Chciałbym Wam zaprezentować mojego Roverka. Do rzeczy.
Pacjent: Rover 600
Rok produkcji: 1997 - załapałem się na wersje już po liftingu
silnik: 1,8 - F18A3 115 km
Kolor: Jakiś bordowy, nie sprawdzałem dokładnie
Przebieg: 259 340 - kiedy trafił w moje ręce
Roverka nabyłem droga zamiany na jego poprzednika R416 SI. Samochód oczywiście nie bez wad, generalnie auto było bardzo zapuszczone, widać było, że poprzedni właściciel nie często go sprzątał... Brudne plastiki, wszechobecny kurz, a wykładziny to myślałem że nie dopiorę... Na szczęście mechanicznie autko w dosyć dobrym stanie, do poprawienia było tylko kilka rzeczy:
- Kompletnie nie działający ręczny
- Stukające łożysko wałka pośredniego lewej półosi
- Pęknięta przednia szyba
- No i trzeba by wyprać tapicerkę
Parę słów o wyposażeniu. Jako, że jest to wersja z silnikiem 1.8 nie jest zbyt bogato wyposażony:
- Na początek (może to nie do końca modyfikacja ale zeszło mi przy tym parę dni), pranie tapicerki. Po krotce, wyjąłem z auta wszystko co się dało, fotele, tylna kanapę, wykładzinę. Z foteli oraz kanapy zostały zdjęte obicia i dokładnie wyprane, potem wszystko poskładane do kupy. Efektem czego jest czyste i pachnące wnętrze.
- Podświetlenie zegarów. Tarcze podświetlona białymi listwami Led, natomiast oryginalne wskazówki zostały zastąpione wskazówkami z BMW serii 3, do tego podświetlone na kolor pomarańczowy.
- Kierownica z R400
- Zaślepiony EGR
- Regeneracja tylnych zacisków, ręczny znowu działa
Lampy to trzeba by wypolerować... jest jeszcze parę innych rzeczy do zrobienia. jestem właśnie w trakcie montowanie elektrycznych lusterek, niestety instalacje trzeba zrobić praktycznie od nowa, ale to nie problem. Instalacje mam już prawie gotową, podłączyłem wszystko w domu i sterowanie działa. Mam tylko dwie niewiadome:
1. Skąd wziąć stały + po przekręceniu stacyjki, w drzwiach pewnie takiego nie znajdę?
2. Na schemacie widać połączenie elektryczne lusterek, ma czerwono zaznaczyłem miejsce gdzie należy wpiąć +. na niebiesko masa, przy takim podłączeniu działa sterowanie lusterek natomiast nie działa podgrzewanie. Zgodnie z moim tokiem myślenia w przy takim podłączeniu w miejscu zaznaczonym na żółto powinno się pojawić napięcie po wciśnięciu pstryczka na przełączniku, tak się nie dzieje...
I tu pytanie, czy to mój tok myślenia jest błędny? Czy porostu przełącznik jest skopany (rozebrałem go i nie widać uszkodzeń)? Czy może jeszcze czegoś brakuje w instalacji, przekaźnika?
3. Co to za rzecz która zaznaczyłem na zielono?
Pomóżcie, bo chciałbym to w sobotę zamontować w samochodzie, i tak jak pisałem sterowanie działa dobrze, nie wiem tylko co z tym podgrzewaniem.
dzięki, grill na bank będzie na czarno, tak jak miałem w r400 i tak jak u Ciebie. Puki co nie kupuje samego grilla bo muszę wymienić tez maskę...
Mam natomiast jeszcze jeden pomysł, chciałbym wrzucić do środka komplet skórzanych foteli i kanapę z Accorda VI gen, oglądałem troszkę fotek na forum accorda i wydaje mi się że będzie to pasowało, muszę jeszcze tylko popytać i rozstaw mocować do podłogi, poproszę tez kolegów z forum hondy o żeby porobili fotki tych szyn to się okaże czy gra warta świeczki.
Dlaczego skóry z Accorda, a no dlatego ze mi się strasznie podobają do tego maja elektryczna regulacje i są podgrzewane, a z R600 takie ciężko wyrwać.
Ale i tak obecnie nie narzekam mam Silverstone od anglika czyli dwa przednie z regulacją szkoda tylko że manualną
Miałem tak w R400 zrobione
Dobra, na prośbę kolegi davidlive, opisze krótko jak zamontować kierownice od R400 do R600 w wersji z Air Bag kierowcy, no i jak to wszystko podłączyć, co wbrew pozorom nie jest żadna filozofią.
Z góry przepraszam za jakość zdjęć, ale mój "właściwy" aparat się popsuł i fotki robiłem starym Fuji.
No to do dzieła.
UWAGA!!!
Przed odpięciem poduchy bezwzględnie odłączyć akumulator, analogicznie przy podłączaniu!
Potrzebne nam będą:
- Kierownica i poducha z R400/R45
- grzechotka z przedłużka
- nasadka nr 19
- śrubokręt/końcówka Torx 25
- szlifierka kontowa
- kawałek odpowiedniej rurki
- taśma izolacyjna
1. Demontaż starej kierownicy.
Zdejmujemy stara kierownice. Najpierw odkręcamy poduszkę, w tym celu trzeba wyjąć dwie zaślepki z tyłu kierownicy, pod nimi znajdują się dwie śruby na Torx 25, odkręcamy je i poduszkę mamy w ręce. Poduszka od tyłu zabezpieczona jest takim białym plastikiem/osłoną należy ja zdjąć, następnie delikatnie wypinamy żółta wtyczkę, odkładamy poduchę na bok.
Teraz w ruch idzie grzechotka i nasadka nr 19, trzeba jedną ręką mocno przytrzymać kierownice a druga odkręcić nakrętkę, można tez kogoś poprosić żeby nam kierownicę przytrzymał. Oki, rozpinamy przewody od klaksonu, delikatnie zdejmujemy kierownicę z wielowypustu, trzeba uważać żeby nie uszkodzić przewodów, bo muszą one przejść wszystkie przez mały otwór. Mamy kierownice w ręce
Tutaj niestety nie posiadam żadnych zdjęć, ponieważ kierownice zmieniałem już parę miesięcy wcześniej, ale sprawa jest bardzo intuicyjna, wszystko robimy powoli i bez pośpiechu, żeby niczego nie uszkodzić.
2. Zamienność kierownic.
Generalnie kierownice prawie pasują Plug nad Play, prawie bo wielowypust jest taki sam i pasuje idealnie, natomiast "naba" kierownicy, która nachodzi na wielowypust jest odrobinę dłuższa w R600.
Kierownica R600
Kierownica R400
Widać wyraźnie, że naby różnią się wysokością. Jeśli przykręcili byśmy kierownice R400 bez przeróbek to ta blokowała by się o zwijak/taśmę SRS do tego stopnia ze nie daje się jej obrócić.
3. Dorabiamy tulejkę
Sprawa jest dosyć prosta, musimy w jakiś sposób przedłużyć nabe w kierownicy od R400, najprościej dorobić taka tulejkę:
Tulejka musi być wysoka na ok 8mm, średnica zewnętrzna też musi się mniej więcej zgadzać. Tulejkę można dorobić na przykład z jakiegoś kawałka rurki, tak ja to zrobiłem.
Można tez obciąć kawałek naby z oryginalnej kierownicy, ja nie poszedłem tą drogą, gdyż tnąc oryginalna kierownicę pozbawił bym się możliwości powrotu do oryginalnego stanu rzeczy, tym bardziej ze nie byłem pewien czy cała operacja się powiedzie. Teraz natomiast bez wahania obciął bym kawałem naby ze starej kierownicy i dopasował do nowej.
Rzecz jasna w tulejce trzeba naciąć rowki i zostawić wypusty, tak żeby pasowało to do naby w kierownicy. Wszystko zresztą widać na zdjęciach mam nadzieje.
Jeszcze dwie fotki poglądowe:
Jak już dopasowaliśmy tulejkę do naby w kierownicy, możemy sobie to razem skleić taśma izolacyjną. Pomoże to nam w późniejszym montażu, tulejka będzie odpowiednio wycentrowana względem naby.
Tak to wygląda:
4. Przygotowanie Air Bag'u.
Przewód do poduszki zostaje oryginalny od R600. Zasadniczo jedyna przeróbką jaka trzeba tu poczynić to wyłamanie dwóch kawałków plastiku przy żółtej wtyczce, która podłączamy do poduszki. Ponieważ w przypadku oryginalnej poduszki od R600 żółta wtyczka posiada dwa małe zatrzaski, które w przypadku poduszki od R400 są zbędne, trzeba je po prostu delikatnie wyłamać. Teraz wtyczka pasuje idealnie do gniazdka. Dodatkowo można rozebrać te żółta wtyczkę i delikatnie podgiąć wsuwki, wtedy wtyczka pewniej "siedzi" w gniazdku.
Strzałkami zaznaczyłem, w których miejscach są zatrzaski, które należy wyłamać. Na zdjęciu już ich nie ma. Sprawa także jest bardzo intuicyjna, wystarczy przypasować wtyczkę do gniazdka w poduszce i od razu wiadomo o co biega
Jeszcze jedna sprawa, niektórzy na forum pisali że poduszka z R400 możne nie działać z sterownikiem w R600, Ja po podłączeniu nie stwierdziłem żadnych problemów, kontrolka po przekręceniu kluczyka gaśnie po chwili tak jak powinna, a w sterowniku brak jakichkolwiek błędów. Także uważam, ze wszystko działa jak należy.
5. Podłączenie klaksonu.
Do masowego przewodu (czarnego), trzeba dorobił najlepiej oczkowy konektorek i przykręcić gdzieś do "ramy" kierownicy, natomiast + (czerwony), również dorabiamy konektorek w postaci wsuwki i łączymy z czarnym kablem który wychodzi z taśmy/zwijaka - pozostał tylko jeden wolny.
Fotka dla lepszego obrazu stanu rzeczy.
6. Montaż nowej kierownicy.
Zwijak SRS powinien znajdować się mniej więcej w tej pozycji, wtedy mechanizm odbijania kierunkowskazów będzie pasował do frezów na nabie kierownicy i przewody wychodzące ze zwijaka wypadają w miejscu gdzie w kierownicy jest odpowiedni otwór.
Przystępujemy do montażu, przekładamy przewody z taśmy/zwijaka SRS przez otwór w kierownicy, teraz zakładamy kierownice na wielowypust, przykręcamy nakrętkę, tu tez trzeba mocno złapać kierownicę druga ręką, żeby się nie obracała razem z kluczem.
Następnie podłączany przewody od klaksonu. Teraz czas na poduszkę, wpinamy żółta wtyczkę na miejsce, układamy przewody w środku.
Fotka poglądowa.
Poduszka jest mocowana analogicznie jak w przypadku oryginalnej kierownicy, to znaczy dwoma śrubami z tyłu kierownicy, z ta różnicą że tu nie ma żadnych zaślepek. Znowu idzie w ruch Torx 25.
Znowu fotka poglądowa.
Kierownica założona, podłączamy akumulator, odpalamy auto i jedziemy sprawdzić czy zamontowaliśmy kierownicę prosto, jeśli nie, to ściągamy poduchę i przestawiamy na wielowypuście, tak do skutku. Przy demontażu, można sobie zrobić pionowa kreskę na trzpieniu kolumny kierowniczej, która będzie nam pokazywała pozycje na wprost.
To było by na tyle, możemy się teraz cieszyć z nowej/fajniejszej kierownicy
Oki doki, troszkę się ostatnio nudzę i dlatego się parę rzeczy przy eR urodziło
1. Tweetery w trójkątach lusterek.
Na początek w ruch poszła żywica poliestrowa i rajstopy (wcale nie stare) następnie włókno szklane i szpachlówka.
Pierwszy plan zakładał, żeby całość wykończyć szpachlówka najdokładniej jak się da i pomalować na czarny mat. Ale przypomniało mi się, ze zostało mi trochę beżowej ekoskóry i tak obudowy tweeterów zostały "obciągnięte" w ten sposób.
a tak to wygląda na samochodzie:
Wyraźnie widać, że kolorek się niestety odrobinę różni, ale na wiosnę zamierzam odświeżyć boczki drzwi farbą do skóry, także cała ta rewia kolorów się wyrówna.
PS. Czy to normalne w R600, że boczki są w dwóch kolorach. Chodzi mi o to ze sam boczek jest jaśniejszy nic rączka drzwi i deska rozdzielczą? Mam wrażenie ze to na słońcu wyblakło tak, a dodam ze wszystkie r600 z jasnym wnętrzem które oglądałem tak wyglądały
2. Lampka w podsufitce nad tylna kanapą
Kiedyś całkiem przypadkiem wszedłem w posiadania oryginalnej lampki do eR600. Teraz przyszedł na nią czas.
3. Czujniki parkowania - tez się w końcu doczekały
Tutaj dużo fotek nie mam, z tyłu wiadomo jak to wygląda. Centralkę zamontowałem w bagażniku, natomiast wyświetlacz z pipczykiem na lusterku wstecznym, a wygląda to tak:
Czy to normalne w R600, że boczki są w dwóch kolorach. Chodzi mi o to ze sam boczek jest jaśniejszy nic rączka drzwi i deska rozdzielczą? Mam wrażenie ze to na słońcu wyblakło tak, a dodam ze wszystkie r600 z jasnym wnętrzem które oglądałem tak wyglądały
To normalne.
Fajna ta 600-ta
Mam pytanie - robiłeś gwizdki w trójkątach od lusterek aby fajnie wyglądało czy jakiś inny cel? Pytam, bo przecież pod szybą są oryginalne miejsca na 2 gwizdki fabryczne.
Fotele od Accorda VI gen. pasują do V gen.?? Nawet nie wiedziałem...
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum