie u 4 mechanikow ktorzy (nie wszyscy) twierdzili ze to moze byc pompa wtryskowa, zdecydowalem sie sam szukac przyczyny
Jak sie okazalo wystarczylo wymienic gruszke przy filtrze paliwa, koszt 40zl a wg mechanikow ok 500zl min.
Pomoc mechnikow bezcenna..
[ Dodano: Sro Sie 31, 2011 16:51 ]
Witam
Mam kolejny problem z moim roverem
Nie wiedziec dlaczego, wczesniej bylo ok wszystko, nagle dzis nie chce schodzic plynnie z obrotow.
Powiedzmy ze wkrece go na 4 tys przez chwile przytrzyma i potem dopiero opadaja...
Czy ktos wie czego moze to byc przyczyna i jak sie jej pozbyc....
Bylbym wdzieczny za pomoc
[ Dodano: Sro Sie 31, 2011 16:52 ]
Witam
Mam kolejny problem z moim roverem
Nie wiedziec dlaczego, wczesniej bylo ok wszystko, nagle dzis nie chce schodzic plynnie z obrotow.
Powiedzmy ze wkrece go na 4 tys przez chwile przytrzyma i potem dopiero opadaja...
Czy ktos wie czego moze to byc przyczyna i jak sie jej pozbyc....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum