Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400]Zawieszające się obroty
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Nie Paź 02, 2011 10:28
[R400]Zawieszające się obroty
Autor Wiadomość
black_pawel 



Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 18
Skąd: internet

Rover 400

  Wysłany: Sob Paź 01, 2011 22:14   [R400]Zawieszające się obroty
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam od nie tak dawna jestem posiadaczem rover-ka i mam problem mianowicie z obrotami dosyć wolno spadają jakby łapał lewego gdzieś powietrza, czyściłem silniczek krokowy i tez nic nie pomogło, linka tez się nie zacina ... proszę o pomoc, a i nie jest założona instalacja gazowa
Ostatnio zmieniony przez black_pawel Nie Paź 02, 2011 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 01, 2011 22:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 02, 2011 13:06   

witam.

prawdopodobnie czujnik kolektora ssącego masz zabrudzony, lub padł.
mi też tak obroty się nie raz zawieszają (ale to rzadkość). ja bym sprawdził ten czujnik.
ja w swoim muszę go wymienić:P
albo do jakiegoś elektryka bym podjechał.
tak wygląda ten czujnik:
http://www.eter-mot.info/...-sensor-es110-1
http://www.eter-mot.com/d...3712&pro=653997
 
 
 
black_pawel 



Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 18
Skąd: internet

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 02, 2011 14:04   

a w jaki sposób mogę go sprawdzić samemu posiadając miernik ??
 
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 02, 2011 14:35   

elektryk sprawdzał tak: przekręcił stacyjkę w pozycji II (nie włączając autka) i miernikiem sprawdził napięcie, elektryk powiedział że nie może przekraczać 5v (+/- 0,5v)
ja miałem taki myk że tego czujnika w ogóle nie miałem podłączonego :O
ktoś (poprzedni właściciel) przeciął, tylko po co??? :O
elektryk podłączył i autko działa jak ta lala:D
ale bardzo rzadko jeszcze trzyma obroty (np. jak jadę non stop 100-300 km w trasie to na wolnych trzyma 1500-2000 tys. obr nawet czasem większe - ale to rzadko - sądzę że i tak czujnik mam do wymiany:P)
ale jak ten czujnik w ogóle się odkręci i wyciągnie, to jak autko odpalisz to będzie trzymał 4000 tys i więcej obrotów :P
 
 
 
black_pawel 



Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 18
Skąd: internet

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 02, 2011 15:27   

odpiąłem ten czujnik i pojeździłem trochę lecz dalej to samo , bo podobno komputer sam sobie by ustalił jakoś wartość awaryjną jak go nie ma ale nic nie pomaga .. czy jeszcze od czegoś może być ta przyczyna dziwnych obrotów proszę o pomoc
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 02, 2011 15:49   

Wyczyść silnik krokowy i przepustnice, na przepustnicy jest regulacja obrotów biegu jałowego ( taka srubeczka zakontrowana nakrętka - delikatnie ją wykręć ale tylko na probe co sie bedzie działo i ewentualnie możesz sprobować poluzować 2 wkręty którymi jest przykręcony czujnik połozenia przepustnicy ( jest centralnie na przepustnicy ) i całym czujnikiem lekko przekrecic w jedna lub druga strone ( jezeli się da ) Jak sie nie da to można troche rozwiercić otwory w czujniku tylko musisz czujnik oczywiście całkiem zdemontować i wtedy pokombinować połozeniem tego czujnika......tez miałem takie problemy i tymi sposobami opanowałem obroty, zwykle pomaga wyczyszczenie krokowca i przepustnicy no chyba ze jest cos uszkodzone.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
black_pawel 



Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 18
Skąd: internet

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 02, 2011 15:59   

dzieki za podpowiedz jutro sie pobawie jak cos to napisze co i jak sie dzieje :) mam nadzieje ze juz bedzie dobrze
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Paź 02, 2011 17:34   

wooy11 napisał/a:
na przepustnicy jest regulacja obrotów biegu jałowego ( taka srubeczka zakontrowana nakrętka - delikatnie ją wykręć ale tylko na probe

Tego się nie rusza, jak fabryka ustawiła tak ma być.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 02, 2011 17:55   

To jest śruba regulacyjna czasami trzeba podregulować pozatym jak nią pokręci to zawsze moze wrocić do pozycji poprzedniej, filozofi tam dużej nie ma przepustnica sie lekko otworzy lub domknie całkowicie i to wszysko.
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
black_pawel 



Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 18
Skąd: internet

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 03, 2011 19:50   

ale mi na wolnych obrotach dobrze chodzi to co wiec ta przepustnica ma do tego ?? a to jest czujnik temperatury w tym kolektorze ... a ten czujnik od od tego powietrza sterowania siedzi w terowniku silnika tam ida te weżyki ...
 
 
 
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 10:56   

Witam Panowie! Mam R75 1.8 i podobny problem. Po przegazowaniu do ponad 2500rpm silnik wolno schodzi z obrotów. Jest to bardzo denerwujące podczas zmiany biegów, bo muszę chwilę czekać z wciśniętym sprzęgłem i wpasować się w obroty co nie udaje się zbyt często, a sprzęgła szkoda. Sprawdzałem szczelność kolektora dolotowego i moim zdaniem jest szczelny(dzisiaj wymienię te gumki pod wtryskiwaczami bo tego jeszcze nie sprawdzałem)
Do tej pory wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ssącym, sondę lambda, TPS, czujnik temperatury silnika, kable, świece, silnik krokowy, wyczyściłem przepustnicę i nic to nie pomogło. Nie oczekuję 100% magicznej diagnozy przez internet ale może chociaż podpowiecie mi co można jeszcze sprawdzić. Dodam też, że na biegu jałowym czuć delikatne drgania silnika i widać to na obrotomierzu +/- 100rpm. Nie mogę utrzymać prędkości obrotowej pomiędzy 800, a 1400rpm. Delikatne wciśnięcie gazu powoduje skok obrotów do 1400, a delikatne odpuszczenie pedału gazu spadek do około 800. Podczas jazdy próba utrzymania prędkości obrotowej w w/w przedziale kończy się żabką.
Pozdrawiam!
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 04, 2011 13:03   

A czyściłeś silniczek krokowy DementorIRL ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 13:24   

Czyściłem i nawet wymieniałem ale na używkę więc może trafiłem na walnięty ;)
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 04, 2011 16:50   

Może poprostu linka sie blokuje w pancerzu....odłacz ja od przepustnicy [ trzeba mocno wypchać taki plastikowy kwadrat (regulacja naciagu linki)] wstrzyknij pod pancerz troszke oleju i potrzymaj koniec linki w gorze żeby olej dostał sie jak najnizej, może linka jest "za krótka" wiec na tej regulacji możesz ja minimalnie popuścić....i zamontuj wszystko spowrotem, bedziesz widział czy jest jakaś zmiana aaaaaa i zobacz czy przepustnica dość energicznie odbija jak zadziałasz na nia ręka, z linka podpietą i odpieta od przepustnicy, pozdrawiam
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 17:30   

Chyba jednak mam HGF :( Dzisiaj po dłuższej jeździe(około pół godzinki od zgaszenia silnika) zauważyłem wodę na silniku, a dokładnie lekko poleciało na rogu głowicy z prawej strony. Teraz nie bardzo wiem czy to HGF bo może leci spod kolektora ssącego, a że silnik jest lekko pochylony do przodu auta to może jakoś ta woda spływa w to miejsce. Żadnego kopcenia na biało ani oleju w zbiorniczku wyrównawczym nie mam, węże od chłodnicy też nie puchną, wody w oleju nie ma. Może to tylko fałszywy alarm ale jutro posprawdzam dokładnie i będę w stanie powiedzieć coś więcej. Jeśli to nie uszczelka to będę szukał dalej przyczyny falowania obrotów. Aha a linka już nasmarowana i nie zacina się na 100% ;)
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Paź 04, 2011 17:39   

wystarczy jak zerkniesz miedzy miejsce gdzie masz mokro a kolektor dolotowy i bedziesz widział czy jest mokry slad.....powiem Ci tylko że tam bedzie sucho , to jest prawdopodobnie wyciek z pod uszczelki pod głowicą, przerabiałem to jak miałem R400 1.6, jeżdziłem z tym chyba 8 miesiecy, raz wyciek był raz nie i tylko po zgaszeniu silnika jak troche juz ostygł oraz po odpaleniu po nocy jak sie rozgrzewał wtedy przez chwilke był wyciek a po rozgrzaniu ustawał...auto chodziło cały czas idealnie. W końcu Sprzedałem go sąsiadowi oczywiście informujac go o tym. Sasiad jeżdzi nim co dzień i sobie bryczke chwali, z uszczelka nic sie nie dzieje tylko raz na 2 miechy dolewa troszke płynu...koniec kropka bo to nie temat o uszczelce :)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 17:49   

Zastanawiam się czy nie wlać tam na chwilę jakiegoś środka uszczelniającego. Głowicę będę ściągał prawdopodobnie za jakieś 2 miesiące jak więcej kasy będzie więc póki co jakiś uszczelniacz powinien załatwić sprawę. Dziwi mnie tylko to, że uszczelka była wymieniana jakieś 9miesięcy temu i od tej pory auto przejechało tylko 6k km :( Ale tak jak napisałeś w ostatnim poście, to nie temat o uszczelce ;)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 04, 2011 17:54   

Chociaż nie lej żadnych uszczelniaczy do układu. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
DementorIRL 



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Irlandia



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 18:25   

Chyba nie będę tam nic wlewał bo pomoże tylko na chwilę, a później będzie ciężko to wypłukać :( Ale wróćmy do szalejących obrotów :) Dzisiaj odłączyłem wszystkie podciśnienia z kolektora dolotowego, zaślepiłem wszystkie otwory i silnik pracował tak samo więc nieszczelność praktycznie wyeliminowana(zostały tylko uszczelki na wtryskiwaczach, które miały dzisiaj dojechać ale gdzieś zabłądziły :P ). Rano jak odpalam auto to nawet nie mam podwyższonych obrotów tylko od razu spadają na około 800 ale silnik się nie dusi i można śmiało ruszać po odpaleniu. Do tej pory nie wymieniłem tylko Map sensora i sondy za katem ;)
 
 
black_pawel 



Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 18
Skąd: internet

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 04, 2011 19:42   

a moze ktos mi cos doradzi bo nie wiem co juz mam robic ?? mam przypuszczenia do tego silniczka krokowego bo nieraz glosno go slychac no ale mierzyl mi elektryk go i wartosci sa dobe z niego . zebym mogl go na chwile od kogos podmienic ale w OSTROLECE nikogo nie znam zeby mi mogl pozyczyc i zobaczyc a kopywac a jak to nie on to szkoda kasy bo najlepiej by bylo nowy bo by byla pewnosc ze jest dobry
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416Si 97r]Zawieszajace się obroty i brak płynu
grzes999 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sie 12, 2013 17:20
grzes999
Brak nowych postów [R400] Obroty
buchu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Kwi 10, 2009 09:32
tetryk
Brak nowych postów [r400]obroty
pablo773 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 10, 2011 17:52
pablo773
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Sam wkręca sie na obroty.
Qbek_1992 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Cze 02, 2013 11:49
Adrian
Brak nowych postów [R400 1.6 99r] Wysokie obroty
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Kwi 18, 2013 17:38
Squid



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink