Forum Klubu ROVERki.pl :: Tomcat Stage II
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Tomcat Stage II
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

  Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 18:59   Tomcat Stage II

Tomcat Stage II

Od czasu Stage I zmieniło się niewiele został wyrzucony EBC Greddy ponieważ i tak używałem tylko mapy Hi w to miejsce został założony seryjny zaworek EBC od Audi RS z zakresem do 2,5 bara i możliwością wpięcia w ECU Mastera. Tomcio został ponownie wystrojony z myślą o wypłaszczeniu mapy tym razem na 1,3 bara co dzielnie zniósł, dalsze kręcenie nie miało sensu bo sprzęgło przy pełnym booscie zaczynało już się ślizgać… ( chociaż i tak wytrzymało bardzo dużo jak na serie). Niestety przy hamowaniu nie wytrzymały szpilki kolektora wydechowego było małe bum i wydmuchało uszczelkę. Co się później okazało z uwagi na to że ktoś kto zdejmował wcześniej kolektor je poprzeciągał… miał być prosty zabieg zdjęcia kolektora dania nowych szpilek, wymiany uszczelki i sprawdzenie ponownego na hamowni… a jak widać zmieniło się to w Stage II . Niestety zostały uszkodzone gwinty w głowicy więc trzeba rozwiercić na większe co wiąże się ze zdjęciem głowicy a że nie lubię partactwa chciałem zrobić to porządnie. Jak już zdejmujemy głowice to warto ja obejrzeć :) jak już mamy na wierzchu blok warto zajrzeć do tłoków itd…

Wynikiem tego zostało wyjęte całe serducho :)

Głowica: sprawdzenie, planowanie, nagwintowania pod nowe szpilki kolektora oraz pełnego szlifu czyli full. ( w trakcie prac )

Blok: sprawdzenie bloku silnika, sprawdzenie tłoków i korb – całość trzyma normy miło :) do wymiany jedynie panewki. Kolejno mycie całości oraz wyważenie dynamiczne wału, koła zamachowego, docisku i koła rozrządu. ( w trakcie prac)

Jak już silnik mamy opanowany :)

Sprzęgło: stare jak już pisałem potrafiło się poślizgnąć przy max boost :( w to miejsce wchodzi 4 łapkowy spiek by sprzęgła przy placu Hellera ( ma wytrzymać do 500Nm więc na razie starczy :)) ( zrobione)

Skrzynia: od czasu regeneracji (nowe łożyska w oryginale plus olej) jak na razie chodzi bez zarzutu więc nie ruszam :) jak zacznie się sypać będę myślał. Mam namiar na firmę która wzmacnia nie wiem co dokładnie robią ale niby sprawdzona na razie temat w zawieszeniu…

Turbo: jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B warto dmuchnąć czymś męskim t28? Żadne przejście :bezradny: lecimy w Dual Ball Bearing GT28RS :twisted: oczywiście zaczniemy strojenie od dolnego pułapu bo dmuchnięcie wcześniejszych 1,3 bara może skończyć się awarią więc na razie myślę o jakimś sofcie typu 0,7 max co przy potencjale tej sprężarki może dać ładne stadko koników :rotfl: ( zakupiona wymaga jedynie dorobienia nowego spływu oleju inna flansza, przekręcenia muszli oraz zrobienia gwintów na szpilki pod kolektor)


Projekt nie jest robiony przez żadną firmę tuningowa ani nakładem 50-100 czy milion $. Założenia są dość proste projekt jest robiony w wolnym czasie, własnym nakładem i nie ma trwać latami jak czas pozwoli góra 3 miechy ( silnik został wyjęty w ten weekend a części poszły do zrobienia wczoraj (jak tylko skończą pewnie początek połowa przyszłego tyg. postaram się wygospodarować czas na składnie tego do kupy )

Tu z góry podziękowania dla Michała i Marka za wsparcie pomoc oraz udostępnienie miejsca bez tego na pewno by się nie udało :wink:


Newsy mam nadzieje niebawem ... a na zachętę :)

_________________
Tomcata na części info na PW
Ostatnio zmieniony przez dobryziom Wto Wrz 20, 2011 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 18:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 19:02   

To widzę GRUBO ! ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 21:44   

dobryziom, Normalnie miód cut i orzeszki jak się czyta co masz w planach. Przy takim czymś bym chętnie sam pogrzebał :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 21:38   

newsy... szukam porządnych panewek może jutro coś się ruszy w temacie

małe a cieszy splanowany ogarnięty kolektor :)

_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 14, 2011 23:40   

bosko :D wreszcie coś innego od dłubanych sdi/idt :D oby pg1 zniosła 400Nm :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 11:29   

dobryziom, to jest atak na ile ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 11:52   

Raptile napisał/a:
dobryziom, to jest atak na ile ?


to nie jest atak na żadną konkretną wartość... będzie ile wyjdzie bo podając zakładane wartości można się nieźle rozczarować przykładów mamy dużo :) stopniowo będziemy zwiększać doładowanie i zobaczymy jak będzie Tomcio reagował później na hamowni zobaczymy jakie stadko się uzbierało :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 13:47   

Bardzo ładnie. Awarie matką tuningu jak to w życiu :) Najgorsze to sprzęgło - jak to będzie git i skrzynia to luz. Może warto jakieś progresywne doładowanie mu zrobić na niższych biegach. Ile dałeś za wyważenie wału i gdzie to robisz? - ja bym chętnie zakręcił silnik wyżej tylko bez tego to zapomnij - główna przeszkoda to to. Ile niutów było wtedy kiedy seria Pg-1 zaczynało ślizgać. W każdym bądź razie trzymam kciuki. Pozdro!
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 14:03   

dobryziom, trzymam kciuki żeby te pierdylion km i nm było :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 14:41   

Cała obróbka silnika łącznie z wyważaniem robiona jest w krasnobrodzka racing ceny będę negocjował za całość jak skończą i będę zadowolony :) Co do poprzedniego sprzęgła Nm bym powyżej 330Nm jednak z tego co się dowiedziałem puszczał lekko uszczelniacz więc mogło być tam trochę oleju i stad poślizgi na wyższym momencie... nowe powinno wytrzymać z zapasem a skrzynia to to wie będę testował. Z doładowaniem będziemy myśleli przy strojeniu bo jeszcze nie wiadomo jak RS będzie u mnie wstawał bo to już spore turbo.

[ Dodano: Czw Wrz 15, 2011 14:41 ]
Raptile napisał/a:
dobryziom, trzymam kciuki żeby te pierdylion km i nm było :)

:)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 17:03   

Ok czyli tam gdzie wszyscy polecają :) Będzie rwało suty na banka - waga nie jest jeszcze duża w stosunku nawet do nowych kompaktów to nie ma co porównywać, jest szpera, nie ma awd - nie ma siły, żeby to wolno jeździło. Z rolki to wogóle bardzo miło powinno być. Raczej braku trakcji bym się bał bardziej przy starcie heheh przy takich parametrach.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 17:14   

może byc kolo 280KM czasem :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 18:17   

dobryziom napisał/a:
w to miejsce wchodzi 4 łapkowy spiek


mhm... kiedyś wspominałeś o 6 łapkowym? czemu 4 łapkowy?
słyszałem kiedys że spieki się często wymienia:(... co jeden sezon...
docisk też wzmocniony będziesz miał?

Powodzenia.')_;D.. zapowiada się naprawde zacnie.;) :wink:
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 20:02   

Markzo napisał/a:
może byc kolo 280KM czasem :D


dla porównania RS w silniku 1,8T przy 1 barze daje jakieś 290KM...

[ Dodano: Czw Wrz 15, 2011 20:02 ]
Matexx napisał/a:
dobryziom napisał/a:
w to miejsce wchodzi 4 łapkowy spiek


mhm... kiedyś wspominałeś o 6 łapkowym? czemu 4 łapkowy?
słyszałem kiedys że spieki się często wymienia:(... co jeden sezon...
docisk też wzmocniony będziesz miał?

Powodzenia.')_;D.. zapowiada się naprawde zacnie.;) :wink:


zgadza się miał być 6 a w zasadzie 5 ale został mi doradzony przez warsztat taki a więc nie będę się kłócił :) będzie oczywiście ostrzej ale bezpieczniej... co do wymian przebieg takiego spieka zależnie od eksploatacji to 20-30tys. max Docisku nie wzmacniam z dwóch powodów... po wzmocnieniu dostaje reszta układu a co gorsza także skrzynia. Drugi sprawdzili ten co mam i w połączeniu ze spiekiem będzie robił robotę (obecny jest na prawdę mocny co da się odczuć stojąc w korku :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 20:15   

mhm.. szkoda ze tarcze ze spiekami trzeba często wymieniać...
hehe ...tak jak kiedyś pisałeś atak na 300km.. raczej bezproblemowy//;)

a sprzęgło u Kogo?.. Radzikowskiego? chyba juz nie?
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 20:49   

Matexx napisał/a:
mhm.. szkoda ze tarcze ze spiekami trzeba często wymieniać...
hehe ...tak jak kiedyś pisałeś atak na 300km.. raczej bezproblemowy//;)

a sprzęgło u Kogo?.. Radzikowskiego? chyba juz nie?


wiesz ten samochód nie jeździ więcej niż 10k rocznie więc wymiana co dwa lata nie jest problemem :)

http://www.sprzegla-regeneracja.pl/
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Wrz 15, 2011 22:36   

Tłoki i korbowody zostawiasz bez zmian? Ponoć wytrzymają 250-280km ale to być może taki sam mit jak to że PG1 jest tylko do 240 Nm.

Daj kilka fotek rozbebłanego silnika :D

Miałem zamiar tez wyciągnąć silnik i zrobić go po całości ale doszedłem do wniosku że w zasadzie to tylko głowicę mam pękniętą więc skończyło się na nowej głowicy (tzn starej ale po pełnej robocie-szczelność, planowanie, uszczelniacze, obrobienie gniazd, docieranie zaworów). Poniżej głowicy to tylko uszczelki i uszczelniacze. Narazie kompletuję części nawet nie tyle ja co TomaTeam :D

powodzenia
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 09:22   

Marrkus napisał/a:
Tłoki i korbowody zostawiasz bez zmian? Ponoć wytrzymają 250-280km ale to być może taki sam mit jak to że PG1 jest tylko do 240 Nm.


korby i tłoki do Tomcia są na prawde solidne nie wygladaja jak słone paluszki w zwykłym NA ten silnik jest na prawde zaprojektowany pod turbo wiadać różnice :) Poza tym jak bez problemu wytrzymały 1,3 bara to też wytrzymaja wiekszą moc ale przy o połowe mniejszym doładowaniu.

Fotek silnika brak ale porobie jak bede odbierał juz zrobiony czysciutki i błyszczący hihih
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 09:35   

dobryziom, nawiązałeś już współprace z jakąś hurtownią opon ? ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Wrz 16, 2011 10:40   

Raptile napisał/a:
dobryziom, nawiązałeś już współprace z jakąś hurtownią opon ? ;)



na razie tylko z rafinerią w emiratach arabskich :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Tomcat Stage I zakonczony
Gość Tuning mechaniczny 20 Czw Cze 18, 2009 13:26
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink