Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 Tourer] Tylne koła pochylone górą do wewnątrz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 Tourer] Tylne koła pochylone górą do wewnątrz
Autor Wiadomość
gierczol 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 106
Skąd: Zielona Góra



  Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 10:07   [R416 Tourer] Tylne koła pochylone górą do wewnątrz
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Od momentu kupna widziałem, że tylne koła mam pochylone góra do wewnątrz. Opony zjada mi po wewnętrznej stronie. Byłem dziś na ustawieniu całej geometrii, jednak w tym modelu nie ma możliwości ustawiania kąta pochylenia koła. Tuleje wahaczy w porządku, jedynie tulejki stabilizatora do wymiany. Co może być przyczyną takich ustawień kół tylnych ? Można to jakoś wyeliminować i ''postawić'' koła prosto ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 10:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 16:00   

Może masz założony niższy zawias, lub sprężyny "sportowe" ?
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
gierczol 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 106
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Wrz 02, 2011 19:26   

Nie, wiedziałbym o tym ;) Możliwe, że dzieje się tak, gdy sprężyny mają już dosyć?
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 08:11   

Pyros napisał/a:
Może masz założony niższy zawias, lub sprężyny "sportowe" ?


... lub sprężyny są już "ubiete" i auto siedzi niżej.
 
 
gierczol 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 106
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 14:50   

Tomi, właśnie to musiałbym sprawdzić. Tylko jak? Podlewarować auto w jego tylnej środkowej części, aby koła unosiły się do góry jednocześnie? Wtedy też, gdy będą się prostowały, to oznacza springi do wymiany?
 
 
 
Wojtek88 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 02, 2011 15:44   

Mam tak samo z jednym kołem - od strony kierowcy, tył. Opona starta, zrobiona zbieżność.. Kupię nowe opony i zobaczę jak dalej to będzie stało. Oprócz springów jeszcze coś może być powodem?
_________________
Roverlution
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Paź 02, 2011 16:45   

Rover 75 mapchylenie tylnych kół w minusie dlatego koła wyglądają tak jak opisujecie.
Regulowana jest tylko zbieżność, zawieszenie jest wielowachaczowe i w tego typu zawieszeniu kąt pochylenia koła jest praktycznie stały niezależnie od obciążenia.
Dopiero skrajnie zużyte sprężyny mogą być przyczyna zbyt dużego kąta pochylenia koła.
Czasem przyczyną może być skrzywienie czopu (ośki piasty) ,zły montaż tulei wachaczy lub żle zamontowane wachacze poprzeczne dolne.
_________________
rom
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Paź 02, 2011 18:56   

automechanik napisał/a:
Rover 75 mapchylenie tylnych kół w minusie dlatego koła wyglądają tak jak opisujecie.
Regulowana jest tylko zbieżność, zawieszenie jest wielowachaczowe i w tego typu zawieszeniu kąt pochylenia koła jest praktycznie stały niezależnie od obciążenia.
Dopiero skrajnie zużyte sprężyny mogą być przyczyna zbyt dużego kąta pochylenia koła.
Czasem przyczyną może być skrzywienie czopu (ośki piasty) ,zły montaż tulei wachaczy lub żle zamontowane wachacze poprzeczne dolne.


Górne wahacze są krótsze niż dolne i przy niższym zawieszeniu zawsze robi się nagatyw. Po drugie z racji konstrukcji wielowahaczowej zużycie elementów metalowo-gumowych może również skutkować takim ustawieniem koła.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 Tourer] hak holowniczy
maniekott Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pią Lis 25, 2011 19:09
maniekott
Brak nowych postów [R416 Tourer] Slizgające się sprzęgło.
Pyros Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Nie Kwi 18, 2010 02:47
Pyros
Brak nowych postów [R416 Tourer] Problem z szyberdachem.
Pyros Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Pią Kwi 02, 2010 15:22
Bordos
Brak nowych postów [R416 tourer]swiatla dzienne
maniekott Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Czw Gru 20, 2012 22:51
maniekott
Brak nowych postów [R416 Tourer] k-seria - dławi go.
gierczol Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
14 Pon Cze 18, 2012 22:27
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink