Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] silnik krokowy czy tps ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] silnik krokowy czy tps ?
Autor Wiadomość
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 17, 2011 22:55   [R200] silnik krokowy czy tps ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998

Witam ! Muszę wymienić u siebie krokowca i zastanawiam się czy idzie zamontować z innego modelu, tzn. zamiast do mojego 1.4 8v czy można zastosować krokowca z silnika 1.6 lub 16v lub z poloneza ? Dziękuję za podpowiedź :)
Ostatnio zmieniony przez Fafnoscie Czw Sie 18, 2011 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 17, 2011 22:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 08:32   

A inicjatywy własnej wykazać trochę i poszukać to nie łaska? :pisze2: W podanym linku masz wszystko ładnie rozpisane.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 09:42   

Dzięki za tabelkę PTE, ale niestety mało co z niej rozumiem - tzn. te części, które mnie interesują nie są opisane (nie ma żadnych wartości w wierszach). Tyle ile mi się udło wydedukować z tej tabelki to to, że chyba inny silniczek nie podejdzie... Możesz mi tą tabelkę odczytać i powiedzieć po prostu czy podejdzie inny silnik krokowy ? :mrgreen:


EDIT:
Tak w ogóle to przedstawię mój problem, ponieważ jest trochę większy...
Jak to w roverkach, wieszają mi się obroty. Przepustnica przeczyszczona, tak samo silnik krokowy. Linka sprawdzona. Wymieniony czujnik przepustnicy. Był na komputerze - zero błędów. To wszystko było robione a obroty nadal się wieszają.
Mechanik mi polecił, że trzeba teraz wymieniać "na ślepo" i zaczynamy od silniczka korkowego, następnie sonda lambda i czujnik temperatury.

Czy ma ktoś jakiś inny pomysł co to może być ? Gdzieś przeczytałem, że pomaga wymiana na przepustnice metalową. Czy to prawda ?
Ostatnio zmieniony przez Fafnoscie Czw Sie 18, 2011 09:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 09:46   

krokowiec w 1.4 16V i 1.6 16V k-seria są identyczne. Więc i ten z 1.4 8V z innymi z K-serii będzie bardzo podobny, jeśli nie taki sam, ale uwaga, krokowce z 45/25 są już inne,na pewno z 45 jest już inny. Szukaj z 200/400.
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 12:41   

Przepraszam że znów zawracam głowę, ale przeczytałem, że czujnik położenia przepustnicy (TPS) w momencie zamkniętej przepustnicy powinien mieć wartość 595 ohm. Jak się to mierzy ? Wiem że na pinach czujnika, ale na włączonym silniku, czy jak ? Bo jeśli ja to dobrze zmierzyłem, to u mnie wartość ta wynosi ok 720 ohm. No i w jaki posób to wyregulować ?

Czy to może być powodem wieszających się obrotów ?
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 13:56   

Fafnoscie napisał/a:
Przepraszam że znów zawracam głowę, ale przeczytałem, że czujnik położenia przepustnicy (TPS) w momencie zamkniętej przepustnicy powinien mieć wartość 595 ohm. Jak się to mierzy ? Wiem że na pinach czujnika, ale na włączonym silniku, czy jak ? Bo jeśli ja to dobrze zmierzyłem, to u mnie wartość ta wynosi ok 720 ohm. No i w jaki posób to wyregulować ?

Czy to może być powodem wieszających się obrotów ?


Przy wyłączonym silniku i zapłonie. Najlepiej go do tej operacji wymontować (czujnik, rzecz jasna). Wyregulować raczej się nie da, kupiłbym nowy. Choć z drugiej strony... Haynes rzecze, że przy wymianie przepustnicy albo samego potencjometru należy dokonać jego ustawienia przy pomocy komputera... Nie znam jednak nikogo na tym forum, kto by w ten sposób postępował w podobnym przypadku.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Tommek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 151
Skąd: Przemyśl / Kraków



Wysłany: Czw Sie 18, 2011 14:17   

dzisiaj byłem na szrocie bo też szukam czujnika przepustnicy i na zamkniętej też było ok 720 ohm. Więc też jestem ciekaw czy to się da wyregulować.
 
 
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 18, 2011 21:49   

Tu Jest baardzo duzo potrzebnych informacji.
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
Fafnoscie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 123
Skąd: SBL

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 21, 2011 23:13   

WYJAŚNIŁO SIĘ !!

Sam naprawiłem zacinające się obroty, nawet mechanicy by na to nie wpadli :P Dla przyszłych:

OBJAWY:

- zawieszanie się silnika na 1200 RPM
- "odbijanie" obrotów w granicach 1200 RPM, w czasie spadania z wysokich obrotów
- zawieszanie się obrotów w korku na 2000 a nawet 3000 RPM.

CO ZOSTAŁO ZROBIONE:

- przeczyszczony krokowiec
- przczyszczona przepustnica
- sprawdzona linka gazu
- wymieniony czujnik położenia przepustnicy

Nic to nie dało...

POWÓD:

Przepustnica jest przykręcona do metalowego elementu silnika czterema śrubami. Pod jedną z tych śrubek była metalowa blaszka (która prawdopodobnie trzymała jakiś tam przewód) - pełniła ona rolę podkładki. Po "wyrzuceniu" tej blaszki obroty spadały już ładnie. Okazało się, że blaszka ta powodowała minimalne rozszczelnienie między przepustnicą a silnikiem, przez które dostawało się "lewe" powietrze :P W czasie stania w korku, silnik się bardziej nagrzewał i wtedy metalowa blaszka się nieznacznie poszerzała (prawie każdy metal tak reaguje na ciepło), przez co szparka była jeszcze większa i więcej powietrza się do śodka przedostawało, co w efekcie podbijło mi obroty do nawet 3000 RPM !

Mam nazieję że pisząc to, kiedyś się to komuś przyda :P Temat do zamknięcia :)

ps. pozdrawiam i dziękuję wszystkim za cierpliwość w czasie szukania mojego problemu z obrotami :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Silnik krokowy
margaret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Czw Maj 19, 2011 19:55
Gość
Brak nowych postów [R200] Jak często czyścicie silnik krokowy ?
SIMON Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Lut 15, 2011 13:12
SIMON
Brak nowych postów [R200 1,4 8V 98'] wadliwy silnik krokowy a mulenie auta
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Cze 05, 2009 10:18
memphisto
Brak nowych postów [214i, silnik 1.4, 8v, typ: XW] - silnik krokowy
orson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Kwi 12, 2008 11:40
Abby



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink