Forum Klubu ROVERki.pl :: Slax - R600
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Slax - R600
Autor Wiadomość
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

  Wysłany: Czw Paź 27, 2011 13:30   Slax - R600

Witam wszystkich.

Chciałbym Wam zaprezentować mojego Roverka. Do rzeczy.

Pacjent: Rover 600



Rok produkcji: 1997 - załapałem się na wersje już po liftingu
silnik: 1,8 - F18A3 115 km
Kolor: Jakiś bordowy, nie sprawdzałem dokładnie
Przebieg: 259 340 - kiedy trafił w moje ręce

Roverka nabyłem droga zamiany na jego poprzednika R416 SI. Samochód oczywiście nie bez wad, generalnie auto było bardzo zapuszczone, widać było, że poprzedni właściciel nie często go sprzątał... Brudne plastiki, wszechobecny kurz, a wykładziny to myślałem że nie dopiorę... Na szczęście mechanicznie autko w dosyć dobrym stanie, do poprawienia było tylko kilka rzeczy:

- Kompletnie nie działający ręczny
- Stukające łożysko wałka pośredniego lewej półosi
- Pęknięta przednia szyba
- No i trzeba by wyprać tapicerkę

Parę słów o wyposażeniu. Jako, że jest to wersja z silnikiem 1.8 nie jest zbyt bogato wyposażony:

- Elektryczne szyby przód
- Autoalarm
- Immobilizer
- 2x Airbag
- ABS
- Jasna welurowa tapicerka
- klimatyzacja

Modyfikacje ukończone:

- Na początek (może to nie do końca modyfikacja ale zeszło mi przy tym parę dni), pranie tapicerki. Po krotce, wyjąłem z auta wszystko co się dało, fotele, tylna kanapę, wykładzinę. Z foteli oraz kanapy zostały zdjęte obicia i dokładnie wyprane, potem wszystko poskładane do kupy. Efektem czego jest czyste i pachnące wnętrze.

- Podświetlenie zegarów. Tarcze podświetlona białymi listwami Led, natomiast oryginalne wskazówki zostały zastąpione wskazówkami z BMW serii 3, do tego podświetlone na kolor pomarańczowy.




- Kierownica z R400



- Zaślepiony EGR

- Regeneracja tylnych zacisków, ręczny znowu działa

W planach:

- Montaż elektrycznych szyb z tyłu (zakupione)
- Montaż elektrycznych lusterek (zakupione)


- Boczki z ciemnym drewnem (zakupione)




- Montaż oryginalnego oświetlenia w podsufitce z tyłu (zakupione)
- Wygłuszenie drzwi(maty zakupione)
- Jakieś głośniki w drzwi (zakupione okazyjnie Clarion Clarion SRP1721S)
- Naprawić automatyczną antenę (zakupiona nowa)
- Montaż halogenów (już zakupione)
- Reperaturki tylnych błotników
- Nowa maska
- Nowy lewy błotnik

Puki co to tyle, postaram się na bieżąco opisywać przeboje z moim R600.
Poniżej jeszcze kilka fotek.




 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 27, 2011 13:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 13:40   

Ładna sztuka. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 14:10   

Ladnie wyglada.Widze, ze dbasz o nia ;)
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
chmielu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 116
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 19:02   

ladnie ladnie :)
ale nie trzeba spolerowac tych matowych kloszy lamp ?
dodatkowa przypadlosc roverkow to ulamane pręciki w grillu :P
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 28, 2011 09:40   

Lampy to trzeba by wypolerować... jest jeszcze parę innych rzeczy do zrobienia. jestem właśnie w trakcie montowanie elektrycznych lusterek, niestety instalacje trzeba zrobić praktycznie od nowa, ale to nie problem. Instalacje mam już prawie gotową, podłączyłem wszystko w domu i sterowanie działa. Mam tylko dwie niewiadome:

1. Skąd wziąć stały + po przekręceniu stacyjki, w drzwiach pewnie takiego nie znajdę?
2. Na schemacie widać połączenie elektryczne lusterek, ma czerwono zaznaczyłem miejsce gdzie należy wpiąć +. na niebiesko masa, przy takim podłączeniu działa sterowanie lusterek natomiast nie działa podgrzewanie. Zgodnie z moim tokiem myślenia w przy takim podłączeniu w miejscu zaznaczonym na żółto powinno się pojawić napięcie po wciśnięciu pstryczka na przełączniku, tak się nie dzieje...

I tu pytanie, czy to mój tok myślenia jest błędny? Czy porostu przełącznik jest skopany (rozebrałem go i nie widać uszkodzeń)? Czy może jeszcze czegoś brakuje w instalacji, przekaźnika?

3. Co to za rzecz która zaznaczyłem na zielono?

Pomóżcie, bo chciałbym to w sobotę zamontować w samochodzie, i tak jak pisałem sterowanie działa dobrze, nie wiem tylko co z tym podgrzewaniem.
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Sob Paź 29, 2011 15:30   

slax, bardzo fajna 600-tka, oby ci służyła jak najdłużej bezawaryjne .... :)
 
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 31, 2011 12:35   

Tak tak koniecznie tego grilla zmień ;-) Bo strasznie się rzuca w oczy :)
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Matbia 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 241
Skąd: Otwock

Rover 600

Wysłany: Wto Sty 24, 2012 22:35   

Niezła 600stka!! Jednak to żeberko z grilla widać jak wół :P Jakbyś miał wymienić grill to od razu w czarny mat! zmienia "Fejsa" 600stki kosmicznie :)
_________________
[R600]Sprzedam:
Uszczelkę Pokrywy Zaworów ELRING
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 25, 2012 15:57   

dzięki, grill na bank będzie na czarno, tak jak miałem w r400 i tak jak u Ciebie. Puki co nie kupuje samego grilla bo muszę wymienić tez maskę...

Mam natomiast jeszcze jeden pomysł, chciałbym wrzucić do środka komplet skórzanych foteli i kanapę z Accorda VI gen, oglądałem troszkę fotek na forum accorda i wydaje mi się że będzie to pasowało, muszę jeszcze tylko popytać i rozstaw mocować do podłogi, poproszę tez kolegów z forum hondy o żeby porobili fotki tych szyn to się okaże czy gra warta świeczki.

Dlaczego skóry z Accorda, a no dlatego ze mi się strasznie podobają do tego maja elektryczna regulacje i są podgrzewane, a z R600 takie ciężko wyrwać.

co myślicie?
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sty 25, 2012 16:17   

Podoba mi się podświetlenie zegarów. Spokojne, delikatne kolory.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 11:10   

daj na bieżąco jakieś info co do tych foteli , sam bym takie wsadził .

Ale i tak obecnie nie narzekam mam Silverstone od anglika czyli dwa przednie z regulacją szkoda tylko że manualną :cry:
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 13:30   

gdzie dorwałes takie fotele ! ;)
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 14:08   

Zarąbiste fotele! Chodź sam jestem za welurem to te są klasa.
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Lut 01, 2012 17:01   

davidlive napisał/a:
Ale i tak obecnie nie narzekam mam Silverstone od anglika czyli dwa przednie z regulacją szkoda tylko że manualną
Miałem tak w R400 zrobione :mrgreen:

Dobra, na prośbę kolegi davidlive, opisze krótko jak zamontować kierownice od R400 do R600 w wersji z Air Bag kierowcy, no i jak to wszystko podłączyć, co wbrew pozorom nie jest żadna filozofią.

Z góry przepraszam za jakość zdjęć, ale mój "właściwy" aparat się popsuł i fotki robiłem starym Fuji.

No to do dzieła.

UWAGA!!!
Przed odpięciem poduchy bezwzględnie odłączyć akumulator, analogicznie przy podłączaniu!



Potrzebne nam będą:
- Kierownica i poducha z R400/R45
- grzechotka z przedłużka
- nasadka nr 19
- śrubokręt/końcówka Torx 25
- szlifierka kontowa
- kawałek odpowiedniej rurki
- taśma izolacyjna

1. Demontaż starej kierownicy.

Zdejmujemy stara kierownice. Najpierw odkręcamy poduszkę, w tym celu trzeba wyjąć dwie zaślepki z tyłu kierownicy, pod nimi znajdują się dwie śruby na Torx 25, odkręcamy je i poduszkę mamy w ręce. Poduszka od tyłu zabezpieczona jest takim białym plastikiem/osłoną należy ja zdjąć, następnie delikatnie wypinamy żółta wtyczkę, odkładamy poduchę na bok.
Teraz w ruch idzie grzechotka i nasadka nr 19, trzeba jedną ręką mocno przytrzymać kierownice a druga odkręcić nakrętkę, można tez kogoś poprosić żeby nam kierownicę przytrzymał. Oki, rozpinamy przewody od klaksonu, delikatnie zdejmujemy kierownicę z wielowypustu, trzeba uważać żeby nie uszkodzić przewodów, bo muszą one przejść wszystkie przez mały otwór. Mamy kierownice w ręce :mrgreen:

Tutaj niestety nie posiadam żadnych zdjęć, ponieważ kierownice zmieniałem już parę miesięcy wcześniej, ale sprawa jest bardzo intuicyjna, wszystko robimy powoli i bez pośpiechu, żeby niczego nie uszkodzić.

2. Zamienność kierownic.

Generalnie kierownice prawie pasują Plug nad Play, prawie bo wielowypust jest taki sam i pasuje idealnie, natomiast "naba" kierownicy, która nachodzi na wielowypust jest odrobinę dłuższa w R600.

Kierownica R600



Kierownica R400




Widać wyraźnie, że naby różnią się wysokością. Jeśli przykręcili byśmy kierownice R400 bez przeróbek to ta blokowała by się o zwijak/taśmę SRS do tego stopnia ze nie daje się jej obrócić.

3. Dorabiamy tulejkę :rotfl:

Sprawa jest dosyć prosta, musimy w jakiś sposób przedłużyć nabe w kierownicy od R400, najprościej dorobić taka tulejkę:











Tulejka musi być wysoka na ok 8mm, średnica zewnętrzna też musi się mniej więcej zgadzać. Tulejkę można dorobić na przykład z jakiegoś kawałka rurki, tak ja to zrobiłem.
Można tez obciąć kawałek naby z oryginalnej kierownicy, ja nie poszedłem tą drogą, gdyż tnąc oryginalna kierownicę pozbawił bym się możliwości powrotu do oryginalnego stanu rzeczy, tym bardziej ze nie byłem pewien czy cała operacja się powiedzie. Teraz natomiast bez wahania obciął bym kawałem naby ze starej kierownicy i dopasował do nowej.

Rzecz jasna w tulejce trzeba naciąć rowki i zostawić wypusty, tak żeby pasowało to do naby w kierownicy. Wszystko zresztą widać na zdjęciach mam nadzieje. :mrgreen:



Jeszcze dwie fotki poglądowe:





Jak już dopasowaliśmy tulejkę do naby w kierownicy, możemy sobie to razem skleić taśma izolacyjną. Pomoże to nam w późniejszym montażu, tulejka będzie odpowiednio wycentrowana względem naby.

Tak to wygląda:


4. Przygotowanie Air Bag'u.

Przewód do poduszki zostaje oryginalny od R600. Zasadniczo jedyna przeróbką jaka trzeba tu poczynić to wyłamanie dwóch kawałków plastiku przy żółtej wtyczce, która podłączamy do poduszki. Ponieważ w przypadku oryginalnej poduszki od R600 żółta wtyczka posiada dwa małe zatrzaski, które w przypadku poduszki od R400 są zbędne, trzeba je po prostu delikatnie wyłamać. Teraz wtyczka pasuje idealnie do gniazdka. Dodatkowo można rozebrać te żółta wtyczkę i delikatnie podgiąć wsuwki, wtedy wtyczka pewniej "siedzi" w gniazdku.



Strzałkami zaznaczyłem, w których miejscach są zatrzaski, które należy wyłamać. Na zdjęciu już ich nie ma. Sprawa także jest bardzo intuicyjna, wystarczy przypasować wtyczkę do gniazdka w poduszce i od razu wiadomo o co biega :mrgreen:




Jeszcze jedna sprawa, niektórzy na forum pisali że poduszka z R400 możne nie działać z sterownikiem w R600, Ja po podłączeniu nie stwierdziłem żadnych problemów, kontrolka po przekręceniu kluczyka gaśnie po chwili tak jak powinna, a w sterowniku brak jakichkolwiek błędów. Także uważam, ze wszystko działa jak należy. :mrgreen:



5. Podłączenie klaksonu.

Do masowego przewodu (czarnego), trzeba dorobił najlepiej oczkowy konektorek i przykręcić gdzieś do "ramy" kierownicy, natomiast + (czerwony), również dorabiamy konektorek w postaci wsuwki i łączymy z czarnym kablem który wychodzi z taśmy/zwijaka - pozostał tylko jeden wolny.

Fotka dla lepszego obrazu stanu rzeczy.




6. Montaż nowej kierownicy.

Zwijak SRS powinien znajdować się mniej więcej w tej pozycji, wtedy mechanizm odbijania kierunkowskazów będzie pasował do frezów na nabie kierownicy i przewody wychodzące ze zwijaka wypadają w miejscu gdzie w kierownicy jest odpowiedni otwór.



Przystępujemy do montażu, przekładamy przewody z taśmy/zwijaka SRS przez otwór w kierownicy, teraz zakładamy kierownice na wielowypust, przykręcamy nakrętkę, tu tez trzeba mocno złapać kierownicę druga ręką, żeby się nie obracała razem z kluczem.
Następnie podłączany przewody od klaksonu. Teraz czas na poduszkę, wpinamy żółta wtyczkę na miejsce, układamy przewody w środku.

Fotka poglądowa.



Poduszka jest mocowana analogicznie jak w przypadku oryginalnej kierownicy, to znaczy dwoma śrubami z tyłu kierownicy, z ta różnicą że tu nie ma żadnych zaślepek. Znowu idzie w ruch Torx 25.

Znowu fotka poglądowa.




Kierownica założona, podłączamy akumulator, odpalamy auto i jedziemy sprawdzić czy zamontowaliśmy kierownicę prosto, jeśli nie, to ściągamy poduchę i przestawiamy na wielowypuście, tak do skutku. Przy demontażu, można sobie zrobić pionowa kreskę na trzpieniu kolumny kierowniczej, która będzie nam pokazywała pozycje na wprost.



To było by na tyle, możemy się teraz cieszyć z nowej/fajniejszej kierownicy :rotfl:
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pią Lut 03, 2012 20:42   

Dzięki za mega fajny opis montażu , na prawdę się przyda :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Lut 16, 2012 08:46   

jak tam nowe fotele ?? ?
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lut 16, 2012 11:59   

Balas87, Fotele musza poczekać na cieplejsze dni, czyli do wiosny. Puki co mecze sie z obudowami tweeterów w trójkątnych zaślepkach mocowania lusterek :mrgreen:
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 23, 2012 18:53   

234 up
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lut 23, 2012 19:33   

Oki doki, troszkę się ostatnio nudzę i dlatego się parę rzeczy przy eR urodziło :mrgreen:

1. Tweetery w trójkątach lusterek.

Na początek w ruch poszła żywica poliestrowa i rajstopy (wcale nie stare) :mrgreen: następnie włókno szklane i szpachlówka.





Pierwszy plan zakładał, żeby całość wykończyć szpachlówka najdokładniej jak się da i pomalować na czarny mat. Ale przypomniało mi się, ze zostało mi trochę beżowej ekoskóry i tak obudowy tweeterów zostały "obciągnięte" w ten sposób.











a tak to wygląda na samochodzie:





Wyraźnie widać, że kolorek się niestety odrobinę różni, ale na wiosnę zamierzam odświeżyć boczki drzwi farbą do skóry, także cała ta rewia kolorów się wyrówna.

PS. Czy to normalne w R600, że boczki są w dwóch kolorach. Chodzi mi o to ze sam boczek jest jaśniejszy nic rączka drzwi i deska rozdzielczą? Mam wrażenie ze to na słońcu wyblakło tak, a dodam ze wszystkie r600 z jasnym wnętrzem które oglądałem tak wyglądały :/


2. Lampka w podsufitce nad tylna kanapą :mrgreen:

Kiedyś całkiem przypadkiem wszedłem w posiadania oryginalnej lampki do eR600. Teraz przyszedł na nią czas.





3. Czujniki parkowania - tez się w końcu doczekały :rotfl:

Tutaj dużo fotek nie mam, z tyłu wiadomo jak to wygląda. Centralkę zamontowałem w bagażniku, natomiast wyświetlacz z pipczykiem na lusterku wstecznym, a wygląda to tak:




Pozdrawiam :rotfl:
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 12, 2012 00:01   

slax napisał/a:
Czy to normalne w R600, że boczki są w dwóch kolorach. Chodzi mi o to ze sam boczek jest jaśniejszy nic rączka drzwi i deska rozdzielczą? Mam wrażenie ze to na słońcu wyblakło tak, a dodam ze wszystkie r600 z jasnym wnętrzem które oglądałem tak wyglądały

To normalne.

Fajna ta 600-ta :)

Mam pytanie - robiłeś gwizdki w trójkątach od lusterek aby fajnie wyglądało czy jakiś inny cel? Pytam, bo przecież pod szybą są oryginalne miejsca na 2 gwizdki fabryczne.

Fotele od Accorda VI gen. pasują do V gen.?? Nawet nie wiedziałem...
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink