Od czasu Stage I zmieniło się niewiele został wyrzucony EBC Greddy ponieważ i tak używałem tylko mapy Hi w to miejsce został założony seryjny zaworek EBC od Audi RS z zakresem do 2,5 bara i możliwością wpięcia w ECU Mastera. Tomcio został ponownie wystrojony z myślą o wypłaszczeniu mapy tym razem na 1,3 bara co dzielnie zniósł, dalsze kręcenie nie miało sensu bo sprzęgło przy pełnym booscie zaczynało już się ślizgać… ( chociaż i tak wytrzymało bardzo dużo jak na serie). Niestety przy hamowaniu nie wytrzymały szpilki kolektora wydechowego było małe bum i wydmuchało uszczelkę. Co się później okazało z uwagi na to że ktoś kto zdejmował wcześniej kolektor je poprzeciągał… miał być prosty zabieg zdjęcia kolektora dania nowych szpilek, wymiany uszczelki i sprawdzenie ponownego na hamowni… a jak widać zmieniło się to w Stage II . Niestety zostały uszkodzone gwinty w głowicy więc trzeba rozwiercić na większe co wiąże się ze zdjęciem głowicy a że nie lubię partactwa chciałem zrobić to porządnie. Jak już zdejmujemy głowice to warto ja obejrzeć jak już mamy na wierzchu blok warto zajrzeć do tłoków itd…
Wynikiem tego zostało wyjęte całe serducho
Głowica: sprawdzenie, planowanie, nagwintowania pod nowe szpilki kolektora oraz pełnego szlifu czyli full. ( w trakcie prac )
Blok: sprawdzenie bloku silnika, sprawdzenie tłoków i korb – całość trzyma normy miło do wymiany jedynie panewki. Kolejno mycie całości oraz wyważenie dynamiczne wału, koła zamachowego, docisku i koła rozrządu. ( w trakcie prac)
Jak już silnik mamy opanowany
Sprzęgło: stare jak już pisałem potrafiło się poślizgnąć przy max boost w to miejsce wchodzi 4 łapkowy spiek by sprzęgła przy placu Hellera ( ma wytrzymać do 500Nm więc na razie starczy ( zrobione)
Skrzynia: od czasu regeneracji (nowe łożyska w oryginale plus olej) jak na razie chodzi bez zarzutu więc nie ruszam jak zacznie się sypać będę myślał. Mam namiar na firmę która wzmacnia nie wiem co dokładnie robią ale niby sprawdzona na razie temat w zawieszeniu…
Turbo: jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B warto dmuchnąć czymś męskim t28? Żadne przejście lecimy w Dual Ball Bearing GT28RS oczywiście zaczniemy strojenie od dolnego pułapu bo dmuchnięcie wcześniejszych 1,3 bara może skończyć się awarią więc na razie myślę o jakimś sofcie typu 0,7 max co przy potencjale tej sprężarki może dać ładne stadko koników ( zakupiona wymaga jedynie dorobienia nowego spływu oleju inna flansza, przekręcenia muszli oraz zrobienia gwintów na szpilki pod kolektor)
Projekt nie jest robiony przez żadną firmę tuningowa ani nakładem 50-100 czy milion $. Założenia są dość proste projekt jest robiony w wolnym czasie, własnym nakładem i nie ma trwać latami jak czas pozwoli góra 3 miechy ( silnik został wyjęty w ten weekend a części poszły do zrobienia wczoraj (jak tylko skończą pewnie początek połowa przyszłego tyg. postaram się wygospodarować czas na składnie tego do kupy )
Tu z góry podziękowania dla Michała i Marka za wsparcie pomoc oraz udostępnienie miejsca bez tego na pewno by się nie udało
Newsy mam nadzieje niebawem ... a na zachętę
_________________ Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Wto Wrz 20, 2011 20:01, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 17:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
to nie jest atak na żadną konkretną wartość... będzie ile wyjdzie bo podając zakładane wartości można się nieźle rozczarować przykładów mamy dużo stopniowo będziemy zwiększać doładowanie i zobaczymy jak będzie Tomcio reagował później na hamowni zobaczymy jakie stadko się uzbierało
_________________ Tomcata na części info na PW
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 12:47
Bardzo ładnie. Awarie matką tuningu jak to w życiu Najgorsze to sprzęgło - jak to będzie git i skrzynia to luz. Może warto jakieś progresywne doładowanie mu zrobić na niższych biegach. Ile dałeś za wyważenie wału i gdzie to robisz? - ja bym chętnie zakręcił silnik wyżej tylko bez tego to zapomnij - główna przeszkoda to to. Ile niutów było wtedy kiedy seria Pg-1 zaczynało ślizgać. W każdym bądź razie trzymam kciuki. Pozdro!
Cała obróbka silnika łącznie z wyważaniem robiona jest w krasnobrodzka racing ceny będę negocjował za całość jak skończą i będę zadowolony Co do poprzedniego sprzęgła Nm bym powyżej 330Nm jednak z tego co się dowiedziałem puszczał lekko uszczelniacz więc mogło być tam trochę oleju i stad poślizgi na wyższym momencie... nowe powinno wytrzymać z zapasem a skrzynia to to wie będę testował. Z doładowaniem będziemy myśleli przy strojeniu bo jeszcze nie wiadomo jak RS będzie u mnie wstawał bo to już spore turbo.
[ Dodano: Czw Wrz 15, 2011 14:41 ]
Raptile napisał/a:
dobryziom, trzymam kciuki żeby te pierdylion km i nm było
_________________ Tomcata na części info na PW
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 16:03
Ok czyli tam gdzie wszyscy polecają Będzie rwało suty na banka - waga nie jest jeszcze duża w stosunku nawet do nowych kompaktów to nie ma co porównywać, jest szpera, nie ma awd - nie ma siły, żeby to wolno jeździło. Z rolki to wogóle bardzo miło powinno być. Raczej braku trakcji bym się bał bardziej przy starcie heheh przy takich parametrach.
mhm... kiedyś wspominałeś o 6 łapkowym? czemu 4 łapkowy?
słyszałem kiedys że spieki się często wymienia:(... co jeden sezon...
docisk też wzmocniony będziesz miał?
Powodzenia.')_;D.. zapowiada się naprawde zacnie.;)
dla porównania RS w silniku 1,8T przy 1 barze daje jakieś 290KM...
[ Dodano: Czw Wrz 15, 2011 20:02 ]
Matexx napisał/a:
dobryziom napisał/a:
w to miejsce wchodzi 4 łapkowy spiek
mhm... kiedyś wspominałeś o 6 łapkowym? czemu 4 łapkowy?
słyszałem kiedys że spieki się często wymienia:(... co jeden sezon...
docisk też wzmocniony będziesz miał?
Powodzenia.')_;D.. zapowiada się naprawde zacnie.;)
zgadza się miał być 6 a w zasadzie 5 ale został mi doradzony przez warsztat taki a więc nie będę się kłócił będzie oczywiście ostrzej ale bezpieczniej... co do wymian przebieg takiego spieka zależnie od eksploatacji to 20-30tys. max Docisku nie wzmacniam z dwóch powodów... po wzmocnieniu dostaje reszta układu a co gorsza także skrzynia. Drugi sprawdzili ten co mam i w połączeniu ze spiekiem będzie robił robotę (obecny jest na prawdę mocny co da się odczuć stojąc w korku
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 21:36
Tłoki i korbowody zostawiasz bez zmian? Ponoć wytrzymają 250-280km ale to być może taki sam mit jak to że PG1 jest tylko do 240 Nm.
Daj kilka fotek rozbebłanego silnika
Miałem zamiar tez wyciągnąć silnik i zrobić go po całości ale doszedłem do wniosku że w zasadzie to tylko głowicę mam pękniętą więc skończyło się na nowej głowicy (tzn starej ale po pełnej robocie-szczelność, planowanie, uszczelniacze, obrobienie gniazd, docieranie zaworów). Poniżej głowicy to tylko uszczelki i uszczelniacze. Narazie kompletuję części nawet nie tyle ja co TomaTeam
Tłoki i korbowody zostawiasz bez zmian? Ponoć wytrzymają 250-280km ale to być może taki sam mit jak to że PG1 jest tylko do 240 Nm.
korby i tłoki do Tomcia są na prawde solidne nie wygladaja jak słone paluszki w zwykłym NA ten silnik jest na prawde zaprojektowany pod turbo wiadać różnice Poza tym jak bez problemu wytrzymały 1,3 bara to też wytrzymaja wiekszą moc ale przy o połowe mniejszym doładowaniu.
Fotek silnika brak ale porobie jak bede odbierał juz zrobiony czysciutki i błyszczący hihih
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum