Wysłany: Pon Paź 31, 2011 11:17 [MG ZR 160] Swap na k- series 1.8 turbo 150 kucy
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem MG ZR 160 Ostatnio przyszła mi ochota zwiększenia mocy w moim autku bo jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Lecz po poszperaniu na forum i ogólnie w internecie doszedłem do wniosku ze tuning tego silnika N\A czy tez dmuchanie w niego jest nieopłacalne wiec w grę wchodzi tylko swap. Z początku chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat swapu z 1.8 VVC na 1.8 turbo z R75 bądź 1.8 t z MG ZT ponieważ po takim swapie miałbym zamiast 160 km i 174 nm 150 km i 215 nm na starcie (zakładając ze trzyma serie) albo 160 km i 230 nm jeśli byłby to silnik z ZT + do tego jakiś wirus który powinien dać kolo 185 km i 260 nm przynajmniej tak deklarują firmy które zajmują się chipowaniem a wiec moment już dużo większy niż teraz no i koników tez by doszło i wiadomo ogólnie inna jazda auto odpychałoby się przyjemniej z dołu i wydaje mi się ze do tych 200 km i 300 nm można by potem podciągnąć nie wydając na to jakiejś fortuny i prowadzenie samochodu raczej nie uległoby jakiejś poważnej zmianie ponieważ silniki wagą dużo się nie różnią.
Teraz pytanie czy byłoby dużo rzeźbienia przy swapie takiego typu? Intercooler się zmieści? robił już ktoś taki swap? Co konkretnie bym potrzebował?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 31, 2011 11:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Saper, tanej by chyba wyszedł spaw na 2.0Ti i na starcie masz tyle + możliwość modów ale ja sie nie znam
taniej? dolicz remont 2.0Ti, regeneracje turbo itp i wyjdziena to samo lub wiecej. 2.0T są stare i nei czarujmy się, zajechane
Saper napisał/a:
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem MG ZR 160 Ostatnio przyszła mi ochota zwiększenia mocy w moim autku bo jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia. Lecz po poszperaniu na forum i ogólnie w internecie doszedłem do wniosku ze tuning tego silnika N\A czy tez dmuchanie w niego jest nieopłacalne wiec w grę wchodzi tylko swap. Z początku chciałbym się dowiedzieć czegoś na temat swapu z 1.8 VVC na 1.8 turbo z R75 bądź 1.8 t z MG ZT ponieważ po takim swapie miałbym zamiast 160 km i 174 nm 150 km i 215 nm na starcie (zakładając ze trzyma serie) albo 160 km i 230 nm jeśli byłby to silnik z ZT + do tego jakiś wirus który powinien dać kolo 185 km i 260 nm przynajmniej tak deklarują firmy które zajmują się chipowaniem a wiec moment już dużo większy niż teraz no i koników tez by doszło i wiadomo ogólnie inna jazda auto odpychałoby się przyjemniej z dołu i wydaje mi się ze do tych 200 km i 300 nm można by potem podciągnąć nie wydając na to jakiejś fortuny i prowadzenie samochodu raczej nie uległoby jakiejś poważnej zmianie ponieważ silniki wagą dużo się nie różnią.
siema!
1.8T powinno wejść na łapy i skrzynie, musiałbyś oblookać dokładnie w rave czym się te motory różnią. Przeniesienie napędu zostaloby z Twojego, problemem będzie sterowanie. Ponieważ w 75/ZT jest zupełnie inny ECU a dodatkowo to silnik doładowany, więc nie podmienisz tego na ECU z zr. Można by to postawić na jakimś swiniaku, ECUmaster det3, bo to polski produkt i support jest bardzo dobry. Impreza napewno nietania i niełatwa, jednak 1.8T nie wpłynie negatywnie na swietne prowadzenie 160tki tak jak ciężki, żeliwny kloc 2.0T.
Saper napisał/a:
Teraz pytanie czy byłoby dużo rzeźbienia przy swapie takiego typu? Intercooler się zmieści? robił już ktoś taki swap? Co konkretnie bym potrzebował?
IC w serii w ZT nie uświadczysz, dołożenie to raczej nie problem, poszukaj tematów userów: Komik88 i Krzysi3k, wkładali duże IC co prawda do diesli, ale pokazane jest dokładnie co i jak.
Co byś potrzebował...hmm. Kompletny silnik z osprzętem i pewnie częściami wiązki. Najlepiej jakbyś kupił ZT 1.8T np anglika, żeby mieć wszytskie potrzebne częsci. Reszte pogonisz, i moze Ci sie zwroci spora czesc kosztow, jest nawet szansa na wyjscie na 0, bo motor 1.8T osobno to spory wydatek. No i tak jak pisalem kwestia elektroniki, ja bym poszedł w swnike bo odrazu bys mogl go lepiej podstroic nawet we własnych zakresie pozdrawiam!
[ Dodano: Pon Paź 31, 2011 12:46 ]
kris-tofer napisał/a:
Raptile, jak się nie znasz, to się nie udzielaj
nie ma to jak post na temat ....
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
No właśnie nie wiem czym się różnią te silniki niby ten i ten 1.8 wiec gdyby mocowania pasowały to było by git. Nie wiem jak jest z półosiami czy tez spasują czy nie. Komp i wiązka to wiadomo komp albo z 1.8 t albo coś w stylu "smt 6" albo ecumaster tak jak mówisz. Chyba ze naprawdę sporo tych części potrzeba to wtedy kupie dawce. Nie wiem jak z wydechem ZR 160 podobno ma wydech "można nazwać półprzelotowy" o jakiejś większej średnicy? teraz pytanie jaki ma 1.8 t czy to spasuje. Nie chciałem kupować całego auta na części wolałbym kupić silnik i resztę części osobno a ten silnik co mam teraz sprzedać.Wydaje mi się ze auto do takiej przeróbki raczej się nadaje jest w dobrym stanie hamulce i zawias dają rade wiec nawet nie trzeba będzie zmieniać reszty tylko sam swap serca.
Nie umiem nigdzie znaleźć opisu takiej przeróbki a chciałbym najpierw zebrać wszelkie informacje na ten temat następnie kupić potrzebne części bądź dawcę a następnie zrobić to "od strzała" jak już będę miał wszystko co potrzeba. Mój ojciec jest bardzo dobrym mechanikiem robił już parę swapów ale zmienił prace i praktycznie widzę go 1 dzień w miesiącu i teraz nie ma na nic czasu i jak narazie nie może mi w niczym pomóc dopiero gdy sam zbiorę informacje kupie części i będę do tego przygotowany to bierze urlop i jazda.
Ostatnio zmieniony przez Saper Pon Paź 31, 2011 13:33, w całości zmieniany 1 raz
boo u nas jej nie było zmieniałbyś sam silnik, bez skrzyni, wiec polosie itp Cie nie obchodzą, 1.8T powinno siąść na łapy i skrzynie 1.8VVC, tak samo koło zamachowe i sprzęgło.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Wiec chyba nie byłoby tak tragicznie z tym swapem. Ciekawe czy ten silnik tam wejdzie bez problemu. Nasuwa mi się pytanie odnośnie samego silnika 1.8 T bo przecież to dalej k-seria znacie jakieś opinie na jego temat? jak się moduje i jak to wytrzymuje? Nie wiem za dużo na jego temat żeby się potem nie okazało że sam chip go wykańcza. 200 km i 300 nm wytrzyma bez kucia i czy pg1 i te niby wzmocnione półosie tez to zniesią? Więcej mocy raczej nie przewiduje chociaż nigdy nie wiadomo.
u was takiego swapa nie było ale czyżby w ogóle tego nikt jeszcze nie robił? W necie na ten temat nic nie ma.
Wszystko powinno wytrzymać tylko pozostaje problem ze sterowaniem. Pogrzeb po forach angielskich np mg rover.org lub podobne. Z tego co wiem udało się przeswapowoać tylko kilka sztuk i najlepszym rozwiązaniem (jedyne o którym słyszałem że działa) jest zmodyfikowany program 1.8T, wgrany do kompa ze 160 (robi to jedna firma angielska). Minus jest taki żę chcą za to kilkaset funtów (oczywiście musisz im jeszcze wysłać kompa). Mechanicznie ten swap nie jest szczególnie skomplikowany - aczkolwiek nie wiem czy nie trzeba kolektora wydechowego jeszcze przerabiać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum